Skip to main content
Vraag

mijn vriendin is pan en vergeet vaak dat onze klas dat niet trek,hoe kan ik helpen?✨

• December 26, 2025
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2

Hoi mijn vriendin ( bff) zegt dat ze pan is en ik accepteer dat volledig ❤️‍🔥 alleen mijn klas denkt daar anders over.... 

Ik wil haar beschermen tegen mijn klas alleen ik weet niet hoe ik haar kan helpen?!

Daarbij weet ik niet precies wat pan zijn inhoud en durf ik haar dat niet te vertellen omdat we vaak een miscommunicatie hebben door haar autisme ✨

Wat verder helemaal prima is hoor 😄

Maar zijn er mensen die me iets meer kunnen vertellen over pan zijn en hoe ik haar kan helpen in haar coming out 🏳️‍🌈

Alvast bedankt 🤗❣️ 

🌿Froukje 🌿 

4 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 26, 2025

Hallo  ​@Froukje17 

Ik vind het stom dat je uit de kast moet komen als je iets anders dan hetero bent. Hetero's komen toch ook niet uit de kast? Verder denk ik dat je er gewoon voor haar moet zijn ❤️

En ik zal uitleggen wat panseksualiteit betekent. Pan is dat de gender identiteit niet uit maakt. Dit kan gewoon jongen of meisje zijn, maar ook trans, non-binair. Je valt dus op alles en hebt geen voorkeur🏳️‍🌈

Liefs Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 27, 2025

Hey! "De klas" heeft daar eigenlijk helemaal niks van te vinden maar goed. Verder ben ik het eens met ​@Yusa . En dit is desnoods een bespreek dingetje met de mentor want zo te lezen moeten een boel klasgenoten nog leren hoe je elkaar vrij laat en respecteert. Ik vind het top dat jij haar gewoon steunt en terecht!  Negeer desnoods de onzin want domheid is ontzettend hardnekkig. Succes beiden! Jullie doen het goede. 

Liefs, Tover xxx

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 27, 2025

Hai ​@Yusa  ik geloof dat je het niet helemaal snapt we WIL zelf  namelijk wel uit de kast komen alleen niet mijn hele klas staat daar achter ( een ander meisje uit mijn klas is uit de kast gekomen als bi en de klas heeft haar uit de groepsapp gezet enzo...)  dus ik wil haar beschermen. Ik ben het trouwens helemaal met je eens over dat ze niet uit de kast hoeft te komen omdat ze pan is

♥️

Bedankt voor uitleg, ik snap het nu veel beter 😄

Groetjes van 🌿Froukje 🌿 

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 27, 2025

Hai ​@Tover01  ook heel erg bedankt voor je reactie

Als ze uit de kast wil komen en de klas reageert niet respectvol dan zal ik met haar kijken of ze een gesprek wil met de mentor en/of ze het fijn vindt als ik er bij 🐝 ben 

Groetjes van 🌿Froukje 🌿