Skip to main content
Vraag

Is het normaal dat ik extreem jaloers ben op jongens?

• April 11, 2025
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Omdat ze gemiddeld gezien sterker zijn. Lijken een beter leven te hebben. Minder zorgen. Kunnen s nachts zonder zorgen op straat lopen. Geen zorgen voor rechten. Maar bij mij is het vooral de spieren en sterk zijn. Is dat niet kei oneerlijk? Vind natuur vrouwen niet leuk ofzo? 

3 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 12, 2025

Hoi, ik ben een jongen en ik zou me de wereld niet zonder meiden kunnen voorstellen. De dingen die jij  noemt moeten verbeteren, zeker. En liefst vandaag nog.  Maar er zijn ook andere argumenten. Even generaliseren hoor:  meiden zijn vaak emotioneel intelligenter dan mannen,  worden vaak meer gewaardeerd omdat ze echt goed zijn in het begrijpen van gevoelens. Dat helpt ze om beter te praten met anderen, mensen inschatten en goede vriendschappen te maken. En anderen te helpen en ondersteunen. Zo ervaar ik het tenminste. Meiden kunnen beter tegen pijn, zijn misschien wel lichamelijk sterker want worden ook ouder dan mannen.  En meisjes gaan volgens mij ook verstandiger om met verantwoordelijkheid op zich nemen, zijn niet zo kinderachtig als ze worden aangesproken over een fout. Jongens zijn erg gauw in hun ego gekwetst en beschaamd en reageren dan verslagen of opstandig of beledigd.. En meisjes zijn heel goed in meerdere dingen tegelijk doen, en goed te doen. Zorgvuldiger en geduldiger. Ik vind ook dat meiden vaak, zeker in het begin, beter leiding kunnen geven omdat ze verder vooruit denken en niet zo haantjes achtig doen. Ik heb bij verschillende gelegenheden een meisje/vrouw als baas en daar ben ik blij mee hoor. En vorig jaar was ik psychisch even aan het strugglen en mijn vriendin trok mij daar heel verstandig doorheen, nam de leiding en wees mij de weg. En heel goed ook! Reken maar dat als vrouwen overal aan de top stonden, we nu niet in zo'n rare enge wereld zouden leven. Zou veel beter zijn.  Dus als jongen zeg ik dat meiden onmisbaar zijn en geef ik toe dat zij zeker op veel fronten beter presenteren dan jongens, en  ik maak er een buiging voor 🙂 Groetjes liefs Tartan X 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 13, 2025

Hey! Ik ben ook een jongen, 13 jaar en ik ben het helemaal eens met ​@Tartan15 ! Tuurlijk moet er echt wat verbeteren. Dat vind ik ook en ik hoop dat dat snel gebeurd. Maar voor wat betreft de dingen die Tartan opnoemt ben ik het helemaal mee eens. In mijn geval, ik ben zoon van een alleenstaande moeder die mij opvoed en dat doet ze geweldig en vol liefde en duidelijk en ik zou niet beter kunnen hebben. Ik heb respect voor hoe zij allerlei dingen runt en mij intussen met veel liefde en aandacht helpt om een goed mensje te zijn. En mijn leven is een paar jaartjes geleden ook positief veranderd door een juf en een meisje in mijn klas. Ik was een beetje een stoertje en druk en lastig. En de juf pakte mij op precies de goede manier aan. En dat meisje hielp daarbij . Hoe zij dat deden, ik denk dat alleen vrouwen dat kunnen (ook ik generaliseer even). En verder zegt Tartan het al heel goed. Over dat leiding geven, ik ben daar ook heel sterk van overtuigd. Ik denk serieus dat vrouwen dat echt veel beter kunnen dan gemiddeld mannen, zeker op jonge leeftijd. En ik heb verkering met een geweldige meid die sterk in het leven staat en waar ik super veel respect voor heb. Zij is van ons 2 meestal meer leidend dan ik en ik vind dat prima want ze is heel verstandig en heeft een sterke uitstraling waardoor ik vaak vanzelf al naar haar luister. En dat vind ik helemaal prima.  En wat Tartan ook zegt ben ik absoluut van overtuigd. Als vrouwen de leiding hadden op allerlei belangrijke posities dan zou het echt veel beter gaan met de mensheid denk ik. En ohja, ik krijg door mijn uiterlijk en kleding vaak te horen dat ik vrouwelijk ben, op een meisje lijk en weet je? Ik vind dat een geweldig compliment!   Ik hoop dat je weer trots wordt dat je een meisje bent want dat mag je zeker zijn! Liefs, Tover xxx

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

heyy anoniem 1305 hierzo 

ik ben zelf een jongen en ja ik heb mischien wel spieren (ik sport 4 uur per week en doe bijna aleen krachttraining) en ik ben juist jaloers op meiden die worden o verkering gevraagd meiden krijgen valentijns kaarten (heb zelf nog nooit in mijn bijna 14 jarige leven een valentijns kaart gekregen) en als je ook spieren wilt mijn tip ga trainen spieren komen niet uit het niks en de natuur haat meiden niet de natuur geeft ze juist mooie dingen zo hebben meiden de kracht om leven tot aarde te brengen meiden hebben meestal ook een grooter hart en zijn meestal veel aardiger dan jongens (werd vroeger gepest door alle jongens in mijn klas en speelde aleen met de meiden op de basischool) dus kortom wees trots op wie je bent je bent een geweldig persoon en je mag zijn wie je wilt wil jij een jongen zijn dan is dat prima ik zal je er niet kwalijk om nemen ik zou het juist heel knap vinden als je dat kan zeggen (oh nvm dit is niet kortom sorry maar t is wel een samenvatting)