Skip to main content

Hoi, ik ben al sinds een tijdje Pansexueel veel mensen weten niet wat het is. Het probleem is dat ik niet uit de kast durf te komen vooral omdat mijn ouders altijd grapjes maken over lesbisch, homo en non-binair te zijn. Het liefst zou ik het zo zeggen tegen hun maar k durf het niet heeft iemand misschien tips?

heeyy,

schrijf ze een brief waarin je uitlegt wat je bent hoe je je voelt en je kan ze ook vragen stellen in de brief. Dan is het volgende gesprek iets makkelijker omdat je ouders je dan waarschijnlijk beter begrijpen.

Is dat een optie?

let me know!

xxx


Hi, ik snap je struggle… Ik zou misschien als het een optie  is om als je ouders een negatieve reactie op iemand can het LGBTHI maken er wat van zeggen. Zo kan je laten zien dat het je wat uitmaakt? En als je je dan veilig voelt is het makkelijker om het te vertellen? Ik weet het niet, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt. 
 

xx


Hey,

Uit de kast komen is voor bijna niemand makkelijk. Maar dat je ouders er grapjes over maken, maakt het natuurlijk niet makkelijker. Als je uit de kast wilt komen, kan je het denk het beste eerst aan iemand die je volledig vertrouwd en waarvan je weet dat diegene positief gaat reageren vertellen. Deze persoon kan je dan helpen om het aan anderen te vertellen. Ook bij negatievere reacties, want helaas zijn er nog steeds mensen die niet normaal kunnen doen tegenover LHBT+ mensen, kan deze persoon je steunen en kan je op deze persoon terugvallen. Ik hoop dat dit je wat helpt. Onthoudt dat het niet uitmaakt wat andere mensen denken zolang jij gelukkig bent, en dat de meeste mensen positief of neutraal gaan reageren als je het hun verteld. 
Suc6 

J8j8


Reageer