Skip to main content

hiii, ik identificeer me nu als een demigirl, maar de laatste tijd heb ik veel last van gender dysphoria omdat ik me gewoon niet (en niet kan) kleden en eruit zien zoals ik wil.

ik wil kort haar, ik wil me niet meer gedwongen voelen door mijn moeder om jurken te dragen als ik het niet wil, en het is niet dat ik volledig non-binair ben, maar ik wil me gewoon vrij voelen om mensen te vertellen hoe ik genoemd wil worden, maar mensen in mijn omgeving zullen het niet begrijpen of steunen. ook vind ik de Nederlandse vertaling van they/them-voornaamwoorden stom klinken, dus wat moet ik doen?

(neopronouns kunnen een optie zijn, maar mensen gaan mij niet accepteren)

een ander ding; ik ben in een relatie met iemand van hetzelfde geslacht (zij identificeert zich nu als paragirl) maar alleen mijn vader en een paar vriendinnen weten ervan, wij zijn trouwens allebei aseksueel maar niet a-romantisch.  ik wil heel graag  dat ik niet mijn hele leven dit soort dingen geheim moet houden. ik zit hiermee echt in de knoop en ik voel me ook gewoon mentaal niet goed hierdoor (ik wordt gepest/uitgescholden door sommige mensen die het weten)

Wat zeg je?

De helft hiervan snapte ik niet eens lol, wtf is een paragirl, aseksueel, gender dysphoria... Wtf is dat

Hoi @IdkMyName ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je eens kijken op Home | Iedereen is anders voor tips en ervaringsverhalen van anderen. 

Veel sterkte!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Hey, je kunt dit inderdaad het beste eens bespreken met de Kindertelefoon. Proberen om te bekijken hoe je hier verder mee kunt en ook hoe je je minder aantrekt van mensen en hun oordeel en mening want dat gebeurt ook zo vaak, ik weet het.  Laat je niet ontmoedigen en echt je kunt gerust eens bellen of chatten met hun! 

Liefs, Tover xxx

@Anoniem450  even googlen misschien? 

Wat zeg je?

De helft hiervan snapte ik niet eens lol, wtf is een paragirl, aseksueel, gender dysphoria... Wtf is dat

paragirl = 50% of meer voelen als een vrouw, de overige procenten als een ander gender

aseksueel = geen seksuele gevoelens, je wilt geen seks

gender dysphoria = je voelt je niet fijn vanwege je gender

voortaan mag je wat aardiger reageren graag (door bijv minder te schelden)

Reageer