intersekse/ Klinefelter

  • 17 July 2021
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Badge

Hai iedereen die dit leest,

Ik ben een 15 jarige en ga door het leven als intersekse. Ik heb andere chromosomen dan andere jongens. Normale jongens hebben xy chromosomen en ik heb xxy chromosomen.

De ziekte die ik heb, klinefelter syndroom, komt voor bij 1 op de 10.000 jongens. Je wordt er mee geboren. Als intersekse zijn en bijwerkingen voor later die ik nu pas begin te ontdekken. 

Deze post is voor andere intersekse jongens en meiden of als je iets anders bent om te kunnen praten over onze ervaringen als een intersekse, hoe je je erover voelt en of er wel eens mensen zijn geweest die je niet accepteerden. 

( deel van de tekst verwijderd vanwege forumregel 8c: Je voordoen als expert is niet toegestaan. Open geen topic waarin je forumleden oproept om jou vragen te stellen over een bepaald onderwerp waarin je (ervarings)deskundige bent. )

 


2 reacties

1 op de 10.000 jongens.

Met zulke getallen schat ik de kans erg klein in dat er nog een jongen hier zit met dezelfde situatie.
Op het moment van schrijven zijn er 13.325 leden, waarvan een deel vrouwelijk is of iets anders en een groot deel van die gebruikers is niet actief.

Het is natuurlijk prima om een topic aan te maken om je ervaringen te bespreken, maar houdt daar wel rekening mee.
Het zou jammer zijn als dat je teleur zou stellen.

Badge

1 op de 10.000 jongens.

Met zulke getallen schat ik de kans erg klein in dat er nog een jongen hier zit met dezelfde situatie.
Op het moment van schrijven zijn er 13.325 leden, waarvan een deel vrouwelijk is of iets anders en een groot deel van die gebruikers is niet actief.

Het is natuurlijk prima om een topic aan te maken om je ervaringen te bespreken, maar houdt daar wel rekening mee.
Het zou jammer zijn als dat je teleur zou stellen.

Ik snap wat je bedoeld, maar er zijn meerdere mensen die praten over intersekse. Klinefelter is een van de vele ziektes die eronder vallen. Ik heb deze topic aangemaakt in de hoop een van die mensen hierover te kunnen spreken. Helaas zie je die mensen niet vaak nee. Daar ben ik me zekerweten van bewust. 

Bedankt dat je even reageert op m'n topic.

Groetjes van Niek

Reageer