Skip to main content
Vraag

Meisjes zijn heeft nadelen

• June 27, 2025
  • 12 reacties
  • 287 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Meisjes zijn minder sterk, minder snel, ze kunnen zwanger raken, ze zijn meestal kleiner en hebben meer vet in vergelijking met spieren. Dunnere huid, kleinere longen, kleiner hart en slechtere botten. Ik vind een meisje zijn echt niet leuk. (Ik wil niemand kwetsen). Wat vinden meisjes ervan dat ze minder sterk zijn dan mannen? 

Wat vinden jongens van het verschil van sterktes tussen mannen en vrouwen? Ik wil jongens niet haten. Ze hebben me nooit iets mis gedaan. Maar ik kan er echt niet tegen als iemand zegt dat jongens sterker zijn, ik word er boos om. Is het normaal dat ik jongens haat maar gewoon omdat ik jaloers ben op hun?

Topic aangepast door de Kindertelefoon.

12 reacties

• June 28, 2025

Hallo,

Ja dat klopt, gemiddeld genomen zijn jongens meer bevoordeeld. Maar daar kunnen zij niet zoveel aandoen, evenmin kunnen wij er wat aan doen dat wij meisjes zijn. Maar er zijn heus wel voordelen aan meisje zijn. 

Hoewel jongens gemiddeld meer hersencellen hebben, kunnen wij wel sneller verbindingen maken en zijn we dus gemiddeld genomen sneller met denken. Dat is best een groot voordeel.

Daarnaast kunnen meisjes gemiddeld beter lezen dan jongens en hebben minder vaak dyslexie. Dat is ook wel handig en zeker fijn.

Ook zijn meisjes gemiddeld veel minder gauw geneigd om roekeloze/domme dingen te doen zoals veel alcohol drinken, roken, drugs, etc. Mede daarom leven meisjes gemiddeld langer. 

Meisjes zijn gemiddeld ook zorgzamer en kunnen beter omgaan met ouderen, jonge kinderen en dieren dan jongens. Ook zijn ze gemiddeld milieubewuster en houden ze meer van de natuur. Dat is in veel opzichten handig en bovendien gaat de planeet er langer van mee. Ook zijn meisjes daardoor veel socialer en minder gewelddadig dan jongens.

Er zijn nog veel meer voordelen van meisje zijn ten op zichte van jongen zijn, maar dit is voorlopig genoeg. 
Ik snap ook dat je boos wordt als mensen zeggen dat jongens sterker zijn en zo, dat heb ik ook. Maar het heeft niet zoveel zin om je daar veel van aan te trekken of jaloers op jongens te zijn, want zowel zij als jij kunnen er niks aan doen. En zoals ik net heb genoemd zijn er ook veel voordelen van meisje zijn ten op zichte van jongen zijn (Ik weet niet of dat evenveel is of meer of minder maar dat maakt niet uit), al moet ik eerlijk toegeven dat ik zelf ook weleens dat gevoel heb🙄. In ieder geval hoop ik dat je hier wat aan gehad hebt.

Veel liefs!

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 28, 2025

Hey! Ik zou me de wereld echt niet kunnen voorstellen zonder meisjes. En ik denk bv dat meisjes/vrouwen beter leiding kunnen geven (gemiddeld hoor) dan ons en beter en verstandiger lange termijn denken. Ik vind dat echt. Ik wordt wel eens aangezien voor een meisje door mn uiterlijk en dat vind ik een groot compliment! En ik heb met een super lieve leuke meis  al een tijdje verkering en ze is vaak wat meer in de leiders rol dan ik en ik vind dat helemaal prima. Ik luister en doe vaak graag wat zij zegt. Ik heb op het moment ook alleen leraressen en dat is ook helemaal goed, zou niet weten waarom (sommige mensen denken dat) dat een nadeel is. En kijk dit topic maar eens: 

Daar zie je wel meer mooie reacties. Ik hoop dat je weer trots wordt op meisje zijn want dat is echt terecht!  En zoals ik daar ook zeg, ik trek me de mening van meisjes vaak meer aan dan van jongens. Ik generaliseer wel maar meen wel wat ik zeg. Wees trots! 😘

Liefs, Tover xxx

P.S. die spierkracht is eig maar een klein onderdeel van belangrijkheid. Wordt erg overschat vind ik. Brains are first! :) 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 28, 2025

Meisjes begaan minder misdaden en zijn minder slachtoffer van geweld. 

Wij zijn leniger en kunnen beter tegen pijn (bevallingen doen zoveel zeer dat een kan eraan zou doodgaan).

We kunnen veel vaker klaarkomen.

