Vraag

Misschien gender neutraal

  • 14 May 2021
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

De laatste tijd vraag ik me heel erg af of ik nu wel of niet gender neutraal ben, ik voel me namelijk al voor een best lange tijd niet echt een meisje. Ik houdt bijvoorbeeld helemaal niet van jurken, rokjes en make-up. Ook kinderen krijgen zie ik later totaal niet zitten, daar ben ik gewoon niet voor weg gelegd. Ik houd ik van dingen waar de meeste meiden bij mij in de omgeving niks van snappen, zoals StarWars, bepaalde games die ik speel, en de dingen die ik aan het tekenen ben. Ook mijn moeder begrijpt mij niet, ze vind dat ik me wat "vrouwelijker" moet gaan kleden, maar ik voel me daar niet goed bij. Het aller liefste draag ik gewoon een zwarte spijkerbroek met een hoodie en sneakers erbij. 

Hoe kom ik erachter of ik echt gender neutraal ben?

En stel ik ben het, hoe vertel ik dit dan aan de mensen in mijn omgeving, want ik weet dat de meeste personen in mijn omgeving helemaal niet zo veel achter gender neutrale mensen staan. Ze vinden dat twee geslachten genoeg zijn en dat je moet kiezen tussen één van die twee. 

Help!!!

Xxx Iris


3 reacties

Hey X6IrisX!

Om achter je gender identiteit te komen moet je vooral jezelf de tijd en ruimte geven om erover na te denken. Zet vooral niet teveel druk op jezelf, daar wordt het alleen maar moeilijker van. Een tip is om op internet een beetje onderzoek te doen naar de verschillende genders en rond te kijken wat het beste past bij jou. Er is geen haast en uiteindelijk zul je er echt achter komen! En vervelend dat je moeder wil dat je je anders kleed dan waar je je comfortabel in voelt, ik zou het tegen haar zeggen en gewoon jezelf blijven (StarWars is namelijk helemaal te gek).
Ook zullen er altijd mensen zijn die meer dan twee genders niet snappen, die hebben simpelweg pech. Wanneer je achter je gender identiteit bent kun je het aan andere mensen laten weten door bijvoorbeeld een brief te schrijven of het gewoon te vertellen wanneer het onderwerp zich in een gesprek voordoet. 
Heel veel succes!

~ Moss

-Onnodige quote verwijderd-
 

Dankjewel voor de reactie! Ik zal er inderdaad meer de tijd voor gaan nemen en nog een paar keer onderzoek gaan doen. We gaan kijken waar we in de toekomst uit zullen komen! 

Reputatie 6
Badge +7

Echt volledig neutraal is denk ik heel erg zeldzaam.

Ik ken ook wel meisjes die van spijkerbroeken en voetbal houden maar daarom zijn ze niet minder meisje.  Er is ooit verzonnen dat die dingen bij jongens horen maar dat is echt onzin, als jij dat leuk vindt vind je dat leuk. En dan ben je niet meteen genderneutraal.

 

Reageer