Vraag

moet ik vingeren en hoe moet het

  • 13 June 2022
  • 7 reacties
  • 535 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Ik ben intussen bijna 14 en vind dat het eigenlijk wel hoort alleen durf en weet niet hoe. En heb wel een soort van drang maar durf het niet en vind het vies.

wat zouden jullie doen ?

en hoe moet het eigenlijk 

xxx Lucky 


7 reacties

Er moet en hoeft helemaal niks hè. Het is jouw lichaam en jij mag daarmee doen wat je zelf wilt. Als jij niet wilt masturberen of daar geen behoefte aan hebt, is dat helemaal prima. Maar je zegt ook dat je wel een drang voelt. Ik zou het dan gwn eens proberen en daarna bepalen of je het wat vindt of niet, maar het is natuurlijk geen verplichting. Als jij het niet ziet zitten, moet je het zeker niet doen.

Je geeft aan dat je niet echt durft en dat je het vies vindt. Ik snap dat het spannend is, het is nieuw en voor het eerst wat seksueels, dat kan best spannend zijn. Maar het is echt niet eng, in tegenstelling juist. Het is echt leuk en prettig. Er kan niks gebeuren. Je kunt niks fout doen, je bent alleen en het is tenslotte je eigen lichaam. Je kan op je eigen tempo proberen wat je wilt. Er is echt geen reden om bang te zijn om te masturberen, trust me.

Ook is vingeren echt niet ‘vies’. Het is misschien een gek idee om jezelf daar beneneden aan te raken, maar dat is gwn een kleine mentale drempel. Je vagina is eigenlijk een heel schoon orgaan door de zelfreinigende functie. En als je daarna je handen wast, is er al helemaal niks aan de hand toch? Wat misschien helpt om deze drempel over te komen, is om het de eerste keer (/keren) onder de douche of in bad te doen. Dan heb je misschien meer het gevoel dat het ‘schoon’ is. (Gebruik trouwens geen zeep voor je vagina. Dat verstoort de pH-waarde en daarmee de zelfreinigende functie). 

 

Als je het wilt gaan proberen heb ik de volgende tips voor je:

Als je hier nog helemaal nieuw mee bent, is het verstandig om eerst weer even op te frissen wat er allemaal tussen je benen zit. Zoek eens wat op op internet en ga eens kijken of je dat bij jezelf ook kunt vinden. Gebruik bijvoorbeeld dit filmpje op Sense.info. Ga gewoon maar eens zitten met een spiegeltje en ga eerst gewoon eens kijken, eventueel gebruik je je vingers om je schaamlippen een beetje open te spreiden zodat je het beter kunt zien. Kijk eens of je alles uit het filmpje ook bij jezelf kunt vinden. Daarna kun je een beetje gaan voelen; wat voelt er fijn als ik het aanraak en wat niet, etc.

Om klaar te komen hebben de meeste vrouwen clitorale stimulatie nodig. De clitoris is echt het genotsorgaan. Als je het filmpje al bekeken hebt, weet je dat de clitoris bestaat uit een uitwendig topje en aan de binnenkant doorloopt. Bij het vingeren hoef je dus niet per se in je vagina om de clitoris te stimuleren. Je kunt het topje van de clitoris bevredigen door er bijvoorbeeld overheen te ‘wrijven’. Het ‘hoedje’ of ‘capuchon’ die eroverheen zit, zorgt ervoor dat je dit hele gevoelige knopje niet overstimuleert waardoor het niet vervelend wordt.

De clitoris is hetgeen die je moet stimuleren om een orgasme te bereiken en of je dat stimuleren inwendig of uitwendig doet, is aan jou. Onthoud, het is helemaal jouw feestje. Probeer, ontdek en verken wat jij lekker vindt. Iedereen vindt weer wat anders fijn. Wij kunnen jou niet vertellen hoe jij prettig kunt masturberen, dat ga je zelf uitvinden. Probeer gewoon het een en ander en focus op hetgeen wat lekker voelt.

 

Reputatie 1
Badge

Hee 

het MOET nooit! Pas als jij er aan toe bent kan je gaan vingeren. En hoe je dat doet nou dat kan zo:

Stap 1: probeer je vulva te zoeken. Die zit ergens tegen het stuk aan de achterkant aan waar het wat dikker wordt. (Je 🍑 dus)

Stap 2: probeer jezelf een beetje op te winden. Door bijvoorbeeld lekker in bed te gaan liggen en gewoon even tiktok kijken of iets leuks lezen waardoor je ontspannen word. Blijf dus rustig en ontspannen. 

Stap 3: probeer je spieren zo min mogelijk aan te spannen want dan word het moeilijker en pijnlijk om je vinger erin te doen. Ga dan rustig en langzaam met je vinger erin. Als het niet past of pijn doet moet je even weer ontspannen of denk aan iets wat je heel erg leuk of misschien fijn vind. Probeer het daarna opnieuw. Het kan ook zijn dat je vulva nog te klein is of je hebt een te dikke vinger gekozen om het mee te doen. Mijn tip is om het met je wijsvinger of middelvinger te doen maar je middelvinger kan vaak ook wel te dik zijn. 

Stap 4: als je eenmaal met je vinger er een stukje in zit ga dan tot hoever je fijn vindt. Sommige vinden het fijn om heel diep te gaan met hun vinger en sommige juist het tegenovergestelde. Het is maar net wat jij fijn vind. 

Stap 5: als je klaar bent haal je vinger er dan langzaam en voorzichtig uit. Als je het heel snel en onvoorzichtig doet kan het best wel pijn doen. 

Stap 6: de kans is best wel groot dat er heel veel afschijding op je vinger zit.. dat is heel normaal en helamaal niet vies of raar;) maar spoel je vinger wel even met water en/of zeep af onder de kraan;)

Ik hoop dat dit helpt:-)

O en nog 1ding, de eerste keer(en) dat je het doet kan het een beetje pijn doen. Tenminste bij mij was dat wel zo. 

Heel erg veel succes (en plezier):-)

ik zelf vind het heel fijn

Reputatie 1
Badge

Je kan ook over je clitoris heen strelen dat kan ook een lekker gevoel geven

en je kan je vinger op en neer bewegen in je vulva of je kan m ronddraaien 

En ik hoop dat je hier wat aan hebt

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Lucky

Het is helemaal niet erg dat je nog niet vingert, ook al ben je bijna 14. Iedereen doet het op zijn eigen tempo en wanneer jij er klaar voor bent. In dit topic staan heel veel manieren om te vingeren: 

Ook kan je een kijkje nemen op deze website: 

https://sense.info/nl/seks/sekstechnieken/hoe-werkt-vingeren

xx Eenmeisje004 

Badge

@Lucky je moet dit enkel doen als je je er goed bij voelt, heb je het ondertussen miss al eens gedaan?

Reputatie 5
Badge +4

@cutejongetje  nee nog niet en weet ook niet of ik het wel ga doen

Reputatie 1
Badge +1

Gewoon niet doen, als je het vies vind zeker niet doen. En niks moet, ik heb vrienden van 20 die nog niet eens iets seksueels hebben gedaan en ook niet willen. Neem je tijd.

Reageer