Vraag

Mijn vrienden

  • 30 March 2021
  • 8 reacties
  • 261 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi! Ik heb echt even advies nodig. Ik ben namelijk even heel erg verdrietig. Mijn vriendin (nou ja vriend nu eigenlijk) heeft me zojuist verteld dat ze non-binary is. Niet dat ik daar tegen ben. ik support het echt. Maar ik ben dus om iets anders verdrietig. Ik vroeg haar dus hoe lang ze het al wist en ze zei:' al een paar maanden'. En dat brak me. Ze heeft het me gewoon niet verteld. Haar reden was dat ze het niet vertrouwde. Ik ken haar al zo lang en ze vertrouwd me niet. Dit doet gewoon pijn. Ook weet ik niet of iedereen echt lesbisch homo bi of wat dan ook is. Ik ben ondertussen nog maar de enige die straight is. Vaak worden er grappen gemaakt over straight mensen. Terwijl ze daarna zeggen hoe erg ze mensen haten die hun sexuality belachelijk maken. Ik voel me vaak buitengesloten door hun. Is er iemand die me misschien kan opvrolijken of het antwoord weet op de vraag of het wel allemaal echt is? Want echt iedereen is ondertussen wel wat. Terwijl ze eerst gewoon verkering hadden met het andere geslacht.


8 reacties

Badge

Hey!

Wow oké.

Laat ik maar gewoon meteen met de deur in huis vallen, let op de voornaamwoorden die je bij je non-binaire vriend gebruikt. (Ik ga er vanuit dat het hen/hun pronouns zijn, dusjah) Ik snap dat het even moeilijk is om te leren maar ik weet wel zeker dat het veel voor hun zou betekenen, ook laat dit zien dat je hun echt support.

Dat die het zo lang niet verteld heeft is waarschijnlijk door angst, angst dat die niet geaccepteerd zou worden, of dat je alles dat je hier zegt misschien tegen hun zou zeggen. (Zeker als je zo open bent met je mening)

Als ik jou was zou ik niet zo zeer denken aan “Hun hebben het mij zo lang niet verteld” maar meer als “Wat ben ik trots dat die er eindelijk voor uit durft te komen, zeker omdat we zo lang al vrienden zijn"

Nu, je weet niet of iedereen wel LHBTQ+ is als ze zeggen dat ze dat zijn? 
Aangezien je supportive bent zou dat toch geen probleem moeten zijn? Wat iemands identiteit is heb jij niks over te zeggen, maak je er niet druk om, het is niet jouw leven. Iedereen hun ervaringen zijn anders, luister naar mensen in plaats van assuming.

Er worden idd veel grappen gemaakt over mensen die cishet zijn, maar, dit gaat over toxic cishet individuen.

Als jij niet toxic bent, en mensen niet lastig valt hoor jij niet bij de mensen waar zij grappen over maken. (Na al die jaren onderdrukking mogen grappen ook wel hoor, jij kunt geen grappen ten koste maken van hun geaardheid omdat zij in de minderheid zijn, zij zijn degenen die gediscrimineerd worden) Een beetje zoals ik die racistische grappen over mezelf maak omdat ik Turks ben en gediscrimineerd word, anderen mogen dat niet bij mij doen, want dan is het gewoon racisme, geen duistere grap.

Volgens studies is 50% van deze generatie LHBTQ+, dus ja, het is echt, en ik vind dat heel mooi omdat door alle media, studies en acceptatie er meer mensen naar voren komen en te durven zijn wie ze zijn.

Verkering hebben gehad met het andere geslacht is geen bewijs van je geaardheid, het punt is of het wel echt bij je paste, daar kun je vaak alleen maar achter komen als je verschillende geslachten date (Ikzelf ben homo, maar heb een meisje gedate en pas daarna kwam ik erachter dat ik homo was omdat ik gewoon niet fysiek aangetrokken was door haar hoe hard ik het ook probeerde).

Nou, als je verder wil praten ben ik beschikbaar.

