Skip to main content

Mijn moslim psycholoog vertellen dat ik gay ben

• August 17, 2025
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal

Ik ga al een tijdje naar een psycholoog en ik vind haar prima ze is heel aardig enz. dus ik zou haar graag willen vertellen dat ik gay ben, maar de probleem is dat ze moslim is en ik weet dat het een zonde is in islam en ik maak me zorgen over haar reactie daarop, maar van de tweede kant is het niet goed als je niet eerlijk kunt zijn met je psycholoog dus ik denk dat ik daarover wel eerlijk blijf en als ze het niet accepteert ga ik gewoon naar een ander psycholoog, maar ik voel me toch nog steeds onzeker erover.

Kan iemand mij a.u.b. advies geven om wat ik moet doen?

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 17, 2025

Ik zou het raar vinden als ze het niet zou accepteren. Het is niet haar leven en het zou ook tegen haar werk in gaan denk ik. Het is niet haar taak om over je te oordelen. Het is (naar mijn mening) haar taak om naar je te luisteren, en je adviezen te geven. Dus ik zou het gewoon op een rustige manier vertellen. Misschien van te voren opschrijven wat je wilt vertellen. En er dan gewoon voor gaan. Mocht het allemaal mis gaan, zoals je zelf ook al zei, dan kan je altijd nog naar een andere psycholoog gaan.

xx liefs Wolf 🐺

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • August 17, 2025

Een psycholoog die je behandelt moet professioneel blijven en mag je niet beoordelen dus je kunt het haar gerust vertellen. Je geaardheid is een belangrijk deel van wie je bent dus het is nuttig dat ze het weet.

Daarbij zijn er ook veel moslims die geen problemen hebben met gays, ook al keurt hun geloof dat af.  Het christendom vindt gays evenmin ok maar ik ken genoeg gelovige christenen die dat standpunt niet delen - hetzelfde geldt ongetwijfeld ook voor veel moslims.