Skip to main content

is het gewoon een fase of is dit hoe ik ben

• June 8, 2025
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hey iedereen,

ik ben een jongen van 16 jaar en de laatste paar maanden als ik meisjes zie denk ik redelijk vaak van dat ik er ook zo wil uitzien lang haar of zo’n soort kleding want ik vind meisjes kleding gewoon veel mooier dan jongens kleding en soms als ik alleen thuis ben trek ik de kleding van mijn zus aan en voel ik hier mij zoo goed in. langs de andere kant gedraag ik mij niet echt vrouwelijk dus ik denk dat het uitgesloten is dat ik een transgender ben maar ben hier nog niet zeker over. er is eigenlijk niemand waarmee ik het er hiermee over kan hebben ook al zou ik graag met iemand kunnen praten die mij begrijpt en die zo’n gevoelens ook heeft. Daarom maak hier een topic op het forum. Zijn er nog van jullie die deze gedachten hebben en hoe gaan jullie hiermee om, en hebben jullie misschien tips. Dat zou me veel deugd doen om hiermee met andere mensen het over te hebben want ik zit er namelijk redelijk veel over na te denken.

2 reacties

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • June 8, 2025

Heyy,

Ik denk dat je niet de enige bent met dit soort gedachtes nee. Het is niet gek dat je jezelf vergelijkt met anderen en dat je nadenkt over hoe het zou zijn om een meisje te zijn. Dat doen echt meer jongens wel en zelf doe ik dat ook wel en als ik dat over mezelf mag zeggen ik ben best wel een meisjesachtige jongen haha😅

Wees vooral lekker jezelf en doe waar jij je goed bij voelt! Niks is fout en alles is goed als jij maar blij bent! :)

Liefs, ItsJustMe <3

Piertje15
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 9, 2025

Weleens gehoord van een femboy?

Ik vind mijzelf best wel in wat jij zegt en ik noem mezelf dan ook weleens 'femboy'. Affijn, niet voor mijn ouders, maar wel voor vrienden en online enzo. Het principe is dat je een jongen bent, en zegt te zijn (aka niet trans) maar wel meisjesachtige dingen vertoont (zeg maar rokjes, kousen, lang haar, etc).

Een femboy zou zich vaak niet houden aan het standaard jongens dragen dit meisjes dat, want het is leuker en veel meer vrij voor deze. Ik zelf heb bijv. kousen en fishnets die ik regelmatig draag. Het mooie hieraan is ook: als het toch niet zo blijkt te zijn is het zo simpel als een kappersbeurt om terug te draaien.