Vraag

mijn sexualiteit accepteren

  • 15 June 2023
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Hallo ik ben T,

ik begon in eind groep 7 begin groep 8 (11 jaar) af te vragen of ik meiden misschien leuk vond. Ik had namelijk een droom gehad dat ik mijn beste vriendin aan het kussen was. Nu ben ik 15 en weet ik zeker dat ik niet hetero ben, ik identificeer me nu als queer. Ik weet dat ik niet hetero ben omdat ik 2x een crush heb gehad op een vriendin. Alleen vind ik het nog steeds lastig om mezelf te accepteren. Ik word niet dagelijks uitgescholden of iets, maar ik voel me gewoon heel anders dan mn vriendinnen. Vooral als ze over jongens praten die ze leuk vinden. Ik voel me er super rot door en ik moet er vaak door huilen. Heeft iemand tips hoe ik mezelf makkelijker kan accepteren? 


1 reactie

hallo T, 

super herkenbaar dit!! ik heb bijna precies hetzelfde; ik heb eigenlijk alleen crushes op mensen die geen jongens zijn, maar ik vind het nog steeds lastig om mezelf “echt” queer of lesbisch te noemen. ik weet dat dit klinkt als shit advies, maar voor mij heeft het echt geholpen om te stoppen met zo erg nadenken over een label. als de term queer jou gelukkig maakt, moet je die natuurlijk gewoon gebruiken, maar onthoud ook dat je nog steeds valid bent als je geen label op je seksualiteit wil plakken. je wordt er echt een stuk gelukkiger van als je niet de hele tijd hoeft na te denken over “wat” je nou precies bent. voor dat gevoel van andersheid heb ik niet echt goed advies,  maar ik denk dat het misschien zou helpen als je online contact zoekt met andere leden van de lgbtq+ community. misschien is er een gsa op school waar je bij kan? (tenzij leden daarvan altijd uitgescholden worden ofz, want sommige mensen zijn nou eenmaal kut). 

ik hoop dat dit helpt!! weet dat je niet alleen bent :))

Reageer