Vraag

Moeder support maar wilt me geen jongen noemen

  • 20 October 2022
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

Ik ben een trans jongen. En mijn moeder weet dat, ze zegt dat ze support maar ze gebruikt de goede pronouns niet. Ik vroeg aan haar of ze me hij/hem kan benoemen . Maar zij zegt dat ze dat pas doet als ik een echt jongen ben. Ik heb het gevoel dat ze me niet serieus neemt.  Volgensmij denkt ze dat ik niet zeker weet.

Hoe moet ik mijn moeder vertellen dat ik serieus ben?


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi 

Ik heb zelf geen ervaring daarmee, maar weet wel dat ze altijd heel voorzichtig willen zijn, omdat er ook mensen zijn die later weer terug willen naar hun eigen lichaam. Ik denk opzich wel dat ze denkt dat je serieus bent, maar gewoon nog voorzichtig wil zijn of het nog allemaal wil afwachten. Ik snap dat het irritant is, je kan misschien nog een keer proberen om het te vragen door goed uit te leggen wat het met je doet als ze je geen hij/hem noemt en zeggen dat je je niet serieus genomen voelt. En zeggen dat iedereen het al doet en je daardoor heel fijn voelt of jezelf daardoor voelt.

Als dat dan niet helpt, zou je het toch echt maar moeten accepteren, het is nou eenmaal zo dat alles lang duurt en dat  je moet wachten en dat je anderen niet kunt veranderen. Probeer dan om te denken van: het komt nog wel, ze is gewoon nog voorzichtig en wil alles nog afwachten en anderen noemen mij gelukkig al wel hij/hem.

:)

EEM37

Reputatie 4
Badge +3

Heyy @Ann09

Ik ben zelf ook een trans jongen alleen mijn ouders weten het nog niet.

ik heb hier wat tips voor je:

misschien een nieuwe (jongens) naam? ( als je die nog niet hebt)

 je moeder vertellen hoe je je erbij voelt dat ze je nog steeds een als een meisje aanspreekt

er met haar over praten

meer tips hebt ik niet, want ik  weet ook niet hoe het is omdat ik nog geen coming out heb gedaan. 

Succes maat, het gaat je lukken en wees jezelf!

-ROBI-

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

ik heb hier niet veel ervaring mee, maar wil je wel graag helpen:)

Ik (was) nonbinair maar mijn moeder zei toen dingen als:"Weetje, toen ik gehoord had dat je een meisje was, werd ik zo blij!!”. Ze wist dat ik nonbinair was maar ze zei de hele tijd dat soort dingen om me weer een meisje te 'maken’. Ik werd er echt boos om, dus als ik jouw was. Ga door met een jongen zijn! Als ze door heeft dat je het echt serieus neemt, dan veranderd er vast wel iets, zo niet? Negeer haar, of laat haar gewoon. Besteed geen aandacht aan haar als ze je niet respecteerd!!

Hoop dat het helpt!!

XX Queertje:)

Reputatie 2
Badge +1

Zijn wij hetzelfde persoon? Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik noem haar nu een "hij" en "papa" in het openbaar ook om haar te laten voelen hoe rot en beschamend het is. Uiteindelijk zou ze het wel MOETEN begrijpen toch?

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey!

 

Ik heb het zelfde probleem… Wil een meisje worden. Alleen al men vrienden noemen me “Luna” “Haar” Alleen mijn familie niet :( 

 

Groetjes <3

Lunatjeee.xoxo

Reageer