Vraag

Jongensachtig maar geen Transgender

  • 5 September 2023
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Hey hoi!

Ik ben een meisje van 15 en de laatste tijd ben ik steeds meer gaan doen en dragen wat ik zelf wil. Ik voel me al een paar jaar oncomfortabel in bvb meisjes zwembroekjes en korte broeken voor meiden. 

Ik zei dus gewoon tegen mijn ouders dat ik graag een korte broek voor jongens wil omdat ik vind het ook gewoon mooier. Ik heb dus nu ook alleen maar jongens zwembroeken (langere, losse) en ik voel me veel beter als ik dat draag. Sinds een tijdje draag ik ook jongens deo omdat ik dat lekker vind ruiken en ik heb op vakantie zo´n schakelketting gekocht (die je best veel bij jongens ziet). Ik draag ook nooit makeup omdat ik het niet fijn vind en niet mooi bij mezelf. 

Mijn ouders accepteren het allemaal maar mijn vader zegt wel vaak ¨straks wordt je nog een jongen¨ of ¨je moet gewoon vrouwen deo gebruiken, je bent een vrouw¨. Maar ik ben dus bang dat ze denken dat ik misschien Trans ben of Lesbisch ofz. Ik heb daar absoluut niks tegen maar ik weet gewoon van mezelf dat k aangetrokken ben tot jongens en ik me fijn voel in mijn lichaam zoals ik ben. 

Heeft iemand tips? Met ze praten heeft niet echt zin omdat het dan alleen maar lijkt alsof ik (in hun ogen) ¨de waarheid¨ probeer te ontkennen. 

Dankjewel

Xx Draak


3 reacties

Hey! Volgens mij ben je nu al goed bezig! Gewoon dit zo blijven doen, laat de tijd z'n werk maar doen 💪 je geeft aan dat ze er niet super moeilijk over doen en je pakt het nu goed aan. Geleidelijk laten wennen en steeds meer jezelf zijn. Goede methode 😍 

Asky XxX

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Heydraak!

Er zijn heel veel meiden die jongensachtig zijn! (was ik vroeger in een of andere zin ook) Uit mijn vroegere klas was er ook een meisje die meer met de jongens mee deed, ze speelde voetbal en vond jongenskleding leuk en dat voor soort. Vandaag de dag is ze ook 15 en valt op jongens en heeft nogsteeds jongensachtige trekken. Dat is ook niet het einige meisje die ik ken die meer jongensachtig is, het is dus heel normaal. Over tijd gaan ook je ouders het heel normaal vinden. Je moet gewoon dragen wat je zelf fijn vind, ook al zijn er sommige mensen niet mee eens. Om je ouders het duidelijk te kunnen maken kun je misschien een voorbeeld gebruiken, van een bekend of van school iemand, die ook meer jongensachtige trekken heeft. Of anders kun je een hun vertellen van femboys, dat ze zien dat het ook tegenovergesteld kan.

Liefs Caiya

Reputatie 7
Badge +18

Hoi hoi, dit is voor mij zeer herkenbaar.  Maar dan als jongen die rokjes draagt en soms wat eyeliner enzovoorts, maar dat staat al in mijn topics 😊 maar ik vind dat je het nu al goed aanpakt! Je went er zelf steeds meer aan en je laat je ouders er ook aan wennen en dat lukt vast wel zo te lezen. En anderen wennen er ook maar aan toch(voor zover dat nodig is en er iets te wennen valt, eig mag je dit gewoon lekker zelf weten haha). Ik vind dat je dit top doet en trek inderdaad gewoon lekker aan wat je zelf wilt, dat voelt goed, ik weet ervan!

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer