Skip to main content

Beste leden van the Alphabet Mafia, ben ik de enige hier die gek word van alle cisstraight mensen op dit platform?? Like, ok, ik snap dat het een platform is voor iedereen die gewoon een vraag heeft voor mensen van hun leeftijd, maar sommige mensen hier zijn nogal Homofobisch, of sexistisch. Zo was ik laatst bij een vragenlijst “voor meisjes” en iemand werd uitgescholden omdat ze volgens de maker van die vraag geen meisje waren. Sorry, maar ten eerste is dat niet aan dat persoon om te bepalen of dat persoon een jongen of meisje of anders is, en ten tweede, wat maakt het uit of een jongen een “meisjes” vragenlijstje beantwoord.

ook zag ik laatst een vraag; “wat vinden jullie van homo’s” met vervolgens het persoon die toegeeft dat ze homofobisch zijn. Ik dacht dat dit een accepterend platform was, maar blijkbaar zijn er hier ook mensen die niet zo accepterend zijn. 

ik snap precies wat je bedoeld! toen ik nog onzeker was over mijn seksualiteit heb ik meerdere keren mensen advies gevraagd (op een ander account) en ik was verbaasd hoeveel “negatieve” comments ik kreeg. iemand had ook gestuurd dat ik beter in de kast kon blijven, omdat ik over een paar jaar in zou zien dat ik gewoon ‘normaal’ was (aka hetero) en dat het waarschijnlijk een fase was lol. er zijn ook mensen geweest die mijn pronouns niet respecteerden en ik was zo verbaasd dat deze generatie nog steeds niet iedereen kan accepteren. ik hoop dat het wat beter wordt op dit forum in de toekomst tho :-(


Snap ik ook wat je bedoelt ik heb net ook een vraag gedaan want ik val niet echt op jongens of meisjes maar gewoon op het innerlijk.

Maar bij veel vragen heb je ben je homo, lesbisch,... Alsof dat het belangrijkste is…

 

Ik heb ook een topic voor jongens en meisjes gemaakt voor te vragen hoe zij daar over denken over  erlieft zijn en ofzo op een pepaalt geslacht vallen naam topic

'' vraag voor jongens en meisjes''


Hee,

Ik word er niet gek van. Maaaar ik begrijp wel jouw frustratie. Het is inderdaad vervelend om homofobische reacties te lezen, maarja goed wat doe je eraan. De vraag was wat vindt je van homos en iemand geeft eerlijk zijn mening dusja. Maar ben het met je eens hoor dat dat jammer is. En ja de “jongens/meisjes” vragenlijsten zijn best kut.


Hoi StarTrack_6,

ik begrijp je frustratie ontzettend goed. Er zijn heel veel vragenlijsten waar echt staat:  "Alleen voor jongens!” of "Alleen voor meisjes!”. Vervolgens gaan de vragenlijsten meestal over dingen waar beide antwoord op kunnen geven. Als iemand van een ander geslacht dan een keertje antwoord geeft is dat, naar mijn mening, juist wel grappig en/of interessant. Dan zie je ook eens hoe zij erover denken.

Persoonlijk erger ik me niet zo heel erg aan het jongens/meisjes in de vragenlijsten. Eerder aan de vragenlijsten zelf. Het lijkt wel alsof twee derde van alle topics bestaat uit vragenlijsten. Zo is het vrij lastig om een goed topic te kunnen vinden waar ik op kan reageren.

En dat van dat homofobische klopt soms wel. Ik zie ook wel af en toe een topic of reactie voorbijkomen waar iemand iets te duidelijk zijn mening laat horen. Als je het echt te erg vind kan je altijd nog even kijken naar de forumregels. Als je denkt dat met de reactie/topic een van de regels overtreden wordt kan je het altijd rapporteren.

 

2. Ga respectvol met elkaar om.

Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pest elkaar niet.

 

3. Bedreiging, discriminatie en seksuele intimidatie zijn absoluut verboden.

Bedreig of beledig geen forumleden, discrimineer niet en maak geen seksueel getinte opmerkingen.

 

4. Reacties op het forum zijn positief.

Forumleden reageren op een positieve manier op vragen en reacties van andere forumleden.

 

Het platform is trouwens heel accepterend. Er zitten soms gewoon mensen op die dat wat minder zijn. Maar ruim het grootste gedeelte vind alles prima. De KT kan van te voren geen scan doen of je wel of niet goede bedoelingen hebt. Maar er wordt wel zo goed mogelijk geprobeerd om het forum veilig te houden.

 

Groetjes,

Paardebloem


Reageer