Skip to main content
Vraag

mijn ervaring (ik zoek advies) TRIGGER WARNING: SPRAKE VAN VERKRACHTING

• July 6, 2025
  • 3 reacties
  • 504 Bekeken

Dit document is geschreven voor het ondersteunen van mijn verzoek naar hulp vanwege een zeer toxische en emotioneel onveilige woonomgeving. De gebeurtenissen die beneden beschreven geworden zijn van uiterste belang voor de lezer om te begrijpen en daarmee serieus overwogen te worden in de oplossing van mijn situatie. 

————————————————————————-------------------------------------------------------

Gesprekken

Waarschuwing: Mijn herinneringen van deze instanties zijn niet al te scherp

1e gesprek, de lekking: Nadat mijn appjes ontdekt werden, werd ik door mijn zus en moeder geconfronteerd, in deze confrontatie hadden wij het over mijn appjes, mijn oriëntatie en mijn geloofdovertuiging. Mijn zus zei tegen me dat zij vindt dat ik denk dat ik een karakter waar ik in mijn appjes mezelf mee vergeleek (omdat ik met hem kon sympathiseren op een persoonlijk niveau, hij zat namelijk vast in een verwoeste stad— en ik voelde me ook alsof ik in een zeer ongunstige woonomgeving zat) in het echte leven ben. Ze was ook boos dat ik hun nazi’s en mishandelaren noemde (wat begrijpelijk is)  en ze had mij verteld dat ik nooit in een relatie was geweest en vroeg ze daarmee hoe ik dan kan weten dat ik in de lhbti doelgroep zit. Ook heeft ze gezegd dat als ik echt gay was, ze het zou respecteren, maar dat ik het coming-out aan het kopiëren was van een ander, en dat het klonk alsof ik het voor aan het lezen was (wat ik niet deed). Toen ik probeerde uit te leggen waarom die appjes gestuurd werden, zei ze tegen me dat er nooit homofobische dingen aan tafel werden verteld en dat ik lieg. Ook hadden wij het over het geloof, alleen herinner ik hier niet veel van behalve dat ze zei dat ik er veel te filosofisch over dacht, en dat ik mogelijk door mijn autisme veel rationaliseer. Het gesprek concludeerde met een voorstel om meer hobby’s aan te schaffen, en niet meer mezelf te verdiepen in fantasie, zoals fantasievolle tekeningen maken of bepaalde media als “anime boeken” te consumeren.

Opmerking: Zodra ik toegaf dat ik gay was in dit gesprek begon mijn moeder te huilen.

Gesprek 2: Veel herinner ik van dit gesprek niet meer, wat ik wel weet is dat dit gesprek in de achtertuin plaatsvond. Ik en mijn moeder zaten op stoelen en praatte over de situatie, telkens probeerde ik mijn gevoelens uit te leggen voordat zij me uitlachte en begon te praten over de examens en werk.

Gesprek 3: Dit was het gesprek waarin mijn moeder mij bedreigde met verkrachting. Ik zat aan de eettafel voordat ik aan mijn moeder vroeg naar welke soort therapie ik heen ging (dit was nadat de conversie video gestuurd werd, mijn moeder zei ook dat ik naar therapie gestuurd zal worden en dat ze de overheid verbonden instellingen niet toe wou passen), waartegen ze reageerde dat ik gewoon naar therapie ging voor mijn symptomen, dat ik misschien dingen zie of hoor die er niet zijn door de dingen die ik keek— ondanks het feit dat ze mij die appjes niet uit liet leggen. Ook vroeg ik of de therapie door iemand die gelovig is uitgevoerd zal worden, waartegen zij beantwoordde dat het mij niet hoort te schelen of ze gelovig zijn of niet, en dat de therapeut wel mogelijk door een religieuze vriend aangeraden is. Toen kwamen wij bij het onderwerp van mijn seksualiteit en begon mijn moeder te zeggen dat ze het nooit zal accepteren— dat mensen mij lastig zullen vallen en dat ik verkracht zal worden als ik open ben over mijn oriëntatie, nadat ze dit zei probeerde ik de situatie te dëescaleren door permissief te doen. 

