Vraag

moeder accepteert geen biseksuelen

  • 5 August 2021
  • 7 reacties
  • 194 Bekeken

Badge

hoi ik ben sammi (niet mijn eigen naam) en ik heb erge twijfels aan mijn moeder.

mijn moeder vindt LHBTQ+ vreselijk, ze vindt homo’s vreselijk etc etc

biseksuelen vind ze namelijk ook erg raar maar ik ben biseksueel en als 

ik het haar zou vertellen zou zij mij uit het huis kicken want het is blijkbaar

vies en raar vind mijn moeder,   wat moet ik doen?

 


7 reacties

Beste @xo777sammi ,

Wat naar dat jouw moeder geen andere seksuele gaardheden dan hetero accepteert! Kinderen op de wereld zetten is altijd een loterij, je weet nooit wat je krijgt en je hebt maar een opdracht, van ze te houden.

Ik raad het je af om het te vertellen. Het is belangrijk om zelf eerst een inkomen te hebben waarvan je kan leven. Dan zou je het kunnen zeggen. Het is nu vooral belangrijk dat je jezelf accepteert, hoe jij bent. 

Ik zie nergens iets over een vader staan. Heb je een vaderfiguur in je leven en hoe staat hij hier in?

 

Groetjes van mij!

Reputatie 7
Badge +4

Hey @xo777sammi 

Wat vervelend dat je moeder zo moeilijk doet. Nergens voor nodig je bent gewoon normaal!

Zoals Anonimiteit123 ook al zegt misschien je vader als hij er anders over denkt dan je moeder kan je het geheim houden voor je moeder en wel aan je vader vertellen. Mocht dat niet gaan om welke reden dan ook vertel het wel aan andere mensen!

Het geheim houden tegen je moeder is denk ik helaas nodig. Maar vertel het zeker aan je vrienden of aan wie dan ook die je vertrouwd. Het is fijn om er over te kunnen praten en helaas kan dat niet met je moeder. Er zijn meer dan genoeg mensen die je wel begrijpen en accepteren.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 6
Badge +7

Probeer met je moeder te praten.

Je hoeft er niet in één keer uit te komen. In heel veel kleine stapjes mag ook.

Praten gaat vaak goed in een situatie waar je elkaar niet aankijkt, bij het afwassen of autorijden bijvoorbeeld.

Mijn tip: Bijt op je tong, slik je woorden in en houd je mening voor je. Zodra je begint te overtuigen krijg je iemand niet mee.  

Doe dit: Stel open vragen. Vraag steeds door op de antwoorden: Vraag niet waarom, maar wat zegt ze nou precies, en hoe moet dat dan?

 

Voorbeeld.

Ze weet toch wel dat er homo’s zijn? (ja)  Wat vind ze daar dan van (vreselijk). Ok, Hier gaan we.

Wat moet er aan gebeuren dan? → Dat is een goede vraag. Wil ze het verbieden? Hoe dan?
Of wil ze dat iedereen het binnenshuis houdt?  Wat wil ze precies? Wil ze het niet zien?
Is het eerlijk om aan andere mensen te vragen om hun leven in te richten naar wat je moeder wil zien? 
Dan komt ze waarschijnlijk met dat het ‘onfatsoenlijk’ is of niet ‘hoort’.  Heerlijk. Leun achterover en vraag wie bepaalt wat er ‘fatsoenlijk’ is of ‘wat er hoort’ of wat ‘gewoon’ is.

Of: Denkt ze dat homos kiezen om homo te zijn? Hoe kan dat dan als ze zo vreselijk vervolgd en gestraft worden?

Door dit soort vragen komt je moeder erachter dat er geen makkelijke antwoorden zijn.

 

@jongen999 Ik denk dat zo’n discussie alleen maar meer wrijving oplevert. Moeder komt bij mij niet echt over als iemand die heel open-minded is. Je zegt dat overtuigen geen zin heeft, maar dat ga je dan wel min of meer doen.

Wat wel de juiste weg is, weet ik niet precies, maar ik zou eerder proberen haar te vriend te houden en het dan een keer te vertellen dan dat je eerst gaat hinten, wrijving gaat creëeren en dan aankomt met ‘Guess what, ik ben zelf onderdeel van de LHBTIQ+ community’.

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Oeh, deze voel ik

Mijn tip is om eerst naar iemand uit te komen waarvan je (bijna) zeker weet dat die het wel oké vindt dat je bi bent

Misschien je vader of een vriendin? Nodig diegene uit en vraag van tevoren of diegene je wil steunen. Als je moeder dan door het lint gaat en je uit huis zet kan je misschien een tijdje bij diegene wonen tot je je eigen plekje hebt of tot je moeder weer bijtrekt

Veel success en endless support van een mede biseksuele persoon :)

~BreezyOcean

Badge

hoi iedereen die reageerde:)

ik heb het aan mijn moeder verteld op coming out day, zij vondt het niet zo leuk maar ze vindt het nu denk ik wel prima en ik hoop/denk dat ze mij een beetje snapt.

bedankt voor jullie hulp<3

 

Reputatie 4
Badge +2

Heyy!!

Ik kom nu pas achter deze vraag maar echt heel dapper dat je het hebt verteld, echt trots! Tips voor anderen: onthoudt dat je moeder/vader/verzorger je niet zomaar uit huis mag zetten. Dit mag pas vanaf 18 jaar en ouder. 

Groetjes,

-SeaTurtle

Reageer