Skip to main content
Vraag

Is het raar om je niet te scheren als trans persoon?

  • 29 June 2024
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

Hoi, 

Ik vraag me de afgelopen dagen af: is het raar om je niet te scheren?

Ik ben Samuel, ik ben trans (nog niet uit) en ik heb een scheermesje. Ik zou het liefste helemaal niks scheren; dat geeft me het fijnste gevoel in mijn lichaam aangezien lichaamshaar mannelijk beschouwd is. Maar ik scheer mijn oksels toch iedere week, omdat ik anders raar commentaar krijg. Daar beneden scheer ik ongeveer een keer in de maand, en mijn beren scheer ik niet. 

Maar veel mensen hebben er toch commentaar op dat ik mijn benen niet scheer. Is dit raar? Ik vind het heel fijn om het gewoon te laten groeien; het maakt me fijn voelen. Maar iedereen kijkt heel raar op als ik zeg dat ik mijn benen niet scheer. Is dit raar? Wat moet ik doen?

5 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste Samuel,

Als het je fijn laat voelen gewoon lekker laten zitten toch. Het is niet alsof de wereld vergaat alleen omdat jij een beetje haar op je benen hebt.

En het is niet raar als je je niet scheert, ik heb mn benen ook nog nooit geschoren en volgens mij hoe vaker je dingen scheert, hoe sneller het telkens gaat groeien zei iemand ooit tegen me. Okselhaar scheer ik 1 keer per maand misschien en daaronder misschien 1 keer per 1 of 2 maand. Dus ik scheer me vrij weinig... Het is vooral dat het me gewoon niet echt boeit als mensen er ooit opmerkingen over maken en ik ben lui om het te gaan scheren en er groeit sowieso vrij weinig eigenlijk.

Het hebben/krijgen van een mindset dat zegt dat je mensen die negatief zijn gewoon moet negeren is best moeilijk eigenlijk.. dus ik wil niet zeggen dat je je benen niet moet scheren ofzo, het mag en als je het af wilt scheren omdat je vervelende opmerkingen ervoor krijgt dan kan dat. Maar ik bedoel vooral gewoon dat het volledig jouw keus is of je het nou wel scheert of niet en dat je je niet TEVEEL moet laten beïnvloeden op anderen want jij bent jij, die andere mensen zijn die andere mensen, vervelende opmerkingen mogen ze voor zichzelf houden. En het is maar een mening, meningen zijn geen feiten.

Volgens mij heb ik echt een hele paragraaf met alleen maar nutteloze informatie getypt of niet... 😭😅 ik hoop dat je er alsnog wat er aan zal hebben

Groetjes Honing

Reputatie 7
Badge +4

@Samuel-le Ik zeg je alvast 1 ding als meisje: lichaamshaar is dan wel aantrekkelijk, maar okselhaar (net als  schaamhaar) ieuw. Benen zal ik niet scheren als jongen, dus dat is al goed. Wat betreft je oksels is het op het randje, want 1 maand voor je oksels is best veel. Ik zal dat wat eerder doen als je advies wilt van een meisje. Daaronder is het prima binnen 1 maand. Ik weet van familie dat ze okselhaar  om de week of 2 weken scheren. Het is namelijk het meest nutteloze haar van allemaal en stinkt ook. Daaronder is om de 2 á 3 weken prima. Jij mag lekker doen wat jij wilt! :)

Liefs,

Salam

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie trouwens dat je vraag was of het voor en transjongen niet raar is om te scheren ipv normale jongen. Ik denk dat je dit zelf het beste kan beslissen. Mijn eerste reactie behandelde het vraagstuk voor jongens. Sinds jij je tot die groep voelt, kan je dat advies volgen. Persoonlijk zal ik het afraden om je te scheren, maar jij hebt de keuze om te kiezen!

Liefs,

Salam🍉🍉🍉

Reputatie 5
Badge +1

Heyy @Samuel-le 

Ik ben kath en ik vind dat je moet doen waar jij je comfortabel in voelt ik word aangezien als meisje soms krijg ik dan vanwege mijn been arm en okselhaar een beetje aangekeken maar het valt mee ik denk niet dat je je hoeft te scheren als je dat niet wil en de haren zijn er voor een reden ze zijn er om je te beschermen tegen infecties ik zou gwn doen waar jij je goed in voelt

 

Groetjes @Kath 

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie trouwens dat je vraag was of het voor en transjongen niet raar is om te scheren ipv normale jongen. Ik denk dat je dit zelf het beste kan beslissen. Mijn eerste reactie behandelde het vraagstuk voor jongens. Sinds jij je tot die groep voelt, kan je dat advies volgen. Persoonlijk zal ik het afraden om je te scheren, maar jij hebt de keuze om te kiezen!

Liefs,

Salam🍉🍉🍉

Dit is trouwens een brainfade. Scheer je schaamhaar sws😅. Meisje of jongen, verwijder je schaamhaar en okselhaar! In Islam is de max aantal dagen 40, en om de 7 dagen op een vaste dag is goed. Dus verwijder je schaamhaar en okselhaar binnen 40 dagen en het liefst om de 7 dagen. Dat is mijn advies, voor zowel jongens als meisjes. 

Liefs,

Salam

Reageer