Gesprek 4: het psycholoog-afspraak

de psycholoog wilt me testen op een personaliteitsdynamiek (dus geen stoornissen, maar iets milders). Ik kreeg niet de kans om haar echt te vertellen wat er aan de hand was, omdat mijn ouders niet weg mochten. (Hun hadden zelf voorgesteld of ze weg moesten en de psycholoog zei dat ze gewoon konden blijven— mij heel erg liet schrikken, omdat ik hiervoor geinformeerd was dat het gesprek waarschijnlijk indvidueel zou zijn. Alleen herinner ik dat niet zo helder meer, wel weet ik dat ik heel erg geshockeerd werd toen ik zag dat mijn zus de auto in stapte naar het afspraak) Ze maakte het min of meer over mij en hoe ik de neiging heb om mijn gezichtsuitdrukkingen te veranderen, waardoor ik boos of ontevreden lijk. Hierbij ik toegeven dat ik die kenmerken wel heb, maar niets echt explosiefs. Ook vind ik toch dat ze de reden gemist hebt van waarom ik zulke neigingen heb ontwikkeld.

Mijn vader zei ook dat hij het oké vind dat ik lgbt ben omdat “allah me zo gemaakt had”, maar dat ik ook misschien eerst kan proberen om met een vrouw te gaan en dat het gewoon een fase kan zijn omdat ik te jong ben om dat te weten. Hiermee was de psycholoog het blijkbaar deels eens, ze verklaarde dat in sommige tieners er sprake kan zijn van situaties waar ze labels aan hun zelf plakken zodat ze zichzelf beter kunnen leren kennen. De psycholoog verklaarde ook dat ik op cognitief niveau erg intelligent ben en waarschijnlijk slimmer dan mijn familie, wat volgens mij gewoon komt doordat ze me probeert te paaien. Om die kloof te overbruggen, introduceerde ze mijn ouders een techniek waarbij je je hand opsteekt wanneer ik een grens overschrijd (wat voor mij nogal infantiliserend overkwam). Na de afspraak legde mijn zus me uit dat ik niet moest denken dat mijn ouders dom zijn en dat ik moest luisteren naar mensen die misschien op een lager cognitief niveau zitten dan ik (vroeger, in de basisschool en in het midden van de middelbare, maakte ik grapjes over het feit dat mijn broer een bepaald niveau doet, deze gewoonte had ik alleen allang los gelaten, en de reden van waarom ik rond de afspraak mij een beetje humeurig gedraagde tegenover mijn ouders is omdat ik in het algemeen boos was op wat hun allemaal deden). Ze vertelde me ook dat ze het niet accepteren, maar ook niet niet accepteren dat ik lgbtq ben en dat ik er gewoon niet meer over na moet denken. (Wat aanvoelde als een manier om mijn seksualiteit te onderdrukken, zonder inherente benodigdheid op zelfreflectie vanuit mijn zus of moeder) Ze zeiden daarna dat ik niet naar conversietherapie zou worden gestuurd (alleen was het zeer begrijpelijk dat ik hiervan vreesde, sinds ik een video gekregen had van mijn moeder dat gaat over comversie rethoriek). Na dat gesprek vroeg ik mijn moeder waarom ze me zulke vreselijke dingen over mijn seksualiteit zou vertellen als dat zo is, waartegen ze antwoordde dat ze daar nooit meer over wilde praten. 

