Skip to main content

lgbtq "propoganda"

• March 20, 2026
  • 55 reacties
  • 694 Bekeken

Toon eerste bericht

55 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 31, 2026

Ik heb die lessen seksuele voorlichting ook gehad, en eerlijk gezegd: op geen enkel moment werd er iemand gepusht om van geslacht of geaardheid te veranderen. Voor zover ik weet, is niemand uit mijn klas plots van identiteit gewisseld of  opeens gay geworden, laat staan dat iemand meteen onder het mes is gegaan.

Er werd gewoon uitgelegd — en eigenlijk nog best oppervlakkig — dat niet‑hetero zijn ook normaal is, en dat er manieren bestaan om een ander gender te leven of aan te nemen als dat beter bij je past. Dat is toch niet verkeerd? Het lijkt me juist gezond dat mensen mogen zijn wie ze zijn, in plaats van hun hele leven met zichzelf in gevecht te zitten omdat de samenleving hen dwingt zich te verstoppen omwille van een zogenaamd normbeeld.

En lieve hetero’s: jullie hoeven je écht niet bedreigd te voelen door mensen die queer zijn. Ik ken er geen één die het erg vindt dat de meerderheid van de wereld niet hun geaardheid deelt. Niemand probeert jullie te bekeren, niemand wil jullie iets aandoen omwille van op wie jullie verliefd worden.

Oh, en ​@Auriël  — mijn innerlijke betweter moet dit even kwijt: zwaartekracht is inderdaad een theorie, maar in de natuurwetenschappen betekent “theorie” niet zomaar een los idee. Het is een model dat fenomenen verklaart én voorspellingen doet die steeds opnieuw blijken te kloppen.  

Aulire
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 31, 2026

Ben erop tegen. Ben zelf wel gay, maar dat is puur waarop ik op val enzo. Voorderest wil ik absoluut niet horen bij de lgbt+ onzin. Vindt het onnodig en overdreven, het heeft geen enkele meerwaarde. Degene die er wel zogenaamd bijhoren, zijn vrij agressief in hun overtuigingen. Meningen van anderen tellen in hun ogen niet mee. Ze kunnen niet verder kijken dan de letters in de naam en willen dat mensen zich aanpassen naar hun wensen. Zo werkt het niet en ik ga daar niet mee in zee. 

Je mag jezelf zijn, doe wat je wil. Al wil je identificeren als een natte pannenkoek, doe je ding maar val andere er niet mee lastig. Forceer anderen niet jouw denkwijze op. Dit wil niet zeggen dat je niet met elkaar erover kan praten. Maar heb het fatsoen dat een ander niet jouw waardes en meningen deelt en dat is oke. 

Heb zelf in groep 6 meegemaakt dat ze wel je een mening willen opleggen. Als je daar tegenin ga dan worden ze boos. Heb dat al meegemaakt. Nee zeggen tegen mensen die proberen je wijs te maken dat je van geslacht kan veranderen is lastig. Omdat ze dan agressief en boos worden. Helder nadenken kunnen ze niet en je een mening willen opleggen, tja bij mij werkt dat niet. In de kerk deden ze dit ook, bv zeggen dat als je je niet laat dopen dan hoor je er niet bij. Waarop ik heb gezegd: dan hoor ik er toch niet bij, zout toch een end op. 

Niet ieder zal zo reageren, niet ieder heeft zo’n koppige houding. Maar ben altijd geweest dat je je eigen koers moet kunnen varen en niet die van een ander. 

Kijk, jij bent dus het type gay persoon waar ik heel graag mee zou omgaan.
Dank je dat je inziet dat lgbtq community meer negatief is dan positief.

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 31, 2026

Rond het eind van de basisschool gaan mensen ontdekken wat ze zelf zijn. Dan is het goed om te weten dat er meer opties zijn dan mannetje-houdt-van-vrouwtje.   

De reden dat M.K. het 'propaganda' noemt in plaats van 'informatie' is dat hij het wil verbieden. 
En dat komt weer van mensen die liever hebben dat het niet bestaat.  En als dat niet lukt dan maar doen of het niet bestaat. 

Dat snap ik wel want ik denk niet dat iemand graag wil dat zijn kind transgender is.  Dat is niet hetzelfde als dat je kind ongewenst is natuurlijk.
Als er knoppen zou zijn waar je op kon drukken met als keuze '2.20 lang' of 'normaal' en 'hetero' of 'transgender' dan gaat iedereen voor de normale optie.  Niet dat je niet van je kind houdt als zhij 2.20 lang wordt maar het is een stuk extra ingewikkeldheid dat je je kind graag bespaart. 

Ik zou trouwens wél graag van M.K horen dat hij fel tegen Christelijk onderwijs is. Want dat gaat natuurlijk véél verder dan een beetje informatie geven: daar moet je meedoen, religieus doen en leren ze dat de verzamelde verhalen van een 3000 jaar oude nomadenstam écht waar zijn.  En mensen gaan dat ook echt geloven dus dat is echte indoctrinatie die echt werkt.     M.K?  Ben je tegen indoctrinatie op school? 

Aulire
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 31, 2026

Oh, en ​@Auriël  — mijn innerlijke betweter moet dit even kwijt: zwaartekracht is inderdaad een theorie, maar in de natuurwetenschappen betekent “theorie” niet zomaar een los idee. Het is een model dat fenomenen verklaart én voorspellingen doet die steeds opnieuw blijken te kloppen.  

Haha, lekker he als twee betweters elkaar tegenkomen, haha.
Heb ook niet gezegd dat het een los idee is.
Wilde alleen corrigeren dat het geen feit is, zoals jij dat zei.
En natuurlijk kloppen de uitkomsten, anders kan het ook nooit een theorie zijn.
Maar omdat het niet 100% te bewijzen valt, is het geen feit.
Puur omdat er nog meer theorieën erover zijn, maar zwaartekracht heeft het meeste percentage van wat het kan zijn.
En daarom is zwaartekracht voor nu nog steeds de enige verklaring maar nog steeds en theorie.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 31, 2026

@Auriël inderdaad, wijsneuzen onder elkaar.  Keep it up, sis!