Skip to main content
Vraag

neefje wil een meisje zijn

• January 25, 2026
  • 16 reacties
  • 380 Bekeken

NN15000
Forum|alt.badge.img+10

Hoi iedereen.

Ik was vandaag op bezoek bij me tante en  me neefje van 6 vroeg om boven zijn nieuwe spel te spelen vond ik goed dus ben met hem naar boven gegaan en zijn we het spel gaan spelen.

Ineens vraagt hij aan mij hoe is het om een meisje te zijn .

Ik zo van ja  ik vind het leuk denk ik. Het is wat het is maar hoezo vroeg ik hem.

Nou ik vind het leuk om kleren van me.zusje aan te doen en me op te maken. Want die kleren die ik heb vind ik niet leuk ik wil jurkjes en rokjes gaan dragen.

Dus ik zou graag een meisje willen zijn en geen jongen.

Wat  moet ik doen ik merkte aan hem dat het echt wat doet .

En volgens mij weten zijn ouders het nog niet alleen zijn zus weet het volgens mij.

16 reacties

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 26, 2026

Hai,

Ik zou hem niet direct alles gaan vertellen over transgender enzo. Wel kan je hem zeggen dat sommige mensen dat hebben en dat dat okee is, ookal zeggen sommige andere mensen van niet. En dat als hij er toch later anders over denkt, dat ook okee is.

Misschien is het ook slim om even nonchalant te polsen hoe zijn ouders over transgender enzo denken.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 26, 2026

Hey ​@NN15000 

Ik vind het een beetje moeilijk reageren. Hij is nog jong en hij weet het echt zeker? Ik denk dat jij misschien met hem kan bespreken dat hij het beste wel zijn ouders kan vertellen erover. Ik hoop dat zijn ouders hem accepteren en dat hij mag doen wat hij wil. Succes 🙂

Liefs Yusa 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 26, 2026

@Yusa ja hij speelt ook.met meisjes dingen want hij vind de zelfde.dingen leuk als me.kleine zusje. 

Dus heb zo vermoeden dat hij het zeker weet 

Ik gok dat zijn moeder het wel goed vind maar zijn vader daar twijfel ik aan .

Dus zal ik.het met me tante over hebben of niet doen 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 26, 2026

Ik zou het niet met je tante erover hebben maar je neefje het zelf laten zeggen. Of samen met je neefje vertellen voor als hij niet uit zijn woorden komt of het moeilijk vindt? 

Liefs Yusa 😘

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 26, 2026

Ik zou daar niets over zeggen.  Laat hem gewoon de kleren dragen die hij wil; hij is nog maar 6 en misschien gaat die wens om een meisje te zijn gewoon voorbij.  Blijft die wens bestaan, moeten hij en zijn ouders daar dan maar iets mee doen als hij wat ouder is.  Toen mijn broertje 6 was wilde hij Mega Mindy zijn - nu is hij 13 en wil hij dat  niet meer.

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 26, 2026

Lijkt me lastig hij is wel echt zeer jong maar soms weten ze het idd wel al vanaf die leeftijd of duidelijke signalen. Ik zou het eerst met je moeder bespreken en dat die het dan met je tante erover praat. 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 27, 2026

Ik heb het tegen me moeder gezegd.

Die vond het wel toepasselijk dat me neefje naar mij kwam met dit  ja me neefje trekt veel naar me toe als ik in de buurt ben.

Maar ze zei ook dat als hij dat zeker wist dat me tante het wel moet weten dus ze stelde voor dat ik het samen met hem moet vertellen aan me tante.

Ik heb ook gevraagd hoe zei zal reageren als ik of me zusje het zoude willen (ik wil het niet )

Ze zei als jullie daar beter bij voelen dan is het goed alleen je moet er wel goed over nadenken .

