Vraag

meisje of jongen

  • 29 March 2021
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een meisje maar zit nuet lekker in mijn vel. Ik wil geen meisje zijn, maar het lastige is dat ik ook geen jongen wil zijn.

Er zijn een paar redenen waarom ik geen meisje meer wil zijn:

  • ik vind het niet fijn om bijv. meid ofzo genoemd te worden.
  • ik vind mezelf er niet uitzien: het liefst wil ik haar net zoals jongens en jongenskleren, en sneakers
  • ik zit helemaal niet lekker in mijn vel.
  • ik zie mijzelf ook niet als meisje maar als wat dan wel???

ik heb er nog met niemand over gepraat en durf het ook niet te zeggen.

Wat moet ik doen???


7 reacties

Misschien moet ik er wel gewoon over praten maar ik weet niet hoe!

 

Oh ja, kleine aanvulling: 1 van de redenen is ook dat ik gewoon geen tieten wil! Ik haat topjes en bikini's namelijk, verder vind ik het ook vervelend dat ik er gewoon niet bij hoor. Ik kan niet leuk spelen met de meisjes uit mijn klas, zij spelen dan bijv. Paardje alleen wordt dan bijv. Gezegd in de klas: De meiden spelen dan paardje en de jongens spelen buskruit. Terwijl ik ook gewoon mee doe met buskruit!

Hopelijk snappen jullie het.

Hey, het is helemaal oke als je niet zeker bent over je geslacht. Je zegt dat je graag '’jongenshaar'’ wilt, doe dat! zoek een leuke foto van een jongenskapsel op op internet, en ga naar de kapper! het is haar, dus het groeit vanzelf terug. Zelfde geld voor jongenskleren, ga gewoon een beetje experimenteren met kleding. Je zou ook best met je ouders/vrienden kunnen bespreken dat je niet zeker weet of je een meisje bent, een jongen bent of allebei niet. Vraag of ze misschien soms andere voornaamwoorden kunnen gebruiken, of een andere naam, zodat je weet of het goed voelt. Bijvoorbeeld dat ze je soms hij/hem en Jan noemen, soms die/hun en Sam, en soms zij/haar en Lisa. Zo weet je wat voor jou het comfortabelste voelt. Bedenk vooral, het heeft geen haast! je bent nog jong, neem je tijd. Als je er later achterkomt dat je toch geen jongen, maar nonbinary bent of toch een meisje, dan is dat ook goed! Neem misschien ook even een kijkje op de site https://www.transvisie.nl/ , er staan verhalen van transgenders (FTM, MTF en nonbinary) op, misschien herken je je daarin.

Bedankt! Hier heb ik zeker wat aan!

Badge

Hey er is veel meer san jongen en meusje veel mensen weten dat nuet maar je hebt non binary, bigender, agender, gender fluid, demigender en nog veeel meer daar zou je wat onderzoek jaar kunnen dien ook kan het fijn zijn een andere naam en anderre pronounces te gebruiken zoals die/hun. Draag wat je wil en doe met he haar wat je wil . Geef het wat tijd het komt goed

Hey, het is helemaal oke als je niet zeker bent over je geslacht. Je zegt dat je graag '’jongenshaar'’ wilt, doe dat! zoek een leuke foto van een jongenskapsel op op internet, en ga naar de kapper! het is haar, dus het groeit vanzelf terug. Zelfde geld voor jongenskleren, ga gewoon een beetje experimenteren met kleding. Je zou ook best met je ouders/vrienden kunnen bespreken dat je niet zeker weet of je een meisje bent, een jongen bent of allebei niet. Vraag of ze misschien soms andere voornaamwoorden kunnen gebruiken, of een andere naam, zodat je weet of het goed voelt. Bijvoorbeeld dat ze je soms hij/hem en Jan noemen, soms die/hun en Sam, en soms zij/haar en Lisa. Zo weet je wat voor jou het comfortabelste voelt. Bedenk vooral, het heeft geen haast! je bent nog jong, neem je tijd. Als je er later achterkomt dat je toch geen jongen, maar nonbinary bent of toch een meisje, dan is dat ook goed! Neem misschien ook even een kijkje op de site https://www.transvisie.nl/ , er staan verhalen van transgenders (FTM, MTF en nonbinary) op, misschien herken je je daarin.

Heyyy, 

Ondertussen ben ik geknipt.

Ik mocht geen jongenskapsel van mn moeder, omdat ze bang is dat ik dan gepest ga worden.

Nu heb ik het wel een stuk korter (ik had het sowieso altijd al wat korter maar had nu coronakapsel en dit is nog een stukje korter).

Dit is wel fijner.

Dus bedankt nog dat je dit hebt gezegd.

Fijne dag nog!

Reputatie 1
Badge

Hey,

 

Als ik jou was zou ik even rond kijken op google over bijvoorbeeld non-binair zijn. Zoek goed informatie op en kijk of je je er echt heel erg in herkent. En natuurlijk goed nadenken. Ik zou gewoon lekker jezelf zijn en er zijn ook hele lgbtq+ paginas op discord of instagram. Misschien kan je daar een berichtje naar sturen. 

 

Vaak hebben scholen een GSA team je zou daar ook nog naar toe kunnen stappen.

Reageer