Vraag

moet ik mezelf gay of lesbisch noemen als meisje

  • 15 January 2019
  • 8 reacties
  • 223 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyyy.

vinden jullie dat ik mezelf 'gay' kan noemen als meisje?
of moet ik mezelf perse 'lesbisch' noemen?

ik vind lesbisch namelijk meer klinken als een ziekte en als ik aan iemand zeg dat ik op meisjes val vind ik het veel makkelijker om te zeggen dat ik 'gay' ben.

wat denken jullie?

xxx vaantje

8 reacties

hoi

ik vind dat als jij het zo wil noemen dat het gewoon mag.
(feitje wist je dat gay vrolijk betekend)

groetjes ..
Badge +5
Natuurlijk kun jij je "gay" noemen. Maar wees er wel van bewust dat anderen het alsnog gewoon lesbisch zullen noemen.

Makkelijk zat, als jij het fijner vind om jezelf gay te noemen, noem je jezelf gay, als je liever lesbisch hebt noem je je lesbisch.

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou het gewoon doen maar ik zou je als ik jou was je niet homo noemen

Reputatie 2
Badge +1

Ja tuurlijk 

Ik ben bi mr noem mezelf vaak gay omdat het me echt geen ene grasspriet boeit

 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Kan gewoon… er wordt toch mee bedoelt dat je op het zelfde geslacht valt

Je moet vooral het label gebruiken waar bij jij je goed voelt, maar realiseer je wel dat jouw afkeer voor het woord lesbisch waarschijnlijk voorkomt uit geïnternaliseerde homofobie.

Lesbisch/lesbienne is geen vies woord en het is al helemaal geen ziekte. Het wel als dit benoemen is respectloos tegenover andere vrouwen die op vrouwen vallen en behoorlijk homofobisch. Ik hoop dat jij dit zelf ook in ziet.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Vaantje,

Tuurlijk kan dat. Zoveel meisjes die op meisjes vallen noemen zichzelf gay. Eigenlijk al mijn vriendinnen die op meisjes vallen noemen zich gay.

Ik snap wat je bedoelt, met dat lesbisch klinkt als een ziekte. Het klinkt zo chique. Al zou ik eerder zeggen: als een medische term. Dat is wat minder aanvallend tegen de mensen die lesbisch wel gewoon prima vinden klinken.

 

Groetjes,
Paardebloem

Reageer