Gesprek 5, verkrachting confrontatie: ik had haar geconfronteerd op wat ze zei over verkrachting en dat het niet oké was, waartegen ze reageerden dat ik niet lgbtq ben, en me open moet stellen voor mentale genezing. Ook zei ze dat daarna alles weer naar voren zal komen, en dat ik nog steeds bezig ben met het denken aan viezigheid. Het ergste wat ze deed is dat ze ook in die discussie mij wijs probeerde te maken dat ik geestelijk niet gezond was— door een heel kwetsbaar brief te gebruiken waar ik hun ideologieën bekritiseerde, en ook praatte over hoe mijn dood een vorm van protest zal zijn, en geen overgave naar hun fascisme. Ik plande het bij het schrijven van die brief ook niet om zelfmoord—ik was simpelweg zeer overstuur toen ik het schreef, en er kwamen woorden op het papier dat ik totaal niet bedoelde.

Ik was hierna woedend over het feit dat zij zoiets gevoeligs zou gebruiken, en dat ze zelfs grijnsde toen ze het liet zien, terwijl ik ook begrip toonde naar het feit dat iets zoals die brief zeer zorgwekkend zou zijn om te lezen.

Nogmaals: ik heb mezelf nooit zo gevoeld, en ik snap dat zo een bericht angstaanjagend is om te lezen— Alleen is dat alsnog absoluut nooit een excuus om dat in het algemeen tegen iemand te gebruiken, en dan te doen alsof er niks gebeurd is. Culturele kloof of niet.

Gebeurtenissen

Gebeurtenis: (Moeder) Zeggen dat ik verkracht zal worden als ik open ben over mijn seksualiteit (gewoon opmerkelijk “gay” zijn)—en dat ze het nooit zal accepteren.

Later probeerde ik haar hierop te confronteren, alleen was deze poging niet succesvol omdat ze het begon te maken over het feit dat ik alleen aan viezigheden denk, en moet herstellen van mijn probleem zodat daarna dingen zoals seksualiteit later vanzelf naar voren zullen komen.

Gevoel: Schok, zo angstaanjagend dat ik het geen eens meer kan herinneren zonder dat het als een droom voelt.

—————————————————————————————————————----------------

Gebeurtenis:(Vader, zus) Zeggen dat joden de wereld regeren en continu complottheorieën vertellen, waaronder één die aangeeft dat Hitler expres deed wat hij deed om daarna de geboorte van de staat “Israel” een justificatie te geven.(waarom ik ze nazis had genoemd) (moet nog navragen, maar weet vrijwel zeker dat het gebeurt is)

Datum: Frequent, geen vaste datum. Hitler=Israel: 

Gevoel: Frustratie, woede, teleurstelling (zelfs als ik het verwachtte)

Gebeurtenis:(moeder) Trump video, conversie video

Datum (trump video): 12 november, 2024 (conversie video) een paar weken - give or take - na de situatie uitbrak. (Was via whatsapp, maar het nummer waar het naar is gestuurd is verwijderd).

Inhoud: (trump video): Donald Trump legt uit hoe hij ervoor zal zorgen dat kinderen geen gender validerende zorg meer mogen ontvangen. 

(Conversie video) :“psycholoog” legt uit hoe homoseksualiteit behandeld kan worden door het gebruik maken van psychologische methoden. Alleen heb ik alleen een minuut lang de video bekeken, omdat ze ook een minuut de video in naar boeken begint aan te raden. Ook heeft de video zelf een problematische titel. 

Gevoel: geshockeerd, angstig, ziedend, teleurgesteld.

Extra: De situatie brak iets voor de meivakantie uit.

————————————————————————————-—————————---------------

Gebeurtenis: andere homofobische dingen gezegd, Alleen herinner ik het niet zo goed meer (Vader: dat jongens gay worden als ze naar de stad verhuizen inplaats van een boerderij. Moeder: dat homo’s raar zijn, dat trump goed is door zijn perspectieven op de LHBTI)

Datum(‘s): frequent, trump goed=misschien zelfde datum als toen de video gestuurd was. In ieder geval allemaal voor de appjes

Extra: Dit werd grotendeels verteld voordat ze wisten dat ik me aansluit aan de LHBTI+, waardoor ik in de berichten die ik stuurde de stress in schoot, omdat ik dacht dat ik uit huis getrapt zou worden als ze het wisten. Ze waren dus een copingsmechanisme, zelfs als ze volgens hun vreemd over kunnen komen (wat ik, eerlijk gezegd, ook wel begrijp). Het feit dat ik niet daadwerkelijk uit huis getrapt ben verminderd niet de psychische en emotionele schade dat veroorzaakt is. Mijn vaders uitspraak kan ik niet helemaal exact herinneren. Ook kan ik mijn vader’s uitspraak alleen voor de helft herinneren.

