Skip to main content

lgbtq "propoganda"

• March 20, 2026
  • 13 reacties
  • 177 Bekeken

M.K.
Forum|alt.badge.img

Ik ben benieuwd wat anderen mensen vinden van lgbtq "propoganda" op basisscholen. Niet om haat of iets dergelijks te verspreiden maar meer om meningen te bekijken voor een democratie. 

Vind je het juist goed en waarom?

Of vind je het geen goed idee en waarom?

Ik zelf denk dat het in sommige gevallen gevaarlijk kan zijn Vooral op jonge leeftijd een kindje aanleren dat ze trans kunnen worden. Want dat kan je al worden vanaf 9 jaar en dat kun je niet terug draaien als het eenmaal gebeurd is. Dat is hetzelfde als tatoeages aanbieden aan kinderen. 

Bedankt alvast.

13 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 21, 2026

Welke propaganda?  Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ze  aan kindjes zeggen dat ze gay moeten worden,´zo werkt dat niet.  Je kunt zeggen dat gay zijn normaal is, maar datvis toch geen propaganda.

Al vanaf 9 jaar trans worden? Dat lijkt me sterk en ik geloof niet dat datbmogelijk’is.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 21, 2026

Er wordt voorgelicht, niet gepropageerd. Als we les krijgen over beroepen betekent dat nog niet dat je er een van zult kiezen. Als we les krijgen over criminaliteit en misdaad en we leren wat goed en fout is, we krijgen voorbeelden van misdaden worden we ook niet meteen inbrekers of moordenaars. We leren ook over diverse religies wat niet meteen betekent dat je ze zult moeten volgen. En over geaardheid komt er nog een factor bij: die kun je kennen maar niet kiezen. Het is dus gewoon een stuk algemene ontwikkeling om er over te leren en uitwisselen. Meer is het niet. Het frame van het fanatiek religieuze en conservatieve deel der mensheid om dit propaganda te noemen is alleen maar een dekmantel voor hun intolerantie en angst voor het onbekende. Alleen de angstigen onder ons kunnen niet tegen een stukje kennis. Ik zie er daarom geen enkel kwaad in en kennis heeft nog nooit iemand van geaardheid doen veranderen. Mij ook niet. 

Groetjes Tartan 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 21, 2026

Ik vindt het niet goed dat het onderwezen wordt, op geen enkele leeftijd!

Want kinderen worden zo gebrainwashed tot en met, en sommige willen dan deel zijn van die community door dan homo, lesbisch, … te zijn om er gewoon bij te horen…

Dus ik ben er volledig tegen! 

M.K.
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • March 21, 2026

@Wouttjehhhh bedankt voor je reactie en ik ben het met je eens.

@Tartan16 bedankt voor je reactie.

En ik heb propoganda ook voor een reden tussen haakjes gezet. En ik ken iemand die op zijn 9e al een hormoon operatie heeft gehad.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 21, 2026

Ik zie het probleem niet. Je kiest niet voor een geaardheid, en iets "doen om erbij te horen" willen verbieden is zinloos. Volgens mij doet iedereen wel eens iets om "erbij te horen" zoals sport supporter zijn of fan van een bepaalde groep etc etc. Ik kan me niet voorstellen dat iemand "kiest" voor een geaardheid om erbij te horen. En dan nog, wat raakt jou of mij dat? Als iemand zich daar gelukkig bij voelt en een ander niks in de weg legt bemoei ik me er niet mee hoor. Als je je aan "erbij horen" wilt ergeren dan wordt je er knap druk mee. 95% van de mensheid hoort wel ergens bij. Van kerk tot sportclub of van school tot community.  Laat iedereen toch lekker. Met een geaardheid heeft nog nooit iemand een ander iets in de weg gelegd. Ik ben het met ​@Tartan16  eens. 

Liefs Tover xxx 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 21, 2026

@Wouttjehhhh je wordt niet gay omdat iemand op school erover vertelt of om ergens bij te horen.  Hoogstens realiseer je je wat je geaardheid is als je hoort dat ook anderen zo zijn.

Voor de rest: zoals zo vaak, helemaal eens met ​@Tartan16, die dat zoveel beter verwoordt.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 21, 2026

Hoi,

Welke propaganda bedoel je precies? Want kreeg zelf op school wel voorlichting, maar dat ging niet verder dan uitleggen wat lgbtq inhoud.. Daar is niks mis mee toch? Het werd echt niet opgedrongen maar gewoon uitgelegd, het hoort nou eenmaal ook bij sexualiteit en gender, je kunt moeilijk bij bio dit deel overslaan. Net als dat we ruimte moeten bieden aan dat hetero zijn een mogelijkheid is, moeten we dat ook voor andere sexualiteiten doen. 

En je kunt echt niet vanaf je 9e een hormoonbehandeling krijgen. Gesprekken en onderzoek etc kan dan al wel maar qua behandeling zelf nog niks. Vanaf je 11e kun je puberteitsremmers krijgen (dit veranderd je geslacht niet, maar zet alleen de ontwikkeling van bepaalde secundaire vrouwelijke/mannelijke kenmerken stil) , en dan vanaf 15/16 pas hormonen.. Die krijg je ook echt niet zomaar, natuurlijk kun je nooit 100% zeker weten of dit de juiste keuze gaat zijn maar dat betekent niet dat we deze behandeling beter maar kunnen afschaffen.  Transgenders zijn ook echt niks nieuws (zoals dat weleens gezien wordt), de eerste operaties werden meer dan 100 jaar geleden al gedaan. Toen was dat zeker niet door invloeden van buiten af. En uiteraard hadden mensen dergelijke gevoelens voor die tijd ook al.

Een ‘hormoon operatie’ bestaat niet eens, dus bijzonder dat je iemand kent die dat heeft gehad.

