Ik begin de laatste tijd te merken dat ik steeds meer vrienden hebben die uit de kast komen.
vooral trans mensen ik heb in mijn omgeving veel (4 a 5)
ik heb er niks tegen, vind het alleen maar goed zelfs. alleen nu heb ik ook een vriendin die zegt dat ze een jongen wil zijn maar het klopt voor mijn hoofd niet helemaal.
(ik noem haar ze omdat ze nog niet is begonnen aan de transitie)
Ze zegt dat ze een jongen wilt zijn maar wilt niet operaties, hormonen en kleding dragen van een jongen ze wilt alleen anders genoemd worden qua naam. Toch noemt ze zich zelf trans ik vind dit niet kunnen.
maar nu was is benieuwd wat jullie van mensen vinden die zeggen dat ze trans zijn maar zich er niet naar gedragen
En ik was benieuwd of jullie veel Lgbt+ mensen in jullie omgeving hebben
groetjes me,
(ik plaats dit onder emotionele problemen en gevoelens omdat ik denk dat het hier bij hoort??)
Persoonlijk vind ik het interessant dat die vriend/vriendin die keuze neemt.
Ik zou namelijk verwachten dat iemand die zich als het andere geslacht identificeert, dat diegene zich niet echt thuis zou voelen in de vorige situatie.
Iets aanpassen is dan ook hetgeen wat ik het vaakst heb gezien bij de transgenders waar ik iets van gezien heb.
Op zich prima, maar het oogt een tikje tegenstrijdig om niet jezelf te zijn, maar ook blijkbaar jezelf te zijn.
Ik heb dan ook geen problemen met het feit dat mensen lgbt zijn, zolang ze zich maar beschaafd gedragen.
Daarnaast kan ik het wat minder waarderen dat mensen zichzelf een "label" geven (seksuele voorkeur, geslacht en dat soort gekkigheid) gewoon voor het hebben van zo'n "label".
Ik weet niet welke impact dat heeft op hen, voor wie dat werkelijk geldt, maar ik denk niet dat het positief zal zijn.
Er is geen richtlijn hoe mannen of vrouwen (of wat anders) zich moeten gedragen. Ja, er zijn karakteristieke gedragskenmerken die we verwachten terug te zien bij een (trans)man en een (trans)vrouw, maar dit hoeft niet zo te zijn. Een (trans)man kan "vrouwelijk" doen en ogen, een jurk en make-up dragen en nog steeds een man zijn. Een vrouw kan stoer zijn, mannenkleding dragen en nog steeds een vrouw zijn. Deze dingen bepalen je geslacht niet.
Het feit dat je vriend niet in transitie wil, maakt hem niet minder man of transgender. Sommige mensen willen geen hormonen. Naast dat testosteron je lichamelijk mannelijker maakt, zitten er ook bijwerkingen aan vast. Daarbij kunnen er veranderingen bij zitten die hij niet wil en die voor hem zo sterk wegen, dat hij liever geen testosteron inneemt.
Hetzelfde geldt voor de operaties. Niet iedere transseksueel ondergaat dezelfde operaties. De meeste transmannen laten bv hun borsten verwijderen, maar ook niet iedereen. Zo houden de meeste mensen bijvoorbeeld een groot litteken over op hun borstkas en misschien hebben ze dat liever niet. Ook de operaties voor het verkrijgen van een penis worden vaak overgeslagen, omdat de technieken niet super goed zijn.
Daarnaast kan het ook gewoon zo zijn dat je vriend geen dysphoria ervaart over z'n lichaam, maar wel sociale dysphoria heeft. Dit zorgt ervoor dat hij niks aan zijn lichaam wil veranderen, maar wel anders aangesproken wil worden. Dat kan en dat is niet erg.
Er zijn zo veel redenen waarom je niet fysiek in transitie zou willen. Ik snap dat dit voor iemand die erbuiten staat heel verwarrend kan zijn. "Je bent een man, waarom wil je er niet zo uitzien?" Maar je weet niet wanneer dit voor iemand behaald is. Misschien vindt je vriend zichzelf wel mannelijk genoeg.
Het lijkt me het beste om hem te vragen waarom hij niet in transitie wil, voordat je mensen kwetst door zo je mening neer te zetten, terwijl je er waarschijnlijk niet genoeg van weet. (Alvast mijn excuses als ik dit fout heb. Ik ben hier zelf namelijk door gekwetst, dus mijn emoties zitten ook een beetje in dit bericht.) Er schuilt altijd meer achter en iedereen is zichzelf op z'n eigen manier. Dat verdient sowieso respect.
Op je laatste vraag, of ik veel LGBT+ mensen in m'n omgeving heb: Uhm, wisselend. Ik ben queer, m'n zus ook, maar verder is m'n familie cisstraight. Van m'n vrienden is niemand uit de kast, maar daarvan kan ik niet geloven dat iedereen straight zou zijn (wel cisgender waarschijnlijk). Dus het wisselt een beetje.
Tot slot even een disclaimer: Het is niet erg om een andere mening te hebben, maar dit bericht komt gewoon verkeerd op mij over. Misschien heb je bepaalde delen verkeerd geformuleerd, dat weet ik niet. In ieder geval heb in geprobeerd om mijn bericht netjes te houden.
Gr. Pin
je hbt heeel veel dingen over genders bv non bionary, demigirl,genderfluid enz. miss moet je daar een keer over praten met haar
Vriend, ik ga je een ding zeggen: meng je niet in deze kant van het internet. Het is heel toxic, en er worden maar 1 soort mening geaccepteerd (mensen die zeggen dat je vriendin trans is ondanks dat ze een meisje blijft qua uiterlijk en alles) Zodra je het niet met diegene eens bent word je verteld onder een bus te lopen, je word uitgescholden en geblokt.
Maar mocht je interesse hebben: zoek eens transtrender of trendercore op op tiktok of tumblr, Ik ga hier niet te ver op in, anders gaat de kindertelefoon waarschijnlijk mijn reactie verwijderen, omdat het zogenaamd niet inclusief richting deze personen is.
Note ik heb niks tegen transgenders, mijn familielid is transgender, ik accepteer hem. Ik vind het heel mooi dat je in deze maatschappij je geslacht kan en mag veranderen, en ik vind de transfobie echt onnacceptabel.
groetjes
respecteer mijn mening ajb
joejoe
hekje
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.