1. Meisje
2. Bi
3. Ja vgm weet iedereen die ik ken het nu
4. Goed geen vervelende reacties gekregen ofzo
5. -
6. Zeker!
7. Trinkets (netflix)
8. Nope
9. Heb er niet echt een
10. Meestal negeer ik het
11. Je bent wie je bent en daar kun je niks aan veranderen. Als je het eng vind zou ik het eerst aan bijvoorbeeld een goede vriend/vriendin of 1 van je ouders of iemand anders die je vertrouwt vertellen en dan kunnen jullie het samen aan andere mensen vertellen
Hoe identificeer jij jezelf?(jongen/meisje/non-binair etc.) idk yet nu is het girl/demigirl
Wat is je seksuele oriëntatie?(gay/straight/bi etc.) oh euuuuh is boobs an answer lol. Nee maar ik denk pan of Omni idk het enige dat ik zeker weet is dat ik meisjes leuk vind
Ben je al (een keer) uit de kast gekomen? Ja
Zo ja, hoe ging dat en hoe kijk je er nu op terug? Oh euuh met mijn ouders was ik zo nerveus dat ik het vertelde dat ik gay was alsof we nog wat pindakaas moesten kopen lol
Zo niet, waarom?
Voel jij je veilig binnen je omgeving? Mmm best wel niet helemaal omdat de mensen van mijn oude school homofobobic zijn en allemaal heel dichtbij wonen
Wat is je go to LGBTGIA+ gerelateerde film/serie? She-Ra en Everything Sucks!
Zou je je seksuele oriëntatie willen veranderen indien dat mogelijk zou zijn? Ja ik zou willen dat ik niet op jongens viel
Wat is je go to LGBTQIA+ gerelateerde muzieknummer/artiest? Oh euuuuh ik ben een beetje all over the place
Hoe ga jij om met negativiteit rondom/kritiek op de LGBTQIA+ community? Oh ik lach de mensen uit (niet aangeraden)
Heb je nog tips voor mensen die nog uit de kast moeten komen? Hey je vraagt het aan peanut butter girl idk
1.meisje
2.bi
3.nee
4.
5.omdat ik bang ben dat mensen me niet zullen accepteren
6.beetje
7.weet niet
8.eigenlijk niet
9.weet niet
10.probeer het te negeren
11.nee eigenlijk niet
1. Meisje 2. Lesbisch 3. Ja 4. Goed, de meeste reageerde goed 5. 6. Ja 7. Orange is the black 8. Nee!! 9. Billy Eilish 10. Ik antwoord er gwn iets grappig op bv als ze roepen 'gay/homo/...' zeg ik dat ik het weet 11. Zeggen als je er u goed bij voelt
Hey!
Ik heb een tijd geleden een vragenlijst online gezet op dit forum en de antwoorden hebben me toen erg geholpen. Dat is de reden dat ik nu een LGBTQIA+ vragenlijst online zet. Ik zou het natuurlijk erg leuk vinden als jullie de vragen zouden willen beantwoorden, maar doe het alleen als je er zelf een goed gevoel bij hebt! Vragen overslaan is natuurlijk geen probleem. Alvast bedankt!
hierbij de vragen:
- Hoe identificeer jij jezelf?(jongen/meisje/non-binair etc.)
- Wat is je seksuele oriëntatie?(gay/straight/bi etc.)
- Ben je al (een keer) uit de kast gekomen?
- Zo ja, hoe ging dat en hoe kijk je er nu op terug?
- Zo niet, waarom?
- Voel jij je veilig binnen je omgeving?
- Wat is je go to LGBTGIA+ gerelateerde film/serie?
- Zou je je seksuele oriëntatie willen veranderen indien dat mogelijk zou zijn?
- Wat is je go to LGBTQIA+ gerelateerde muzieknummer/artiest?
- Hie ga jij om met negativiteit rondom/kritiek op de LGBTQIA+ community?
- Heb je nog tips voor mensen die nog uit de kast moeten komen?
- Genderfluïde :>
Genderfluïde is wanneer je genderidentiteit onregelmatig veranderd en je jezelf dus het ene moment een jongen voelt en het andere moment een meisje daarna non-binair en daarna weer totaal iets anders. Maar het kan ook zo zijn dat het alleen tussen jongen en meisje veranderd, alleen tussen demi-boy en demi-girl of een totaal andere combinatie (en hoeveelheid is ook niet vast). De meeste genderfluïde personen hebben of een non-binaire naam of meerdere namen waardoor ze zich bij de juiste naam genoemd kunnen worden. (Ikzelf heb meerdere namen). En vaak merk je ook aan gedrag van de persoon dat het gender is veranderd. Bij mij is het overduidelijk haha. En situaties kunnen het gender ook beïnvloeden. EN als je genderfluïde bent kleed je je naar het geslacht dat je je op dat moment voelt.
- Abroseksueel
Dat is wanneer je seksualiteit onregelmatig veranderd, net als genderfluïde maar dan met seksualiteit eigenlijk.
- Ja best vaak, en nu kom ik niet meer echt uit de kast ook niet voor nieuwe mensen maar ik ben er enorm open over dus als mensen een beetje opletten zouden ze het van beide makkelijk kunnen weten haha
- Beter dan verwacht eigenlijk maar ook wel heel veel negativiteit maar dat ik het gewoon deed toen ik het zeker wist (die zelfde maand nog) vond ik best stoer haha
- Ik denk dat mensen die nog niet uit de kast zijn gekomen of heel erg twijfelen of zichzelf nog niet hebben geaccepteerd (want ja, dat moet natuurlijk ook haha) of bang zijn voor de reacties en gevolgen etc.
- Soms, op school niet altijd en thuis ook niet altijd. Ik hoorde gister nog iemand zeggen dat ze mij in elkaar wilde slaan vanwege dat ik genderfluïde ben. Maar ik ben niet zozeer bang voor hen, als ze het zouden doen zou ik 99% zeker winnen. Dus alleen maar vernederend naar hen toe……
- Heb ik niet echt haha
- Absoluut niet
- Ik heb iets van 8 of meer playlists haha, te veel. Op dit moment I wannabe your slave…. Alleen is die niet echt LGBT+. En Wish you were gay bijvoorbeeld.
- Ja dat doet pijn. Maar ik heb geen hart meer dus breken kunnen ze niet Maar voor tip zou ik zeggen kijk wat voor jou helpt om er boven op te komen niet wat anderen je vertellen. De ene zegt negeren en de andere zegt iets terug zeggen, en die andere weer iets anders. Vraag het aan jezelf en misschien weet je het antwoord en anders komt die nog wel.
- Vertel het tegen mensen bij wie je je volledig thuis voelt en weet dat ze het accepteren. Elke acceptatie zal jou weer moet geven. EN zoek een dag uit en verplaatst die niet. Je kunt het doen door het echt te zeggen of via app of een briefje of random een pride vlag of iets kopen/maken.
1. Non-binair
2. Weet ik niet
3. Nog niet
4. -
5. Bang voor reactie
6. Op school soms. Thuis wel
7. -
8. ?
9. Jocie Papai - Origo
10. Slecht, ik durf daardoor niet uit de kast te komen.
11. -