Ik ben sterker en sneller dan de meeste jongens fan mijn leeftijd - veel sporten maakt genetische verschillen goed.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 29, 2025

Ohja p.s. ​@Waterblad  het waren een vrouw (juf) en een meisje(klasgenote in gr8) die mij hielpen om een beter mensje te worden, en ik word opgevoed door mijn moeder.  Wil je lezen hoe belangrijk zij allemaal voor mij waren/zijn?

de belangrijkste mensen in dat (echt gebeurde) verhaal zijn allemaal vrouwelijk! ♥️ Nogmaals  ik hoop dat je trots bent op meisje zijn 😘

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 2, 2025

hey ​@Waterblad 

al de dingen die je hebt opgenoemd zijn waar. maar dat betekent niet dat dat bij elk meisje is. als je harder traint word je sterker dan de gemiddelde jongen en ook gespierder het is maar hoe graag je het wilt en hoe graag je daar ook voor wilt werken. als je niks doet zullen jongens altijd zo veel beter lijken. dus je moet er gewoon zelf voor werken 

ps: pls stop met die trent van “jongens zeggen dat meisjes niet sterk zijn” pls da is zo dom

dankje

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 3, 2025

Hoi, alles wat al gezegd is, en ik voeg daarbij toe, meisjes doen het beter op school (gemiddeld), presenteren daar beter, krijgen minder straf. In het verkeer zijn meisjes en vrouwen (terecht!) voorzichtiger. I.h.a. wat voorzichtiger, iets dat eigenlijk heel goed is. En nog iets wat mij opvalt, ik ben een paar keer naar voetbal wezen kijken en bij de jongens (en ook vooral de "grote" mannen) liggen ze werkelijk om de haverklap te huilen en te piepen om elk tikje, en bij de meisjes en vrouwen niets van dat alles. Ikzelf heb een meisje als baas in ons winkeltje en ik zou geen betere weten. Ik heb een karate lerares, en die is super goed en heeft mij zo liggen als ze wil. Een paar van mijn belangrijkste lessen in mijn leventje leerde ik van vrouwen. Waaronder een sportlerares en een leidster bij scouting . Mijn behandelaar (therapeut) en mijn huisarts zijn vrouw..... Zo kan ik nog wel even doorgaan 😊😉 en heel belangrijk, mijn moeder (en natuurlijk in mijn geval ook vader) is onuitsprekelijk belangrijk voor mij. Net als de meest wijze, rustige, lieve, sociale, soms strenge, grappige, vrolijke en vlotte persoon in mijn leven, mijn vriendin. Haar mening en oordeel zijn voor mij belangrijker dan mijn eigen.  Als ik aan al deze bijzondere meisjes en vrouwen denk voel ik me nederig.  En gelukkig. En zoals ​@Tover01  zegt, die spierkracht is bij meiden ook meer dan genoeg aanwezig en ook niet het belangrijkste in het bestaan. Ik kan misschien lichamelijk iets sterker zijn dan mijn vriendin, maar als ze boos op me is voel ik me een heel klein jongetje 😊😉 gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit maar bij wijze van.   Ik ben blij dat er niet alleen maar jongens en mannen zijn. Moet er niet aan denken.  Je mag echt trots zijn ! 😘😍👍

Groetjes liefs Tartan X 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 14, 2025

Meisjes zijn in sommige opzichten superieur aan jongens.

Biologisch superieur

• Meisjes leven gemiddeld langer dan jongens.
  • Meisjes zijn (door onnatuurlijke selectie) vaak knapper dan jongens.
  • Meisjes kunnen in tegenstelling tot jongens nieuw leven baren. Hoewel er normaliter een spermacel van de jongen/man nodig is, is dit door technologische ontwikkelingen niet langer noodzakelijk. Een lesbisch stel kan in theorie een kind krijgen waarbij het genetisch materiaal van beide is gebruikt voor de eicel, en er dus geen spermacel bij te pas komt. Jongens zijn dan eigenlijk helemaal niet meer nodig. Andersom is veel moeilijker; jongens hebben immers geen baarmoeder en kunnen dus geen kinderen baren.

Emotioneel superieur

• Meisjes kunnen vaak hun gevoelens beter uiten dan jongens.
  • Meisjes hebben minder vaak last van agressieproblemen.
  • Meisjes zijn emotioneler en zijn vaak sterker in emotionele intelligentie.
  • Meisjes zijn veelal ingericht op coöperatie in groepsverband, terwijl jongens meer op confrontatie zijn gericht.

