Vraag

Jongen zijn, me een meisje voelen. Wat moet ik doen?

  • 8 January 2023
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik voel me een meisje( ben eigenlijk een jongen ), moet er nog voor uit de kast komen, maar mn vriend, gwn n vriend, zei dat ie niet zich zal aanpassen bij transmensen( hij is namenlijk christelijk ), maar ik voel me dus n meisje.

Ik ben hierdoor depressief geworden en zit nu te piekeren over hoe hij zal reageren dat ik me een meisje voel.

Wat moet ik doen?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

lastig. Je moet doen waar jij je fijn bij voelt. Als jij je een meisje voelt dan is dat zo. Je vriend zal zich wel aanpassen als het een goede vriend is. Anders moet je toch echt voor jezelf kiezen

Reputatie 7
Badge +17

Tja, als hij dat nu al zegt en daar bij blijft moet je je afvragen of het wel echt een vriend is. Je zou het hem, als je daar klaar voor bent, nog eens kunnen proberen uit te leggen, maar als hij jou echt niet wil accepteren zoals je bent houd het natuurlijk op.

Niemand is het waard om depressief over te worden!

 

Reputatie 3
Badge +1

Het kan misschien lastig zijn, maar het beste is om het hem gewoon te vertellen. Als hij het niet goed opvat is hij het niet waard! Hij vrienden met jou voor jou moeten zijn, en jij bent een meisje!

Reputatie 7
Badge +15

Helemaal eens met de rest hierboven…! 
@jaivy  @tim16 & met @Pepermunt.thee ! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Je schrijft dat je je depressief voelt omdat je niet veilig uit de kast kan komen,

 

Wanneer je het nodig hebt, zou je contact kunnen opnemen met een vrijwilliger van https://genderpraatjes.nl/ . Net zoals bij De Kindertelefoon, kan je zowel bellen als chatten. Deze vrijwilligers zijn getraind en zijn allemaal transgender (FTM, MTF, Non-Binair, Gender-fluid, etc.) Ze zullen je helpen bij problemen, situaties, verhalen en vragen die met genderidentiteit te maken hebben.

Reageer