Skip to main content
Vraag

Mijn leraar accepteert mij niet...

• November 9, 2025
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Ik zit in het eerste jaar van de middelbare school. Toen ik mijn leraar vertelde dat ik Xi/Xem heet en zo aangesproken wil worden, zei hij dat dat geen echt Nederlands is. Sindsdien gebruiken de meeste leerlingen het om me uit te lachen. Ze noemen me expres verkeerd, en mijn leraar zegt er niets van. Soms voelt het alsof ik onzichtbaar ben, behalve als iemand iets gemeens roept. Alleen N. noemt me nog Xi. Dat kleine beetje respect houdt me op de been.

Kan iemand mij hier tips meegeven om hem mij te laten accepteren?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 10, 2025

hii ​@Toverdosis 

dat is echt zo stom. ik zou hier voor naar een andere docent toe gaan. omdat het volgens mij wel zo is dat  ook al accepteert hij het niet dat hij wel moet ingrijpen als andere kinderen gemeen doen. praat er met iemand over die je vertrouwd dat kan met een andere docent zijn of een vertrouwenspersoon op school of de kindertelefoon.

liefs vie.

Tover01
Forum|alt.badge.img+17
  • Ster
  • November 10, 2025

Hey! Het slechtste wat een docent kan doen is voorop lopen in pesterij. Deze leraar moet hier op aangesproken worden. Ik heb ook een lerares die mij duidelijk niet mag (dunno why) en ze spreekt mij op elk foutje aan, en dat maakt mij al stil en onzeker in de klas, maar deze meneer gaat nog een stukje verder. Hij speelt de pest -hoofdrol 🤔 dat is totaal verkeerd en volgens mij ook niet toegestaan en in elk geval onverantwoordelijk. Ik zou dit zeker melden aan je mentor of de afdelings manager. En dat kun je gewoon doen dat is geen snitchen maar terechte hulp vragen.  Jouw mooie eigen  naam is echt een ding waar een docent toch respect voor moet hebben, wat een raar gedrag van hem.  Trouwens by the way ik vind je profiel naam ook prachtig 😉😍  

Ga het gesprek aan en leg dit voor aan de juiste persoon. Je hebt het volle recht op respect en al helemaal voor je naam! 

Liefs (je bijna naamgenoot), Tover xxx