Vraag

Niet blij met borsten

  • 10 May 2021
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hy, 

Ik ben iemand van 16 jaar oud, ik identificeer me op het moment als genderfluid na een hele tijd zoeken wat bij me past. Ik ben niet uit naar mijn ouders omdat ik bang ben dat ze het niet begrijpen aangezien ze het vaak hebben over hoe ze non-binair niet snappen. Ik heb een vrij grote cupmaat (80F) en eerst boeide het me niet zoveel maar sinds een tijdje begin ik er steeds meer op te letten en ik voel me hier heel onzeker door, al helemaal wanneer ik me meer een jongen voel. Ik doe dan vaak een oude sportbh aan (soms zelfs 2 zodat het nog wat platter wordt) maar dit ziet er niet heel mooi uit. Mijn moeder gaat dan van “heb je nu alweer zo’n sportbeha aan?” en dan komt de “dat moet je niet doen dan lijkt het net een pannekoek” eerst was een argument dat mijn normale beha niet meer paste. Toen heeft ze gewoon een nieuwe voor me besteld. 
 

Ik heb een vriend die non-binair is en hun hebben net hun eerste echter binder gekocht. Natuurlijk ben ik heel blij voor hun, maar toen ik dit hoorde ben ik er nog meer research over gaan doen en tot de conclusie gekomen dat mij dit ook wel wat lijkt…

Maar wat ik ook doe ik moet het denk ik aan mijn ouders vertellen wat ik dus heel moeilijk vind. 
Heeft iemand misschien tips over hoe ik hiermee om kan gaan? 
Zowel het probleem met de onzekerheid over mijn borsten als het onderwerp überhaupt introduceren aan mijn ouders.

Sorry als er dingen onduidelijk zijn maar ik vind het heel lastig om hierover te praten.  Als iets niet duidelijk mag je natuurlijk altijd vragen stellen enzo (:
 


1 reactie

Je kunt inderdaag gaan binden als je je niet fijn voelt om borsten te hebben. Denk wel aan de risico s en bestel een binder van goeie kwaliteit, en zeker niet te klein. Niet te lang dragen, niet mee zwemmen, niet mee slapen, op warme dagen minder dragen, niet mee sporten enz. Je kunt binders meestal wel in neutrale verpakking krijgen als je het bestelt, zodat je ouders het niet zien, of je laat het bij een ophaalpunt bezorgen, of je kunt vragen of je het bij je vriend kunt laten bezorgen. Je kunt wel je vriend vragen waat hij een binder gekocht heeft of op youtube staan ook genoeg videos over binders kopen. 

Als je geen opmerkingen wilt van je ouders, wat ik snap, dan zou je misschien een losse trui, of een vestje aan kunnen doen, omdat het dan minder opvalt dat het plat is. 

Als je hier over met je ouders wilt praten, kun je misschien opschrijven wat je wilt zeggen, en de lgbtqia+, transgender, genderqueer en alles uitleggen en uitleggen waarom jij je hier bij zo veel beter voelt. 

Psych2go heeft hier hele goede videos over vind ik. Je kun deze gaan kijken of aan je ouders laten zien. 

<3

Reageer