Gevoel: Frustratie, minachting, walg.

Gebeurtenis: (Moeder, Zus) Zeggen dat ik niet niet geaccepteerd en ook niet wel geaccepteerd ben—dat ik het gewoon los moet laten en dat ze het er nooit meer over willen hebben.

Gevoel: Verdoven, verdrietig, skeptisch.

Extra: Ik kwam op de conclusie dat dit een manier was om mijn identiteit af te wijzen, zonder dat ze op hun zelf hoefden te reflecteren.

Gebeurtenis(Moeder): zeggen dat ik als moslim op ga groeien en ook als moslim ga sterven

Datum: ???(rond de tijd waar ik verteld werd dat ik verkracht ga worden, misschien wat eerder).

Gevoel: machteloosheid, verdriet, grensoverschrijd, alsof ik gedwongen word

Gebeurtenis (zus): vroeg aan mij of ik “iets met zijn kat aan het doen ben”

Datum:??? (Gebeurenis zelf herinner ik helemaal)

Gevoel: geshockeerd, gekwetst, ziedend, skeptisch, bezorgd

Extra: direct voordat dit gebeurde was ik liggend op mijn bed mijn kat op de buik aan het aaien, die op de vloer lag. Ook was er nog wat geleden een gebeurtenis waar mijn kat met zijn klauwen uitgetrokken via mijn been op mijn privéplek liep, waardoor ik een pijnlijk geluid maakte en zijn klauw ervan af duwde. Er was daarmee een andere tijd waar mijn zus hele verontrustende geluiden maakte, waardoor ik (om eerlijk te zijn, met een boze toon) vroeg “wat de fuck voor geluiden” dat zijn. 

Ik heb absoluut niets geappt dat zelfs dichtbij komt bij het suggereren naar dierenmishandeling. Deze vraag kan mogelijk gebaseerd zijn op een appje waar ik opmerkte dat ik en mijn online vriend’s katten op tegenovergestelden van elkaar lijken, waardoor ik een grappige opmerking probeerde te maken over dat ze stiekem terwijl iedereen slaapt op daken als rivalen uit een actiefilm vechten, en dat haar kat telkens de schuld krijgt omdat hij donker en slank is, terwijl  mijne een wit en donzig uiterlijk heeft. 

————————————————————————————————-——————————

B’s appjes en de context erachter

Deze hele situatie brak uit omdat mijn ouders door mijn privéberichten op Tiktok heen gingen, hieronder heb ik een hoop opmerkelijke appjes genoteerd zodat er een genuanceerd beeld gecreëerd kan worden op deze situatie. Het is heel waardig om toe te voegen dat ik mij in deze periode zeer emotioneel bedreigd en onveilig voelde, waardoor deze appjes ongecontroleerd eruitkwamen.

Ik had ze vaak dingen als mishandelaren en nazi’s genoemd, omdat ze vrijwel elke dag het over joden hadden, en hoe zij de wereld beheersen. Daarmee hadden ze het soms ook over homo’s. De dingen naast alles wat ik hierboven genoteerd heb kan ik jammer genoeg niet meer herinneren.