-Max (hij/hem)

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi! heel erg bedankt. Die vriend waar ik het over heb is al een lange tijd geestelijk ziek. Ze is depressief en je kan haar haast niet bereiken. Ik mag haar een haar noemen. Ze zei dat het haar niet uitmaakte hoe ze genoemd werd, maar dat ze haar nog steeds het fijnste vond. Nogmaals bedankt voor je reactie!

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb wel enigsinds reactie of je laatste gedeelte: '’Iedereen had eerst met het andere geslacht'’ Ja, waarschijnlijk wel. Reden? Het is er toen wij allemaal klein waren hard ingedrukt dat het zo hoort. Vader-en-moedertje, met de grote zus of broer en zeker geen non-binair kind. Nu we ouder zijn en vaak in de pubertijd ontdekken we deze opties, en krijgen we hormonen. Mijn eigen voorbeeld: Toen ik 6 was had ik met een jongen, totdat ik 8 was. Daarna alleen nog maar '’crushes'’ gehad. Toen ik naar de middelbare ging (openbare school, ipv op de basisschool christelijk) kwam ik er achter dat het helemaal normaal is als je niet op het andere geslacht valt. Ik kreeg sociale media en hormonen kwamen kijken. Nu weet ik dat ik op meiden val. Ik heb geen label maar weet wel dat het ook meiden zijn. Ik denk dat het vooral nu meer is tegenwoordig omdat er niet meer zo een groot taboe op heerst.  Hoop dat ik je heb geholpen,

Groetjes just-a-girl <3

Badge

F

dit gaat miet om jou maaf om je vriend  wrm voel jij je er naar over dat hun door een moeilijke periode gaat ook vind k get belachelijk om te zeggen dat hetero's veel haat krijgen  weet je hoeveel mensen in elkaar geslagen zijn alleen omdat ze nuet hetero zijn hoor jij 8 keer per dag iemand met hetero schelden weet je dat er mensen vermoord worden door hun geaardheid of geslacht. 

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 2: Ga respectvol met elkaar om.

Reputatie 3
Badge +1

Daar ben ik het niet mee eens. Dat ik hetero ben betekent niet dat je mij wel mag uitschelden. Ik heb daar ook niet voor gekozen. Ook heb ik het recht om me gekwetst te voelen. Ik heb mijn beste vriend soort van verloren aan depressie. Ik ben er 7 jaar voor haar geweest. Altijd geholpen en wat ze ook deed er voor haar was. Ik mag teleurgesteld zijn dat ze me niet die informatie toevertrouwde. 

Ik snap dat je teleurgesteld bent dat je vriend het je niet verteld heeft maar je moet bedenken dat zoiets niet makkelijk is om te vertellen. Omdat je nooit zeker weet hoe iemand gaat reageren of hoe het de vriendschap gaat beïnvloeden. Vaak is het ook voor degene zelf moeilijk om te accepteren dat ze anders zijn.

Als je het niet fijn vind dat ze grappen maken over hetero’s kan je dat gewoon zeggen tegen degene die de grappen maken. Ik denk dat ze dat best begrijpen omdat ze het zelf ook meemaken/ hebben gemaakt dat mensen grappen over hun geaardheid maakten.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben het me je eens natuurlijk mag je dat voelen. Heb je het haar gezegd dat je teleurgesteld bent ?  Hoe is het nu na 1 jaar ? En wat je zei snap ik ook wel. Als ik ben wie ik ben dan moet ik niet een ander gaan laten merken dat ik soort van bijzonderder ben dan hij of zij. Dus straight hetero of homo of wie je ook bent, het moet op geen enkele manier uitmaken, daarom ben ik zelf ook niet zo voor “hokjes” en wil ik er ook niet in.  Als ik een rokje aandoe doe ik dat als persoon Julian en niet als “sticker” plus Julian. Dus ik begrijp je wel. En ik ben benieuwd hoe je het nu ervaart :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 3
Badge +1

@Julian12  Hoi dankjewel voor deze reactie! Ik heb ondertussen geen contact meer met haar. Ze is in de tussentijd alleen maar depressiever geworden en zit nu in een kliniek en op een speciale school. Ik vond het veel te moeilijk worden om haar zo te zien, maar ik heb wel gezegd dat ze altijd bij mij kan aankloppen als ze iets nodig heeft.

Reageer