• January 29, 2026

@NN15000  misschien klinkt het heel bot maar zo bedoel ik het echt niet. Maar je kunt ook tegen hem zeggen dat hij eenmaal een jongen is en dat daar niks aan gedaan kan worden. En als hij meisjeskleren naar school draagt misschien gepest gaat worden en dat zou hij denk ik niet willen

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 29, 2026

@Aubien Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het zou natuurlijk wel kunnen dat hij gepest gaat worden maar dat weet je pas als hij het eenmaal geprobeerd heeft, door dat van te voren al te zeggen kan je een beetje het gevoel geven dat er iets verkeerds mee is..❤ Je moet het wel een beetje in de gaten houden natuurlijk maar verder is denk ik gwn het beste om hem lekker te laten doen wat hij zelf wil en niet te groot te maken :) En het is trouwens wel normaal dat jonge kinderen dit hebben, meestal stopt het op een gegeven moment maar heel soms niet. Maar ja als hij het nu leuk vind, prima toch😉 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 29, 2026

Even een update

Het word voor mij alleen maar moeilijker om nog niks te zeggen tegen me tante want hij weet zich geen raad met zich zelf op dit moment dus zei mama zei al tegen me dat we dit weekend er heen gaan  en het dan misschien moeten gaan zeggen want me tante snapt niet waarom hij zo doet .

Dus Ben benieuwd hoe dit verder gaat want hij zegt tegen mij ik weet het zeker  want toen me tante en oom weg waren  een dag  toen pasten mijn nichtje op hem en toen heeft hij 5 uur meisjes kleren aan gehad en dat was super fijn zei hij tegen mij ik voelde me daar goed en beter in me vel in .

En dat zag me nichtje ook .

Die zei tegen mij ik denk dat hij eigenlijk een meisje had moeten zijn (me nichtje is 13 jaar)

• January 29, 2026

@Cantaloupe Ik geef je zeker gelijk maar het was maar een idee, ik weet ook niet wat je moet zeggen tegen iemand van die leeftijd 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 1, 2026

Hier even de update van wat er dit weekend is gebeurd.

We zijn naar me tante gegaan en hij kwam meteen op me af.

Toen heeft me moeder gezegd of we even met z'n 4 konden praten mijn tante  en ik en me moeder en me neefje .

Toen heb ik gezegd dat ik met hem gesproken had en dat hij ergens mee zat.

Ja dat wil ik ook wel weten want hij doet al bijna 2weken heel raar.

Nou zijn me moeder  zus word niet boos of iets wat je nu te horen krijgt.

Dus zei ik tegen hem zeg het maar we zijn er bij maar dat durfde hij niet voor de reactie van zijn moeder .

Dus toen heb ik de stoute schoenen aan getrokken en het rustig verteld aan haar.

Oke dat is helemaal geen probleem als dat zo is maar weet je het zeker.

Ja ik weet het zeker zei hij.

Maar eerlijk heb ik al.zo vermoeden want ik vond de oude onderbroekjes van je zus in de wasmachine die zei bijna nooit draagt omdat ze eigelijk te klein zijn .

Maar wist je zus hier ook van Ja die wist hier ook van .

Maar ze gaat het onderzoek en met de huisarts bespreken want blijkbaar was dit al Toen hij 1 jaar was hij wou Toen geen jongens kleren aan.

Dus ze is er akkoord mee 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 1, 2026

Hij zag toen hij 1 was al het verschil tussen jongens- en meisjeskleren? Dat is wel heel knap.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 1, 2026

Nee staat er verkeerd bedoelde 3 sorry 🤭🤭

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 23, 2026

Ik hoop dat het nu beter gaat met je neefje/nichtje.

Maar is er al iets besproken voor hem en hoe reageerde je oom hier op. 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 24, 2026

Hoi ​@Meisje2013 

Ja ze gaan hem nu elke week vragen en als hij het zelfde antwoord geeft beginnen ze er aan met medicijnen om zijn mannelijk dingen te stoppen .

Maar me oom vind het moeilijk om te accepteren die wil dit het liefste niet en vond het raar dat het via mij ging.

Alleen me tante heeft daar op gezegd dat hij zich bij mij altijd fijn voelde dus daarom tegen me gezegd heeft