Skip to main content

Mag mijn haar niet (laten) knippen

• August 13, 2025
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

Oke dus ik heb vorig jaar mijn haar tot net onder mijn schouders laten knippen (dat was het kortste dat mocht van mijn moeder)

Zoals jullie weten ben ik een demigirl en ga ik met she/they (niemand weet dat want ik word toch niet geaccepteerd)

Mijn haar is al weer wat gegroeid en ik voel me niet comfortabel met de lengte. Het voelt niet als mezelf. Ik ben laatst weer naar de kapper geweest, maar van mn moeder mocht er geen extra lengte vanaf.

Het voelt alsof ik niet mezelf kan/mag zijn met mn haar en het voelt alsof ik stik in mn eigen haar

Ik zou het zelf kunnen knippen, maar dan word ik waarschijnlijk vermoord:/

Ik wil echt heel heel heel graag mn haar onder mn schouders hebben, maar het mag waarschijnlijk toch niet!
Ik zou wel de kans kunnen grijpen om het voor mn verjaardag te vragen, maar er is een grote kans dat dat niet mag.. Zal ik het gewoon vragen of zelf doen? Of gewoon mn mond houden en wachten tot er weer wat af mag bij de kapper?

Verder nog iemand tips om ermee om te gaan dat ik geen mensen heb die mij zullen accepteren?
Alvast bedankt lieverds❤

(Ik wist niet of ik het onder emotionele problemen en gevoelens moest plaatsen of onder gender en seksuele identiteit)

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 13, 2025

Heyy wat een lastige situatie. Ik denk dat ik ook een demigirl ben, of genderfluid. Weet ik niet zeker. Hoe ben jij hier achter gekomen?

xx liefs Wolf 🐺

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • August 13, 2025

Hoi,

Ah snap wel dat dat lastig is...

Ik zou proberen om wel voor je verjaardag te vragen, dan is iig al duidelijk dat het belangrijk voor je is, en omdat je het eerder al vroeg niet impulsief🙂

Hoop dat het mag😊

Liefs :)

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 13, 2025

@Wolf Zelf weet ik het ook nog niet helemaaaal zeker maar ik houd het voor nu gewoon bij demigirl want daar voel ik me tot nu toe het beste bij. Ik dacht ook een tijdje non-binair maar ik voelde me daar toch niet helemaal bij. Geen idee hoe ik er achter ben gekomen eigenlijk. Ik voelde me gewoon geen meisje, althans niet volledig. Toen ben ik gaan zoeken op het internet haha 

Hopelijk heeft dit wat geholpen haha

@Konijntje8 Bedankt voor de reactie, ik zal het voorstellen/vragen zodra mn ouders allebei in een goede bui zijn (dan heb ik of kans op een misschien/als jij het wil moet jij het doen of op een ruined mood/day) 

Lets hope for the best haha😂