Skip to main content

Ik heb een beetje een rare knoop in verband met bi zijn. Als mensen biseksueel zeggen te zijn dan bedoelen ze toch dat ze van zowel mannen als vrouwen houden en ermee seks hebben? Maar stel: je wil later een vaste relatie of een huwelijk. Dat moet je als bi toch wel uiteindelijk gaan kiezen voor een m of een v? Of kan biseksualiteit dan alleen in de praktijk volgehouden worden in een erg open (of helemaal geen) vaste relatie? Of zijn mensen die nu bi zijn dan eigenlyk hetero (met “opties") of homo (dan klinkt "bi" niet zo "erg" als "gay")?

Van mij mag iedereen denken en doe wat ie wil hoor!  Ik vraag t me alleen af hoe het zit. 

💋

Klopt, dat betekent het inderdaad.  

Maar net zoals wanneer je hetero bent - dan val je dus als vrouw op mannen - betekent dat niet dat je dus ook maar meerdere partners hebt. 

Stel je voor dat je zegt 'maar ik val toch op mannen, meervoud?' - Ja, je valt op mannen maar je trouwt er maar met ééntje. 

De meeste relaties zijn tussen 2 mensen, een driehoeksrelatie is moeilijker in stand te houden.  
Dus dat iemand bi is zegt iets over de sexuele aantrekkingskracht, en niet over dat diegene ook perse allebei de sexen tegelijk in een relatie moet hebben.

@ZigsDieZigsIs Bedankt voor je antwoord, alles duidelijk nu. 

💋

@AnAnIEm dus geen verdere uitleg nodigg??

@Backup voorlopig niet maar als jij nog wat toe te voegen hebt lees ik t graag

Reageer