Skip to main content

Hey,

ik heb even een vraagje: wanneer je op internet zoekt dan kom je vaak tegen dat je tijdens de pubertijd soms tijdelijke gevoelens krijgt voor hetzelfde geslacht. Mijn vraag is nu eigenlijk, hoe lang duurt zo’n periode nou eigenlijk?

Ik heb namelijk al eigenlijk vanaf mijn 14e gevoelens voor meisjes (ik ben zelf ook een meisje). Eerst was het nog niet zo serieus en was het meer dat wanneer ik naar een film keek het me gelijk opviel dat die ene actrice erg knap is en dergelijke. Het begint nu wel iets serieuzer te worden omdat ik me steeds vaker dingen ga voorstellen. Ik ben nu denk ik ook verliefd geworden op een nieuw meisje in mijn klas. Mijn ouders zijn best wel streng gelovig en zouden het niet accepteren als ik op meisjes zou vallen. Ik denk dat dit ook wel heeft meegespeeld in het feit dat ik mezelf de hele tijd heb voorgehouden dat dit een fase is. 
Maar ik begin nu dus eigenlijk steeds meer te twijfelen aangezien ik nu 16 (bijna 17) ben en nog steeds gevoelens voor meisjes heb. Is het mogelijk dat dit nog steeds een fase is of duurt het daar te lang voor?

Groetjes,

lana_feline 

Klinkt wel lang voor een fase.  Het kan zijn dat je niet verder komt omdat je er niets mee geprobeerd hebt.   Misschien kun je dat afwachten. Bijvoorbeeld eens met een goede vriendin (of met dat nieuwe meisje) praten. Bijvoorbeeld: hoe zou het voelen om ook verliefd te worden op meisjes, betekent dat iets?   Daarmee geef je wel een opening maar je geeft eigenlijk niets bloot. 


Heyy! Ik val zelf ook op meiden, en ik dacht eerst ook dat het een fase was. Nou ja dat was dus niet zo. Als jij echt gevoelens hebt voor meisjes en ook het idee hebt dat je een relatie met een meisje zou willen, zou het heel goed kunnen dat je lesbisch of bi bent. En een label is niet permanent, het is gewoon iets waarmee je je op het moment goed voelt :) 


Reageer