Skip to main content
Vraag

Marokkaans en LHBTIQ+

• October 31, 2025
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

lolita
Forum|alt.badge.img

ik ken geen andere marokkanen of buitenlanders uit moslim gezinnen die zoals ik zijn. het is ontzettend lastig omdat mensen gaan ervan uit dat ik tegen homos ben ofzo.. bijna alle marokkanen die ik ken die zijn ook tegen homos en mensen die trans zijn, en ik moet tegen hun liegen dat ik daar ook op tegen ben, maar dat is helemaal niet zo. ik ken alleen één marokkaan in het echte leven die ook LHBTIQ+ is, en een andere die het respecteert. maar ik voel me te marokkaans voor homos en te homo voor marokkanen, ik weet niet goed how ik het moet uitleggen.. het voelt alsof ik me nergens bij hoor.

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

Ik snap dat je je een beetje tussen twee werelden in voelt. Maar je hoeft echt niet te kiezen tussen je cultuur en wie je bent, je mag trots zijn op allebei. Er zijn sowieso meer mensen die zich zo voelen, ook al zie je ze niet altijd. Misschien kun je online eens zoeken naar mensen die hetzelfde meemaken, dat helpt echt om je minder alleen te voelen. 

xx liefs Wolf 🐺

lolita
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 31, 2025

*quote verwijdert door de Kindertelefoon*

bedankt ​@Wolf  🫶🫶 ik ken moslim, ex-moslim, en marokkaanse homos en mensen die trans zijn op de internet en ik voel me minder alleen wanneer ik herinner dat er ook anderen zijn zoals ik!! ik ben trots op mijn identiteit als iemand die beide marokkaans EN lhbtiq+ is, het is alleen lastig om mensen te vinden die mij accepteren. jouw woorden betekenen echt ontzettend veel voor mij!! 🥹🥹

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

Ik vind het superknap dat je zo trots bent op wie je bent, dat is echt iets om te vieren! En het is fijn dat je mensen hebt gevonden die je snappen, dat maakt het allemaal net wat minder zwaar, blijf echt jezelf, want dat is gewoon goed

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • November 8, 2025

Maar ik heb wel een oprecht vraagje: Marokkaan zijn, dat is toch gewoon een nationaliteit op je paspoort, zoals Nederlander zijn of Zwitser, en dat is niet een reden om tegen LHBTIQ+ te zijn toch. Bedoel je dan eig. de moslims / godsdienst, of Noordafrikaanse gewoontes of zo?