Seksueel superieur

• Meisjes kunnen vaker klaarkomen dan jongens.
  • Het orgasme van een vrouw zou langer duren en intenser zijn dan dat van een man, al kan ik dat persoonlijk natuurlijk niet beamen. 😋
  • Meisjes hebben het minder nodig om zich 'te bewijzen' en dat schept veel meer rust en focus op datgene wat leuk is aan seks.
  • Lesbische seks is…. voor mij althans één van de beste dingen van het leven. 😍

Het grootste voordeel dat jongens hebben, namelijk dat ze fysiek sterker zijn, is tegenwoordig vrijwel irrelevant geworden in moderne maatschappijen. De mens heeft technologie tot zijn beschikking waardoor fysieke kracht veel minder een ding is dan dat dit vroeger in de middeleeuwen was. Ook is onze maatschappij hierop aangepast, zo hoeft 'de man' niet meer 'de vrouw' te beschermen maar hebben we politie en militairen, die ook prima vrouwelijk kunnen zijn dat hoeft helemaal niet onder te doen voor hun functie. Een pistool bijvoorbeeld is even krachtig in de handen van een vrouw, daar is weinig fysieke kracht voor nodig.

Wel zou ik zeggen dat ongesteld worden vervelend kan zijn en jongens dit bespaard blijft. Ook kinderen baren kan een pijnlijke ervaring zijn, maar het is maar even en een beetje pijn is niet erg als daardoor een prachtig mooi nieuw wezentje wordt geboren, uit jouw eigen buik en met navelstreng verbonden aan jouw lichaam wat zijn eerste geluidjes maakt en zich middels je borsten voedt en groeit. Ik heb dat er zeker voor over!

Kortom, meisje zijn is tegenwoordig echt geen nadeel. Zo zie ik het in elk geval niet. Tip: lees eens over feminisme en hoe je als moderne vrouw absoluut niet onder doet voor de man. Dat mafketels als Andrew Tate hier anders over denken is bekend, maar hij is maar een zielig ventje wij hebben de toekomst!

Liefs, xxVera 💋

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 15, 2025

Hey lieve ​@Vera16xx  grootste deel met je eens, alleen ik zou het jammer vinden om helemaal overbodig te worden haha 🤭😉 voor de rest wel eens. ​@Waterblad Meisjes, vrouwen zijn voor mij persoonlijk onmisbaar geweest en natuurlijk nog steeds.En voor de meeste jongens. Zoals ik in een andere topic al zei. Jongens vinden vaak stiekem het belangrijkste hoe meisjes over ze denken. Ook al doen sommigen alsof dat niet zo is.  Dat is dus zeker wél zo. Zie je ook aan gedrag. Wij jongens gaan dan soms ook extra ons best doen enzo. En reageren of aanpassen als meisjes laten merken wat ze van je vinden. Bijv. toen ik vaak op mn kop kreeg in groep 8 en straf kreeg schaamde ik mij het ergst als de meisjes mij zagen. Zeker 1 in het bijzonder. Daardoor wou ik veranderen. De laatste keer toen ik als straf in de hoek stond was het dat ene meisje (nu mn lief)  die mij toesprak waardoor ik me extra  schaamde (ook omdat het een meisje was) en die mij tegelijk bemoedigde en de goede dingen zei. Zo verstandig. Ook pas geleden toen ik onterecht straf(regels) kreeg steunde ze mij en dat maakte een groot verschil voor mijn gevoel. Sowieso als ik iets goeds doe of ergens goed in ben vind ik niks belangrijker dan wat zij ervan denkt. En voel me geweldig als ik een compliment van haar krijg. Ik kijk ook wel positief tegen haar op. Ze is leidend voor mij en dat vind ik prima en fijn. Van meisjes sowieso komt een compliment of mening nog meer binnen dan van jongens. . Denk dat dat voor de meeste jongens geld hoor. En andere argumenten heb ik al gepost in mn vorige reactie. In elk geval nogmaals mag je trots zijn om meisje te zijn hoor 😘 liefsTover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 15, 2025

@Vera16xx wat heb je dat mooi verwoord.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • July 15, 2025

Ja zeker goed verwoordt ​@Vera16xx .

Maar ik ben toch bij dat ik een meisje ben gewoon me zelf kunnen zijn en niet stoerder willen doen dan dat je bent 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Ik vind dat meisjes/vrouwen sterker zijn, misschien niet fysiek maar ze moeten een hele baby uitpersen. Geen haat naar mannen, maar ik denk niet dat ze dit aan zouden kunnen.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 2, 2025

Klopt helemaal wat je zegt .

En wat denk je van ongesteld zijn dat zal een jongen niet kunnen en dat elke maand