Ik had best vaak geappt over hoe ik “letterlijk zelfmoord” wou plegen, en dat ik dood wil, maar het niet kan omdat ik bang ben voor pijn en in het algemeen het niet durf

Daarentegen heb ik ook in latere appjes gezegd dat ik niet suïcidaal ben. (Was ik ook nooit, elk appje dat ik heb gestuurd kwam voort uit angst en woede op mijn ouders)

Ook heb ik vaak opmerkingen gemaakt over hoe kwaardaardig allah is

“Allah when someone gets raped 👀 “ (hier had ik het over de regel wat zegt dat een vrouw die getrouwd is geen fysieke intimiteit met haar man af mag wijzen, wat telt als verkrachting in dien de man wilt vrijen)

“Allah when people of the same gender kiss 😡 “

Ik heb gezegd dat ik het geloof en alle moslims niet mag/haat. Hier kijk ik met veel schande naar terug. Deze standpunten waren heel erg versterkt door emotie, en iedereen die zich oprecht zo voelt moet volgens mij hulp zoeken.

Ik heb Allah ook op een sarcastische wijze vergeleken met Sonic.exe, een kwaadaardige versie van Sonic (eigenlijk een satirische manier van mij om allah kwaadaardig te noemen)

(Ondertussen wil ik mededelen dat ik niet geloofde in Allah toen ik deze appjes schreef, en dat ik dat nog steeds doe. Ook wil ik het duidelijk maken dat ik nooit dingen heb gezien/gehoort die er niet zijn, of dat ik met andere mentale stoornissen heb gestoeid. Dit kwam voort uit pure emotie)

Ik heb ook een grapje gemaakt over hoe ik toen ik in de basisschool was in Arceus geloofde (de pokemon-god) in plaats van Allah omdat ik boos was op Allah. Dit soort ongevoelige en bezorgende grapjes werden merendeels gemaakt omdat de persoon waarmee ik aan het chatten was ook rond mijn leeftijd is— en dat ze daardoor duidelijk begrepen dat ik maar sarcastisch aan het doen was. Hiermee wil ik nogmaals melden dat ik nooit geloofde dat Arceus, Sonic.exe of dergelijke echt waren. Dat deed ik nooit, doe ik niet en zal ik ook absoluut nooit doen. Ook was ik een Atheïst toen ik deze berichtjes schreef, en zal ik dat ook voor altijd zijn.

Ik heb ook herhaaldelijk gezegd dat ik bang was om uit huis getrapt te worden door mijn ouders, en dat ik ook angstig was dat ik geslagen zou worden door een ouder van me, geen één van deze dingen zijn gebeurd—maar dat betekent niet dat het wegneemt van wat ik wel heb meegemaakt.

Ik heb ook geappt over dat ik van huis weg was gerend, voordat ik in een paar uurtjes er weer tegen besliste omdat ik bang was voor de consequenties ervan, waaronder ontvoering.

Na het lezen van deze appjes waren mijn ouders niet gestopt met het complotten over joden. Wat homo’s betreft kunt u boven deze paragraaf lezen. De appjes werden rond het begin van de meivakantie gelezen. 

Voor de uitbraak

De reden van waarom mijn familie door mijn appjes een zijn gegaan, is omdat voor dit allemaal uitbrak, mijn cijfers op school blijkend uit het niets neerstortte, ook begon ik veel afwezig te raken van school om rond mijn dorp te wandelen. (Behalve de instantie die ik hierboven genoteerd heb, zijn er geen andere pogingen tot wegrennen). Hierdoor maakten mijn familie zich zorgen om me en vroegen ze mij vaak of er iets mis was, waartegen ik altijd uit angst ontkennend reageerde. Dit is, naast een melding over mijn “reposts” op tiktok door mijn moeders vriendin, wat leidde naar de blootstelling van mijn privé chats. (Via tiktok)

Waarom?

De reden van waarom ik dit heb genoteerd, was omdat ik liever zeer belast lijk dan oneerlijk—en dat een sterk gevoel van eer belangrijker is dan het behouden van een heilig imago.

