Vraag

make- up dragen als jongen

  • 18 August 2022
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo ik ben 13 jaar en gay 

ik zou graag naar feestjes of zo iets make-up dragen niet te veel gewoon een beetje omdat het er leuk uit ziet. Alleen dat zal nooit mogen van mijn ouder want die denken dat het allemaal nog wel mee valt met gay zijn dat het gewoon een tijd is waar ik doorheen moet maar dat is niet zo  ik hoor graag een oplossing 


7 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Je moet over je eigen lichaam beslissen niemand moet voor jou beslissen wat je wel en niet moet doen

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Kit 1234,

Je kan gewoon make-up dragen als jij dat wilt. Dat heeft niks te maken met of je gay bent of niet. Jij bepaalt zelf hoe je eruit ziet!

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge +1

Wat zijn mensen toch lief op deze site 

dank jullie we 😊

Ik draag al 5 jaar nagellak als jongen  en de meeste mensen op mijn school vinden het leuk dat ik het doe en daarnaast voelt het voor mij ook fijn. Doe wat je wil en heb vertrouwen in jezelf, dan komt het helemaal goed.

Succes

Reputatie 1
Badge +1

Dankjewel 😊

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Kit 1234 ,

Hallo ik ben 13 jaar en gay 

ik zou graag naar feestjes of zo iets make-up dragen …..

Alleen dat zal nooit mogen van mijn ouder want die denken dat het allemaal nog wel mee valt met gay zijn dat het gewoon een tijd is waar ik doorheen moet maar dat is niet zo 

ouders snappen hun kinderen gewoon niet altijd en ze willen altijd wel het beste en soms proberen ze hun kinderen teveel te beschermen, omdat ze uit hun eigen tijd het ‘apart’ vinden als jongens make-up gebruiken. Ze zijn bang dat we dan op een 'verkeerde’ manier opvallen en daardoor misschien gepest worden. Ze hebben liever dat hun kinderen ‘opvallen’ door goede school- of sportprestaties, want dan krijgen ze positieve aandacht en worden niet gepest.

Ouders hebben dus vaak wel goede bedoelingen, maar ze zouden er beter over praten met ons en dan kunnen wij uitleggen hoe het voor ons voelt en dat het niet een fase is, maar hoe we zijn.

Praten moet dan wel van 2 kanten komen. Als wij het ze niet uitleggen, dan gaan ze ons nooit begrijpen.

 

Laat je ouders eens kijken naar wat afleveringen van de Make-up Cup:

https://www.npostart.nl/make-up-cup/AT_2151136

Vertel ze dan aan de hand van een aflevering of jongen of meisje uit een aflevering wat je er fijn aan vindt. Sommige dingen zijn misschien niet om dagelijks te doen of om mee naar school te gaan, maar als jij zo je gevoel kwijt kunt, kunnen ze het wsch beter begrijpen.

Iedere ouder wil uiteindelijk toch dat hun kind(eren) gelukkig is (zijn)?

 

Ik vind het vooral leuk om naar de jongens uit die afleveringen te kijken en hoe kwetsbaar ze zijn, maar dat ze groeien als ze hun gevoel kunnen volgen. Soms is het technisch niet echt super wat ze doen, maar ik 'voel’ hun wel en dat raakt me.

 

Zelf heb ik niet echt veel met opmaken, alhoewel ik als 14 jarige jongen wel vaak bezig ben met mijn haar en elke dag wel gezichtscrème en regelmatig na het douchen bodycrème gebruik.

Een goede vriend van mij is 17 en maakt zich regelmatig op als 'drag’. Ik vind het schattig om hem zo te zien en op paarse vrijdag had hij mij ook (een beetje) opgemaakt en ging ik (ook om hem te steunen) zo naar school. 

Het enige wat ik zelf regelmatig doe, of nou ja, hij doet het voor mij, omdat ik totaal niet handig ben met nagellak, is een paar van mijn nagels lakken.

 

@It's me again 

Ik draag al 5 jaar nagellak als jongen  en de meeste mensen op mijn school vinden het leuk dat ik het doe en daarnaast voelt het voor mij ook fijn.

cool en ik ben blij dat het jou gelukkig maakt

 

Btw, ik vind jouw handtekening

‘Learn to love yourself.............................’ 

helemaal top

 

Pas als je van jezelf houdt kan je echt gelukkig zijn en ik wil iedereen gelukkig zien, want daar word ik ook blij en gelukkig van

Ik wens jou/jullie (ook vandaag weer) een hele fijne dag 💕

 

Een knuffel voor iedereen 😘😘

 

Doei,

SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

Badge

Hoi ik ben een 12 jarig meisje en ik weet hoe het voelt als je iets niet durft te vertellen ik ben pansexuel ik ben dat al 5 maanden Ik durf gewoon niet te vertellen aan mijn familie dat ik dit ben ik schaam me nogal

Reageer