Vraag

mentor laten weten dat ik transgender ben

  • 7 March 2022
  • 6 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi 

Dit zal misschien overkomen alsof ik mezelf nu verplicht van alles aan mijn mentor te vertellen, omdat ik binnenkort nog mijn mentor wil vertellen over mijn mentale gezondheid, maar ik wil ook heel graag met haar delen dat ik transgender ben.

Ik ben als meisje geboren. Toen ik 12 was kwam ik erachter dat ik transgender was. Dit was in de zomervakantie voor klas 1. Ik ben ik het leerjaar klas 1 dus ook uit de kast gekomen bij 2 vriendinnen omdat het erg moeilijk is om als transjongentje door het leven te gaan zonder dat iemand in je omgeving het weet, dat voelt alsof je er alleen voor staat. Maar ik vind het wel vervelend dat verder niemand het weet behalve hun, en opnieuw heb ik dat gevoel dat transgender zijn gewoon veel te moeilijk is zonder dat een volwassene dit weet. Mijn ouders zullen mij namelijk niet accepteren. Ik wil mezelf de lad niet te hoog leggen met mijn gevoelens opbiechten, maar ik voel me op mijn gemak bij mijn mentor, ze heeft wel eens les gegeven over transities dus volgens mij vind ze dat ook wel prima. En het lijkt mijn zo’n fijn idee als mijn mentor, iemand waar ik mijn vertrouwen aan heb kunnen hechten mijn geheim weet en als een jongen beschouwd, en dat ik misschien bij haar lessen mijn gekozen naam op mijn toets mag schrijven en zij mij ook bij mijn gekozen naam noemt. Het lijkt mij dan namelijk zo’n naar idee dat iemand waar ik naar op kijk mij een meisje noemt puur omdat ze niet weet dat ik me daar helemaal niet prettig bij voel.

Weet iemand hoe ik haar dit kan vertellen?


6 reacties

In een briefje 

Reputatie 7
Badge +19

Vertel het via mail misschien want dan kan je er goed over na denken wat je wilt zeggen maar dit tekstje is eigenlijk al perfect dan weet ze het en ik denk dat ze het wel waardeerd

Reputatie 7
Badge +7

@Zelle @wilhelmavemela Dankjewel maar ik denk dat ik dit wel graag in een mentorgesprek wil vertellen, bij een gesprek over mijn mentale gezondheid heb ik al wel bepaald dat ik eerst graag wil aangeven via een bericht dat ik een mentorgesprek nodig ben om mijn hart te luchten

Reputatie 7
Badge +19

Dat kan ook doe wat jij fijn vind

Reputatie 7
Badge +7

ja het dingetje is alleen wel is dat ik wel weet hoe ik het wil doen maar ik weet niet hoe ik het moet verwoorden of uitleggen want het is allemaal nog wel spannend

Reputatie 7
Badge +19

Vraag of zij vragen wilt stellen en neem je tijd schrijf het desnoods even op een papiertje van tevorem

Reageer