Vraag

mijn ex wil de ene dag als jongen aangesproken worden en andere dag als meisje


Badge

Hallo allemaal,

Mijn ex (nu mijn beste vriendin) wil met hun/hen aangesproken worden en andere momenten als zij/haar en andere momenten met hem/hij.... ik vind dit best lastig! Het is toch wel de persoon waarmee ik relatie heb gehad en dingen heb gedaan waardoor ik me nu gay voel ofz want want als zij zich een jongen voelt heb ik dus eigenlijk rela gehad met een jongen.... ik vind het heel lastig want ik moet maar zien aan haar kleding of ze als jongen of meisje wilt aangesproken worden.... iemand tips? 

 

Ff disclaimer ik heb niks tegen de mensen die dit hebben vind het juist super knap als je ervoor uit durft te komen maar ik vind het nu in deze situatie heel lastig... 


10 reacties

Badge

Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan! Iemand tips?

 

Badge

Nogmaals niks tegen mensen die dit hebben vind het super knap dat jullie ervoor uit durfen te komen maar ik vind deze situatie lastig. Loop te klooien met mijn gevoelens denk ik

Tuurlijk is het lastig. Op het moment dat jij een relatie had identificeerde zij zich nog als meisje dus had je een relatie met een meisje.  Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel wat moeite heb met mensen die het gebruik van pronounce variëren.  Ik wil iemand best hen hij of haar noemen maar ik ga niet kijken of je een rokje aan hebt of een broek en de ene dag hij zeggen en de volgende zij.  Dat vind ik echt te vermoeiend.

Reputatie 4
Badge +2

Het klinkt als Genderfluïd. Dat is een gender voor een persoon die soms een jongen voelt soms een meisje soms non binare. 

Je bent sowieso niet gay, want voor jou is ze/hij/hun een meisje, terwijl ze eigenlijk geen meisje is.  Je wist niet van haar/hem/hen. 

2 jaar geleden was mijn béste vriend verliefd op mij, terwijl hij niet een gay is. Hij dacht dat ik een meisje ben,  maar nee dat is niet zo. Hij valt alleen op meiden, maar toch voel ik me niet zo.

Ik snap helemaal dat het lastig is. Want je was verliefd op iemand die niet zijn/haar/hen geslacht is. Dat kan soms best ingewikkeld zijn.

Laurens 

Badge

@Mimo 

 

Ja dat heb ik dus ook kijk als je je niet fijn voelt in je lichaam oke maar je kan niet verwachten dat mensen aan je kleding zien of jij je dan meisje of jongen voelt dus wat moet ik hier nu mee?

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reputatie 6
Badge +7

Zoals je het beschrijft, gaat het niet over een jongen.  Maar over een meisje met veel verwarrende gevoelens.

Daar is niks mis mee.  Maar ze heeft op internet gevonden dat verwarring bij transsexualiteit hoort en ze denkt dat dat een antwoord is.   

 

Delen van de  tekst zijn verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 2.

Ga respectvol met elkaar om. Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pest elkaar niet.

Anne - De Kindertelefoon

Badge

Zoals je het beschrijft, gaat het niet over een jongen.  Maar over een meisje met veel verwarrende gevoelens.

Daar is niks mis mee.  Maar ze heeft op internet gevonden dat verwarring bij transsexualiteit hoort en ze denkt dat dat een antwoord is.    Laat me eens raden, het gevoel is (1) heel nieuw en niet al jaren en jaren oud, (2) veel gericht op hoe anderen met haar om moeten gaan en niet op hoe ze zelf wil transformeren. 

Een transsexueel is ten eerste heel erg zeldzaam. Ten tweede weet zo iemand dat al jaren en jaren, bijna altijd van voor de puberteit. Ten tweede is zo iemand veel met zijn/haar eigen problemen bezig en niet obsessief met hoe anderen op hem/haar reageren. En ten vierde verandert diegene juist niet telkens van mening.

Daarom denk ik dat jouw ex gewoon denkt dat ze een antwoord heeft gevonden voor veel ingewikkelde gevoelens.  Door ‘trans’ te roepen springt iedereen ineens in een begripvolle houding. En iedereen volgt meteen braaf alle bevelen op over ‘hem’ en ‘they’ enzo.  Dat geeft een gevoel van controle. En controle is fijn.
Maar dat maakt haar niet transsexueel.

Ik voorspel 100% zeker dat dit over gaat en dat ze geen jongen wordt.  Daarom ben jij zeker niet gay, want zij is geen jongen.

 

Tnxx! 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

@jongen999 

 

Wil je aub stoppen met het plaatsen van al je transfobische reacties?? ik ben er echt heel erg klaar mee, educate jezelf over onderwerpen voordat je er dingen over zegt alsjeblieft.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reputatie 3
Badge +1

Hey!

Ik begrijp dat het een beetje lastig is nu. Waarschijnlijk is dat het voor je ex ook, voor iedereen is het wennen en dat is helemaal oke, zolang je laat merken dat je je best doet betekent dat waarschijnlijk al heel veel voor hun. Je kan ook aan hun vertellen dat je het een beetje lastig vindt en er even over praten dat dan ook al heel erg helpen

verder op je vraag of je nu gay bent, dat hoeft natuurlijk niet, toen je een relatie met hun had presenteerde hun zich waarschijnlijk nog feminine dus dat dat nu niet meer zo is maakt jou niet ineens gay. Verder betekent het natuurlijk ook niet dat je niet gay bent ofzo, dat is iets waar je zelf achter moet komen, dit verandert er iniedergeval niks aan.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Met vriendelijke groeten, Noah (hij/hem)

Badge

@Noah is cool

Zeker heel erg bedankt!

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

 

Reageer