Vraag

make up dragen jongen

  • 16 February 2021
  • 8 reacties
  • 278 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen, 

sinds een paar weken ben ik obsessed door James Charles (. Hij is een man die makeup draagt ) influencer 

maar nu wil ik zelf make up dragen. 

Ik ben een 14 jarige jongen dus ik durf het niet te doen want ik ben bang wat mijn ouders / broers ervan vinden en eigenlijk iedereen . Ik heb geen zussen 

Alleen mijn moeder draagt make up maar ik kan het niet stiekem doen want iedereen is nu altijd thuis helaas dus wat moet ik doen . En ik weet niet of ik hetero of homo bent dus als ik make-up ga dragen denkt iedereen dat ik homo ben ( niet dat dat erg is hoor) maar dit dus en ik ben heel heel onzeker over mijn haar . Dikke bovenbenen en eigenlijk alles

oja ik heb geen vrienden 

 


dus heeft iemand advies ??


8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Doe wat je leuk vindt, als ze er een grap van maken is dat 1-3x en dan houd het wel op, deze tijd is geen vrienden hebben wel handig, want je mist dus geen mensen, en die kunnen dan je ook niet belachelijk maken...

Badge

Hoi, 

 

Ik las ooit ergens:

 

"Draag kleding voor jezelf, niet voor anderen"

 

En dat geldt natuurlijk ook voor make-up! Je zit nu in een veranderende fase van je leven, de puberteit. Je bent jezelf aan het onderzoeken en dit soort dingen horen daarbij. Je zult van je omgeving misschien een paar keer een negatieve opmerking krijgen, maar vergeet niet dat er ook tal van mensen zijn die het supercool vinden als je gewoon lekker doet wat je zelf wil en misschien zelfs tegen je opkijken! Onzeker zijn hoort jammer genoeg ook bij je ontwikkeling. Je moet niet te veel naar anderen kijken, maar meer naar jezelf en leren jezelf te waarderen zoals je bent. Je kan hier in principe niks aan veranderen, let it be! Het is natuurlijk niet zo dat als je bang bent voor wat andere mensen van je denken, dat dat met een vingerknip weg is. Dat kan even duren, maar uiteindelijk ben je er heel blij mee. Maak kleine stapjes met make-up, zo kunnen jij en je omgeving er ook sneller aan gewend raken.


 

En over je geaardheid (homo of hetero) dat maakt natuurlijk niks uit. Jij bent wie je bent, en je hoeft daarvoor geen label te gebruiken zoals homo of hetero. Je vindt gewoon leuk wie je leuk vind! Je geaardheid is een spectrum, dat wil zeggen dat het kan variëren. Zorg dus dat jij je comfortabel voelt bij wie je bent en wat je doet.  

 

Het is niet erg dat je nu geen vrienden hebt, dat komt wel! Mensen worden vrienden met je om je innerlijk en niet om je uiterlijk dus maak je je daar niet druk om.

 

Dus: Doe lekker wat je wil, en maak je niet te veel zorgen, het komt allemaal wel!

 

Groetjes en veel liefde,

 

Fip

Badge

Hierop heb ik te zeggen: Je moet niet zo veel bezig zijn met wat andere van jouw vinden. Wees gwn je zelf! En dan zijn er genoeg die jouw zoals je bent leuk en aardig vinden. Al vind je die mensen niet nu gelijk. Die ga je tegen komen geloof me maar.

hey! 

ik las ooit 

'’be the energy you want to atract'’

dit betekent dat je je eigen gedrag aantrekt. 

Als jij graag makeup wilt dragen, waarvan ik zeg zeker doen, kun je bijvoorbeeld beginnen met mascara te dragen, en opbouwen naar meer. Hierdoor zullen andere meiden en jongens die ook geinteresseerd zijn in make up sneller contact met jou aanleggen, zorg dat je open staat voor dat contact en dan maak je binnen de kortste keren vrienden. 

Badge

Heyy ik had je topic gezien en ik ga proberen om advies te geven! Ik denk dat het heel goed is dat je je zelf aan het ontdekken bent dat doe ik ook make-up is prachtig en heeft geen gender het is voor iedereen! Ik denk dat je mag dragen wat je wilt! Wees jezelf denk niet teveel aan anderen z'n meningen je bent geweldig!

Reputatie 1
Badge

ik zit ook met dezelfde gedachte maar mijn zus wil niet en mijn ouders zeggen dat dat niets voor mij is

 

Reputatie 2
Badge +1

Arme schat (platonisch hè) Ik wil het zelf ook doen, ik ben miss wel een meid maar ik voel me er anders niet een (Geen jongen ofzo, pangender) Ik vind dat je het gwn moet doen. Met of zonder toestemming. En als ze er iets over vragen zeg je gewoon:’ Ja, dus? Mag toch?’ Dit geld hetzelfde voor rokken dragen en lang haar hebben (niet alsof je dat wil ofzo maar gwn voorbeelden) Wees jezelf zoals @Sammieeeeee  zegt. Onthoud dat je make up niet nodig hebt om dingen mee te verbergen (Dat klinkt zo erg als one direction maar ZO BEDOEL IK HET NIET) Je haar, doe het ook gwn zoals jij het wilt knip het af, verf het, doe er iets mee dat jij gelukkig maakt! En bovenbenen kan je echt en hoef je ook niks aan te doen, haast iedereen heeft dat. Mensen die dat niet hebben zijn ongezonder bezig dan jij. (Tenzij het je bouw is, dat kan namelijk ook) 

Wishessss

 

Me

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Ikweethetniet09  de topic opener zal het wel niet meer lezen maar ik wou wel ff zeggen dat ik het helemaal met je eens ben!

Liefs, Tover xxx

Reageer