Skip to main content

Hee ik heb vorig week een meisje leren kennen waar ik stage loop. Ik noem haar even Liv. Ze was super blij en enthousiast om met mij in gesprek te gaan.  Later heb ik om haar snap gevraagd en zij ze dat het goed vond. En we snappen veel. Maar ik vraag me af hoe kan je aan iemand vragen of iemand hetero is of lesbisch of bi is? Want Liv chat alleen met mij als ik een vraag stel of wat vertel. En ik ben wel benieuwd of ze iemand op het oog heeft, ik twijfel of ik haar leuk vindtOmdat ik haar niet goed genoeg ken en ik weet niet of ze een vriendje heeft, en dat het dan een afgang wordt voor mij. En of ze überhaupt wel gevoelens heeft voor een meisje. 

spannend dat je Liv hebt leren kennen! Het kan lastig zijn om dit subtiel aan te kaarten, maar er zijn manieren om erachter te komen zonder het direct te vragen. Hier zijn wat tips:

Begin met algemene vragen: Vraag bijvoorbeeld of ze iemand leuk vindt of of ze momenteel aan het daten is. Dit voelt minder direct en kan je inzicht geven.

Praat over jezelf: Je kunt casual over je eigen oriëntatie praten, bijvoorbeeld iets als: "Ik heb laatst zo'n leuke serie gekeken met een lesbisch koppel, herkenbaar voor mij, haha." Haar reactie kan je een hint geven.

Breng LGBTQ+ onderwerpen ter sprake: Bijvoorbeeld: "Hoe sta jij eigenlijk tegenover Pride-events? Ik vind dat altijd zo'n mooie vibe." Dit kan een opening geven voor een dieper gesprek.

Observeer haar reacties: Als je merkt dat ze enthousiast of geïnteresseerd is in LGBTQ+ onderwerpen, kan dat een teken zijn dat ze zich erin herkent of er open voor staat.

Als ze alleen reageert op jouw vragen of verhalen, kan het ook zijn dat ze gewoon een beetje verlegen is. Door haar beter te leren kennen, kom je er vanzelf achter wat voor persoon ze is en of er meer in zit. 😊

Er is zegmaar iets dat bijna ieder queer meisje (of boy) kan “exposen”. Zegmaar, als je vraag “Luister je naar girl in red?” betekent eig gwn “ben je gay”. Mr voor hetero meiden, is dat gwn een normale vraag.

Reageer