Skip to main content
Vraag

meisjeskleding (jurken/rokjes)

• April 4, 2025
  • 13 reacties
  • 375 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik draag al een tijdje meisjeskleding en vooral jurken en rokjes die ik ook zelf koop en soms ook van mijn zus aantrek. Hebben meer mensen dit en zo ja hoe ga je hier met je ouders dan om?

13 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 5, 2025

Hoi, ik draag al rokjes sinds mijn kleutertijd, eerst vooral thuis, en sinds een jaar of 3 ook buitenshuis en naar Scouting of winkels. Of gewoon bij een wandeling bijvoorbeeld met mijn vriendin, die mij trouwens ook niet anders gekend heeft dan zoals ik ben 🙂.  Daarnaast heb ik de gewoonte ontwikkeld sinds groep 7 om vrijwel altijd een korte broek te dragen , of rok😊.  Doordat ik al heel lang kleding draag die ik zelf leuk vind, voelt het voor mij heel gewoon en natuurlijk zeg maar. Mijn ouders zijn gelukkig ruimdenkende lieverds dus die vinden het prima, weten ook niet beter meer na die jaren. Net als mijn vriendin die ook bij mij op de basisschool zat en die het zeer toejuicht 🥰. En mijn favoriete en waardevolste kledingstukken zijn 3 echte kilts. Daar voel ik me echt het fijnste in. Draag ik soms zelfs naar school. Dat vond en vind ik trouwens nog steeds wel een drempel, een rokje aan doen naar school, maar de kilt is dan wel soort van "normaal" en die draag ik dus wel op school soms. Ik weet van ​@Tover01  dat hij ook en  wel overal in rokjes loopt (zeer stoer vind ik!) maar dat vertellen laat ik natuurlijk graag aan hem 😊😘. Maar goed, lang verhaal kort: geniet van je eigen leuke keuze, draag wat jij fijn vind en voel je heerlijk jezelf!  Helemaal prima en mooi! 

Groetjes liefs Tartan X

Fristi_
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 5, 2025

Leuk! wat vinden je ouders er eigenlijk van? en onthoud: “meisjes”kleding kan gedragen worden door elke gender.dus als je wilt kunnen rokken ook gewoon jongenskleding zijn :3 (ik haat gender stereotypes) ik wil ook soms gewoon als een jongen worden gezien maar ook rokken dragen (ik ben closeted genderfluid tho) dus het is helemaal oke. mijn ouders geloven een beetje te veel in stereotypes maar doe gewoon wat jij wilt, zij kunnen je niet zeggen wat je wel of niet moet doen. 

Pawzies,

River/ Sparrow

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 5, 2025

Hey! Leuk toch! Doe ik idd ook zoals ​@Tartan15  zegt 😊 ik ben het ook helemaal eens met ​@IdkMyName  dat kleding niet aan gender hoeft vast te zitten. Ik draag rokjes net zoals broeken en fleurige kleren net zoals outdoor soms. Wat ik leuk vind en wat past bij de activiteiten die ik ga doen. En ik vind sommige make up ook leuk om op te doen zoals ooglijntjes of op de wimpers. En ook dingen als ringen, polsbandjes en kettinkjes. En dat vind ik leuk dus doe ik dat 😄💪. Mensen vinden van alles maar dat moeten ze dan maar doen. Mijn moeder (heb geen vader)  vind het prima en iedereen die ik ken inmiddels ook. En als jij iets leuk vind om aan te doen of te kopen, lekker doen!  Het is leuk en voelt fijn.  Geniet ervan!  Liefs Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 5, 2025

@Tover01 stond iedereen maar zo onbekommerd en sterk in het leven als jij.  Respect, hoor.

On topic: ik draag zo vaak kleren die in theorie voor jongens zijn maar van een meisje wordt dat gemakkelijker aanvaard dan van een jongen die ‘meisjeskleren’ draagt.  Stom, hoor.  Ik ga voor die jongenskleren omdat die ruimer zitten en voor iemand die geen seconde kan stilzitten is dat handiger.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 5, 2025

dankjewel voor jullie reacties. ik vind het leuk dat er mensen zoals ​@Tover01 en ​@Tartan15 zijn die hier heel erg open over zijn. ik hoop dat ik hiermee ook wat meer zelfvertrouwen krijg om misschien ook bijvoorbeeld buitenshuis een rokje of misschien zelfs een jurk aan te doen

IDKaNAME
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 6, 2025

Hé ​@Tover01 ,

heb jij nog tips hoe ik aan de rokjes en zo kan komen want ik voel mij persoonlijk richting een femboy gaan maar weet niet hoe ik aan kleding kom.

Groet 

De tekst is aangepast door de Kindertelefoon in verband met forumregel nummer 4 (Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan).

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 6, 2025

@IDKaNAME C&A, daar verkopen ze rokjes.  Ben zelf geen drager van rokjes maar daar heb ik ze al gezien.  Ook in andere gewone klerenwinkels.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 6, 2025

@IDKaNAME ik koop vaak mijn rokjes en jurkjes via shein. je hebt daar veel keuze en de rokjes kosten niet heel erg veel.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 7, 2025

Hey ​@IDKaNAME  sorry beetje laat, maar ik zie al goede tips. En ik loop gewoon de stad in of een stad in de omgeving en slaag wel bij  modezaken of lokale winkels. Je kunt ook rokjes bestellen als je je maten goed hebt genomen. Ik heb ook een sportief rokje gescoord bij een grote sportzaak 🙂. Het is leuk om eens samen met iemand te gaan shoppen en de tijd te nemen om te kijken wat je leuk vind.  Succes en veel plezier! Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img

Hi iedereen 

Ik ben een jongen en ik denk al heel lang over meisjes kleding te dragen zoals jurken rokjes en crop tops maar ik weet niet hoe ik het moet vragen aan mijn ouders en hoe ze gaan reageren 

Forum|alt.badge.img

Hoe hebben jullie het gedaan als je dat vroeg voor meisjes kleding te dragen als jongen zijn

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

wist je dat rokjes eigenlijk geen eens meisjes kleding is want op saint patricks day dragen mannen toch groene rokjes dus eigenlijk is het geen meisjes kleding het is net  wat je lekker vind zitten wil jij rokjes dragen dan draag jij lekker rokjes en het is helemaal niet raar want raar is maar een word en niemand is raar zelfs jij niet

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 11, 2025

Hey!  ​@Gewoonpinguin  ik heb daar wel een topic over, en ​@Tartan15  ook ( 

)

Probeer het in de week te zetten,af te tasten en kijk eerst hoe ze reageren, want helaas is het voor sommige mensen nog niet echt geaccepteerd, hopelijk lukt dat bij jou wel !

Liefs, Tover xxx