Vraag

lesbisch

  • 28 February 2021
  • 7 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

IK ben 14 jaar en ik ben bang dat ik lesbisch ben…

Ik weet dat mijn ouders hier problemen mee zouden hebben, ik weet niet wat ik moet doen…

Help me alsjeblieft!


7 reacties

hii, ten eerste is lesbisch zijn helemaal niet erg.

je hoeft dit ook niet meteen aan je ouders te vertellen vooral als je eigenlijk al weet dat ze er niet goed op zouden reageren. misschien als je een paar vrienden hebt waarvan je denkt dat ze er goed mee om zouden gaan dat je het aan hun kunt vertellen? het heeft allemaal geen haast dus ik zal gewoon lekker op je gemak doen en gewoon wachten totdat je je er fijn bij voelt

Reputatie 6
Badge +7

Goed van Rayy, er is geen enkele noodzaak om dat nu ineens te vertellen. 

Laat maar gewoon, het moment dat je het vertelt komt vanzelf. En tegen die tijd hebben je ouders waarschijnlijk al een vermoeden en is het ook niet zo’n schok.  

 

Hi, 

Ontdekken op welk geslacht je valt is een persoonlijk proces en je mag zelf bepalen wanneer je je keuze tegen de buitenwereld wil vertellen. Vertel het dus als je er klaar voor bent. Ik weet niet of je normaal heel open bent, dus misschien wil je het al wel kwijt. In dat geval: kan je misschien bij vriendinnen terecht (omdat je liever niet naar je ouders gaat)? Je kunt het ook altijd vertellen door middel van een brief als je dat makkelijker vindt. 
Als laatste wil ik zeggen:  het is helemaal oké om lesbisch zijn. Laat je nooit wijsmaken dat er iets mis is met lesbisch zijn. 
 

hai, 

ten eerste als jij denkt dat het niet veilig is om thuis uit te komen, moet je het niet doen. jouw veiligheid   is belangrijker. ten tweede kan je misschien wat vrienden waarvan je weet dat ze er oké mee zijn of anders een docent op school als je vragen ofzo hebt. 

xx me

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie's!

Het eerste probleem is, ik heb geen vrienden. Het tweede probleem is dat ik zelf ook niet lesbisch wil zijn omdat ik ook graag kinderen wil…

Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn…

Weet iemand misschien of het normaal is fat je met 14 jaar nog geen vriend/vriendin hebt?

Ik hoop op een antwoord

Alcast bedankt, Myrthe

Hey Myrthe, 

Er zijn meerdere manieren waarop lesbische vrouwen die kinderen willen krijgen toch kinderen krijgen. Bijvoorbeeld adoptie, of als je per se wilt dat het je biologisch eigen kind is d.m.v een sperma donor. 
Hopelijk wordt je hier wat geruster van. 
 

groetjes,

Badge

Hallo ik ben 14 bijna 15 ik weet haast wel zeker dat ik op meisjes val  ook al ben ik nog nooit verliefd geweest 

op mijn 13 ongeveer ben ik erachter gekomen maar ik ben nog niet uit de kast 

ik heb 1 jaar geleden aan twee vriendinnen vertelt dat ik op meisjes val daar waren ze veel oke mee ik heb er alleen heel veel spijt van omdat ik er nog niet klaar voor was om te vertellen en die vriend schappen zijn nu al heel lang voorbij 

Ik wil zou heel graag een vriendin willen maar omdat ik nog niet klaar ben om het te vertellen ga ik het ook nog niet doen anders krijg ik er weer spijt van en voelt het niet goed 

Dus mijn tip is vertelt het als je er klaar voor bent!❤️

Reageer