Groetjes.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 21, 2026

Ik ben het ook helemaal eens met ​@Cantaloupe  En propaganda met als gevolg dat mensen ergens bij willen horen zie je trouwens ook heel vaak bij de zwarte jacks met hoodie en capuchon over het hoofd waarmee hele groepen (meestal jongens die daar graag bij willen horen) andere mensen intimideren en mishandelen omdat ze anders zijn dan zwarte jacks met hoodie en capuchon over het hoofd van hunzelf. Mij lijkt dat we maar eens eerst dat soort propaganda moeten aanpakken.  En streng ook wmb. Veel gevaarlijker dan mensen die zichzelf zijn en elkaar lief vinden, ongeacht hun geaardheid.  Toch? 

Tover 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 21, 2026

Mee eens ​@Tover01  (en ook met de woorden van ​@Tartan16 en ​@Diana ) ❤

Wil graag ook nog iets toevoegen aan mn vorige berichtje. Waar ik persoonlijk nogal moeite mee heb is dat mensen kritiek geven op basis van desinformatie. Bijvoorbeeld in dit topic gaat dit al mis over die operatie. Kan goed volgen dan mensen dat (zover uberhaupt mogelijk) op 9 jarige leeftijd geen goed idee vinden. Maar als dat vervolgens helemaal geen realiteit is…

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 22, 2026

Ik vindt het niet goed dat het onderwezen wordt, op geen enkele leeftijd!

Want kinderen worden zo gebrainwashed tot en met, en sommige willen dan deel zijn van die community door dan homo, lesbisch, … te zijn om er gewoon bij te horen…

Dus ik ben er volledig tegen! 

Het is belangrijk dat alles onderwezen wordt en niet alleen maar wat jij gelooft. 
Het argument dat kinderen dan ineens homo, lesbisch of trans worden… dat is juist een héél goed argument om meer te onderwijzen.   Want dit is een erg dom statement.  Denk maar na: Miljoenen mensen hebben 'pirates of the caribian' gezien.  Als het echt zo zou werken, dat als mensen iets zien, ze dat meteen willen worden, zouden we honderdduizenden piraten hebben.  Waar zijn ze?

Waarom zouden mensen wél ineens homo of trans worden?  Dat kan niet eens, want het is aangeboren… en dat had je kunnen leren als het bij jou op school werd onderwezen.

En nog een vraag waar je niet over na hebt gedacht. Er zijn altijd homos geweest.  Als je homo wordt doordat je er op school van hoort … waar kwamen die vandaan dan, want toen werd het niet onderwezen?

Jouw mening komt van mensen die een hekel hebben aan homo's, en het liefst willen dat die allemaal verstopt blijven en dat je ze niet ziet.   Dáárom willen ze niet dat het onderwezen wordt. 
Daar komt jouw mening dus vandaan - van mensen die niet eerlijk zeggen wat ze bedoelen en dan met onzinverhalen komen over dat kinderen een soort van herfstbladeren zijn die met alles meewaaien wat ze op school horen.

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 22, 2026

ik wil me aansluiten bij wat de anderen hebben gezegd. je kiest echt niet voor je geaardheid omdat het je je leuk lijkt of omdat je er bij wilt horen, het is wie je bent en ik kan het niet veranderen en anderen ook niet. ik heb het van mezelf eindelijk kunnen accepteren na een lange tijd dus om het gevaarlijk te noemen vind ik wel heel heftig gezegd dat is mijn mening. je mag je mening hebben maar hou die dan voor je alsjeblieft, want ik merk wel dat je je hier wel heel erg mee bezig houd op het forum.

groetjes vie

M.K.
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • March 22, 2026

@vie bedankt voor je reactie. Ik heb het inderdaad veel over dit soort dingen en ik vind het prachtig en mooi dat jullie je plek in deze community hebben kunnen vinden, maar ik vind het ook belangrijk dat er over gepraat kan worden. Dus ook andere meningen. En ik heb het niet zo zeer over je geaardheid ik snap dat dat ook bij lgbtq hoort maar dat had ik beter moeten aangeven. Vooral transgenders en ik weet even de naam niet maar bijvoorbeeld dat je jezelf een dier voelt. Hierbij las ik ergens in de reacties iets over de film pirates of the caribean en dat kinderen dat ook niet willen worden als je dat kijkt en er nu ook niet spontaan piraten zijn maar ik keek die film vroeger ook toen ik 6 of 7 was en ik wilde wel een piraat worden maar dat is hier best onmogelijk. En als jij vroeger spiderman keek of de hulk ofzo denken kinderen ook nog wel eens dat ze die krachten ook hebben. Dus als je ze bijvoorbeeld verteld dat je een dier kan zijn gaan ze daar misschien wel in geloven en dat kan gevaarlijk zijn. En nogmaals ik doe dit niet om het leven zuur te maken voor mensen die bij lgbtq horen ik wil gewoon verschillende meningen bekijken zoals in een normale democratie.

• Net nieuw
  • March 22, 2026

ik ben er tegen. vooral op basisscholen. ik vind niet dat kinderen op zulke jonge leeftijden geconfronteerd moeten zijn. ze zijn jong en makkelijk invloedbaar. miss als ze een lgbtq vlag zien hangen in de gang, de school wil laten zien dat het oke is als je dat bent, maar is het dan ook oke als je gewoon straight bent? waarom hangt daar geen vlag van? ik denk dat je het bij kinderen niet moet doen, zelfde geldt voor seksuele voorlichting, niet doen bij kleine kinderen, doe dat maar op de middelbare. 

en begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen communities of mensen die daarbij horen. ik heb er respect voor maar ga dat niet doen bij kleine kinderen