Skip to main content

misschien aromantisch/asexueel

• July 11, 2025
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Oliverr21
Forum|alt.badge.img

Ik ben 15, en een hopeless romantic. Ik hou van romantiek boeken/films, en ik zou zo graag een relatie ofz hebben, maar dat gebeurt gewoon niet. Ook geen crushes. Ik weet gewoon niet hoe het is. 

Ik had vorig jaar wel eens afgevraagd of ik wel of niet een crush had op mijn beste vriendin, maar zelfs toen kon ik die gedachtes gewoon 'uitzetten' toen ik moe werd van het piekeren of ze me nou wel of niet leuk vond. Dus als ik nu terug kijk, was het eigenlijk meer dat ik gewoon heel graag wilde dat ze me leuk vond als vriend, en dat ik bang was dat onze vriendschap verpest zou worden, ipv dat ik een relatie wilde.

Ik heb nooit behoefte gehad om te zoenen, geen seks, etc, en ik heb maar één keer een vriendje gehad toen ik 12 was. Maar ook als ik erop terug kijk was dat misschien meer dat ik heel graag wou dat iemand me leuk vond en van me hield, ipv dat het echte romantische gevoelens waren. Dat komt omdat ik hem online had ontmoet, en niet eens zn gezicht had gezien voordat ie me vertelde dat hij me leuk vond. Dus ja het kan bijna geen echte romantische gevoelens zijn. 

En ik zie ook helemaal geen toekomst voor mezelf met een romantische partner. Maar soms twijfel ik ook of dat misschien niet gewoon is omdat ik überhaupt geen toekomst voor mezelf kan zien. Ik weet niet wat mijn type is, ik weet niet hoe mijn ideale partner er uit zou zien, ik weet niet waar ik op hoop. 

Maar ik wil wel zo graag verliefd kunnen worden, een crush hebben, een relatie hebben, etc. 

Maar ik snap mensen met crushes niet. Geen celebrity crushes, geen echte, ik snap relaties niet, ik snap mensen niet die zichzelf shippen met fictionele karakters. 

Maar ja, ik ben 15, dus ben ik hier niet te jong voor?? Hoe moet ik het zeker weten?? Geen idee. 

Ik zit hier nu heel erg mee, want mijn beste vriendin heeft volgensmij een crush op MIJ, en ik weet niet wat ik moet doen. Ze heeft het er nog niet over gehad met mij, maar ik ben bang dat ik haar hart moet breken omdat ik geen relatie met haar wil. Idk. En ik wil haar geen pijn doen.

Weet iemand of ik nou wel of niet misschien aroace ben? 

4 reacties

lucky.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 11, 2025

Hii,

Misschien komt t nog wel. Je hoeft jezelf iig niet te dwingen om iemand leuk te vinden.. Waar zijn de jongens van jouw leeftijd vooral mee bezig?

En waar zie je jezelf over vijf jaar? Misschien is het beter om je daar op te focussen als je zeker weet dat je aromatisch bent

Nog veel succes <3

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

betekend aromantisch niet dat je helemaal niet houd van romantiek en relaties?

• Net nieuw
  • August 29, 2025

Hoi!

Aromantisch zijn is een spectrum, en het betekend letterlijk dat je geen romantische gevoels hebt. Dus dat je met iemand wilt daten.

Wat jij omschrijft kan cupidoromanisch zijn, ik weet niet meer 100%wat het is maar het lijkt erg op wat jij omschrijft. 

Als je ook geen sexuele gevoelens krijgt (dit is weer een spectrum, dus het kan veel dingen zijn) dan ben je inderdaad aroace

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 24, 2025

Hoi ​@Oliverr21

Voor wat jij vertelt klinkt het dat je misschien cupioromantic kan zijn, Dat betekent eigenlijk dat j geen romantische gevoelens hebt maar toch wel in een relatie wil zijn. 

Hopelijk helpt dit!!!

-Two Time