Vraag

non-binair

  • 27 June 2021
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik ga volgend jaar naar een andere school, welke weet ik nog niet want dat hangt af van. Het punt is dat ik dan helemaal opnieuw moet beginnen.

Ik zit in het lichaam van de man, en ik identificeer me als non-binair, ookal snap ik het zelf niet helemaal meer. Daarom vraag ik om hulp hierbij zodat ik het zelf wel snap, zodat wanneer ik een boyfriend krijg dat ik het aan hem en mijn nieuwe school kan uitleggen. Ikzelf kn het niet uitleggen zolang ik het zelf niet snap en ik vind het wel belangrijk.

 

Met vriendelijke groet,

Unusual


2 reacties

Hi,

Ikzelf ben niet non-binear,maar lesbisch. Als jij non-binear bent, kun je dat je klas uitleggen door kort aan te geven wat het inhoudt en hoe jij je voelt. Noem ook vooral je pronouns natuurlijk! Laat je nieuwe klas vooral vragen stellen, dat voorkomt vooroordelen en onduidelijkheid.

 

Het komt vast goed!

Reputatie 6
Badge +7

Andere benadering.

Waarom moet je iets uitleggen? 

Als een hetero een vriendje of vriendinnetje mag hebben zonder op een stoel in de klas te gaan staan en uit te leggen ‘wat hij is’, waarom jij dan niet?

‘ik vind hem leuk en hij is mijn vriendje’  - is dat niet precies voldoende informatie?   Het betekent: Kijk niet raar op als je ons veel samen ziet en ja ik ben nu bezet.   Dat is wat mensen nodig hebben. 

Als mensen vragen ‘jamaar wat ben je dan’ is dat sowieso denigrerend. Jij woont niet in de dierentuin met een bordje erbij.  Je bent ingewikkelder dan dat, veel ingewikkelder dan een ‘wat ben je’. 

Er is geen hokje waardoor iedereen met één term precies alles van jou snapt.   Ook als je het zou proberen wordt het zo’n samenraapsel van termen dat echt niemand er iets aan heeft.

 

Reageer