Skip to main content
Vraag

Lesbisch: geen vrienden en ruzie familie

• March 28, 2026
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hey guys… dit is echt lastig voor mij on te vertellen maar…

ik ben lesbisch al mijn vrienden willen nu geen vrienden meer met mij zijn ik zei tegen mijn moeder dat ik lesbisch ben maar ze geloofde met niet nu heb ik niemand op school meer..

er worden roddels en fotos van mij gemaakt en grappen ik vindt ze echt niet meer leuk

ik heb hele erge ruzie met mijn ouders en mijn famillie wil me niet meer steunen ze vinden dat ik het zelf maar moet oplossen dus nu heb ik een pak wraps uit de kast gepakt en zit nu buiten op een grasveld bij water en een brug

ik zie het leven eigenlijk hier meer zitten sorry als dit heel dramatig klinkt iemand tips?…

4 reacties

Joley
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 29, 2026

Ik ben biseksueel en wil best vriendinnen met je zijn maar ik woon op een zorginstelling en mijn begeleiders zullen het niet toelaten als ik online vrienden maak 😥. Ik zou zeggen niks van die mensen aantrekken maar gezien je best veel negatieve dingen hebt meegemaakt heb ik voor nu geen tips daarvoor, sorry :(. Ik hoop dat je leven weer wat beter wordt en veel succes ❤️

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 29, 2026

Wat erg dit allemaal 

Maar heb je ook een verkering met een meisje nu je lesbische bent.

Maar sorry dat ik het zeg maar je ouders moeten je gewoon steunen dat doen echte ouders .

Maar ga er mee naar mentor en een leraar of lerares die moeten helpen anders gewoon niet gaan 

Rosa88
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • March 29, 2026

Hoi ​@Lim 

Wat vervelend om te horen dat je vrienden geen vrienden meer willen zijn omdat je lesbisch bent en dat je ruzie hebt met je familie. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Rosa (De Kindertelefoon) 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • March 29, 2026

hi ​@Lim  wat naar dat je je zo voelt ik sluit me aan bij ​@NN15000. ik heb niet echt tips voor je maar, ik wil je wel  een virtuele knuffel geven. en hopelijk komt het snel goed en gaat het beter met je 💗🫂

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • March 29, 2026

@NN15000 ik had verkering maar die vondt mij te lelijk en ze wou niet meer met me gezien worden..