Skip to main content
Vraag

Mijn probleem, advies?

• June 23, 2025
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik heb het de laatste tijd moeilijk.

Vorige zomer, toen ik op kamp was met mijn beste vriend, heb ik een meisje leren kennen. We kwamen goed overeen, totdat zij ruzie begon te veroorzaken tussen mij en mijn beste vriend. Ze heeft ons uit elkaar gedreven – en toen zijn de problemen begonnen.

Ik was al een tijdje aan het worstelen met mijn genderidentiteit, en de problemen tussen mij en mijn beste vriend kon ik er echt niet bij hebben. Op dat moment wist ik nog helemaal niet dat zij die ruzie tussen ons had veroorzaakt. Ik ben toen dom geweest en heb haar verteld wie ik écht was: dat ik uit een extreemrechtse familie kwam en dat ik een meisje wilde zijn.

Ze begon mij uit te lachen. Ze dacht dat het een grapje was, en zonder dat ik het wist, is ze alles tegen mijn beste vriend gaan vertellen. Daarna heb ik haar gezegd dat ik haar nooit meer wilde zien, en dat ze uit mijn leven moest blijven.

Een maand later, aan het begin van het nieuwe schooljaar, dook ze opeens op mijn school op. Sindsdien heeft ze me vijf maanden lang gepest en me afgeschilderd als “de jongen die haar had verkracht”.

(Alle duidelijkheid: ik heb haar nooit verkracht – ik val niet eens op vrouwen.)

Ik had maar één oplossing: ik moest voor mezelf opkomen. Dus ging ik op zoek naar bewijs dat ik nodig had. Ik ben uiteindelijk twee weken van school geschorst, en toen ik terugkwam, waren het alleen de leerkrachten die respect voor mij toonden.

Ik had eigenlijk gepland om uit de kast te komen, maar blijkbaar was dat mij niet gegund. Toch hoop ik dat er ooit een dag komt waarop ik mezelf kan zijn – en aan iedereen kan laten zien dat ik gewoon iemand ben die opkwam voor iets waar niemand anders voor durfde op te komen.

Groetjes,

S

2 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 25, 2025

Hey ​@Sn.anoniem 

Heel goed van je, dat je dit vertelt!  Dat klinkt als een uitdagende situatie, wat vervelend dat er zo met je is omgegaan. Weet dat je er niet alleen voor staat en je mag altijd zijn wie je bent. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten. Dit is beide volledig anoniem, zodat jij je verhaal kan delen. Ook kan de KT samen met je kijken hoe jij je situatie kunt veranderen naar een die hopelijk beter voelt. Nogmaals heel goed van je dat je dit deelt op het Forum. 

Veel sterkte!

Robin59 (de Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Sn.anoniem, wat heftig wat je hebt meegemaakt. Het is echt heel erg rot dat iemand die je eerst vertrouwde je zo heeft verraden en zo gemeen is geweest. Niemand verdient het om gepest te worden, zeker niet om iets wat zo persoonlijk is als je identiteit.

Dat je ondanks alles toch bent opgekomen voor jezelf, laat zien hoeveel kracht en moed je hebt. Het is super belangrijk dat je weet dat wie jij bent helemaal oké is, en dat jij het verdient om gerespecteerd te worden, precies zoals je bent.

Het kan voelen alsof het nu allemaal heel zwaar is, maar er komt echt een moment waarop je jezelf veilig en vrij kunt laten zien. Het is oké om nog even de tijd te nemen, en je eigen tempo te volgen. Zoek mensen om je heen die je steunen, zoals vrienden, leraren of mensen binnen de LGBTQ+ gemeenschap, die echt begrijpen wat je doormaakt.

Sterkte, en groetjes!

xx liefs Wolf 🐺