Slot/Suggestie

Zo te zien heb ik meerdere redenen om zeer ontevreden te zijn met mijn omstandigheden thuis, zelfs naar het niveau dat het voelt (en misschien ook beschreven kan worden) als emotionele en psychische mishandeling, ondanks er geen fysieke mishandeling plaatsneemd, en zelfs als ik wel mijn basisbenodigdheden vervuld krijg (eten, financiële stabiliteit, kleding, onderdak). Mijn familie lijkt misschien zorgzaam, maar aan deze verschillende resultaten door het onvrijwillige uitkomen van mijn identiteit kunt u hopelijk zien dat ze niet zijn zoals ze zichzelf presenteren.

Voor nu geef ik sterk voorkeur aan een oplossing waar ik toegang krijg naar een zelfstandige en veilige omgeving met begeleiding over hoe ik beter met de situatie om kan (trauma’s, coping etc) alhoewel ik alsnog suggesties neem. Alleen wil ik graag opmerken dat ik geen therapie in een familie georiënteerde ruimte wil, omdat ik niet geloof dat het van waarde zal zijn door het duidelijke tentoonstelling van mijn families gebrek aan capaciteit om te zien waar zij verkeerd liggen. Ook ligt mijn voorkeur zwaar op individuele omgevingen.

-tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. anonimiteit-

3 reacties

• July 6, 2025

Hallo ​@BibiPitaya 

Ik heb al die tekst gelezen. 

Ik heb eigelijk niet eens woorden voor wat ik net gelezen heb 🫥

Sorry ik weet geen oplossing 🫢

Ik hoop dat andere wel een oplossing hebben 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 7, 2025

Hoi, dit is zeer ingrijpend en heftig voor je. Ongelofelijk wat een manieren om met mensen om te gaan die jij hebt moeten ervaren. Ik hoop dat je er een weg mee vind maar het bewijst hoe ernstig sommige "denkbeelden" mensen kunnen aanzetten tot de gekste dingen. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat je los kunt blijven van deze nare mensen en hun kwaadwillende gedachten.  Je laatste alinea is eem verstandig en goed begin! Veel sterkte en succes! 

Groetjes liefs Tartan X 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Het is heel duidelijk dat je in een erg moeilijke en pijnlijke situatie zit, waarin je veel emotionele druk en onbegrip van je familie ervaart. Wat je hebt meegemaakt, zoals bedreigingen, het niet geaccepteerd worden om wie je bent en het gebruik van kwetsende woorden, is erg zwaar en kan een diepe invloed hebben op hoe je je voelt en op je mentale gezondheid.

Je gevoelens zijn helemaal geldig en belangrijk; het is niet jouw schuld dat je je zo voelt of dat je familie je niet begrijpt. Het is logisch dat je boos, verdrietig en bang bent, vooral als je thuis niet jezelf kunt zijn en je identiteit wordt afgewezen.

Je verdient een veilige plek waar je zonder angst jezelf kunt zijn en waar je met respect en steun wordt behandeld. Het is heel begrijpelijk dat je liever niet in een therapie zit waar je ouders bij zijn, omdat dit het voor jou lastig maakt om eerlijk en open te zijn over wat je voelt.

Het is goed en belangrijk dat je professionele hulp zoekt bij iemand die jou echt begrijpt en jou kan steunen, zonder dat jouw familie daarbij betrokken is als dat jou ongemakkelijk maakt. Je familie heeft misschien hun eigen problemen en overtuigingen, maar dat mag nooit ten koste gaan van jouw veiligheid en geluk.

Jij hebt het recht om jezelf te zijn en om gerespecteerd te worden voor wie je bent, ongeacht hun mening. Het is moedig van je dat je zo open bent over je seksuele geaardheid en gevoelens, ondanks de moeilijkheden die je thuis ervaart. Dit vraagt veel kracht en doorzettingsvermogen.

Het kan heel waardevol zijn om ook steun te zoeken buiten je familie, bijvoorbeeld bij vrienden, een vertrouwenspersoon, een jongerenorganisatie of een community waar je jezelf kunt zijn en waar je gehoord wordt. 

Het allerbelangrijkste is dat je niet alleen blijft met deze last, want jij verdient het om met respect behandeld te worden en om gelukkig te kunnen zijn.

xx liefs Wolf 🐺