Skip to main content
Vraag

Ik wil mezelf besnijden, maar weet niet hoe

• May 18, 2025
  • 6 reacties
  • 302 Bekeken

Ik ben nu net 14 en wil  aftrekken met glijmiddel maar dit gaat een beetje moeilijk met voorhuid. Mijn ouders laten me niet besneden worden, maar ik wil het heel graag. hebben jullie tips voor me?

6 reacties

• May 18, 2025

Niet doen! Zoek hulp voor je het gaat doen want je gaat ee niet gelukkiger van worden en het lost niks op.

Ik ben blij dat ik er van af ben. Bel snel de kimdertelefoon of praat met je ouders / je huisarts of de hulpfiguur op school! 
Echt beloof het me.

Je voelt je nu kut maar snijden gaat niks oplossen en verbeteren!!

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 18, 2025

Ik ben blij dat ik er van af ben. Bel snel de kimdertelefoon of praat met je ouders / je huisarts of de hulpfiguur op school! 
Echt beloof het me.

Hij bedoelt vlgm dat hij zn eigen voorhuid wil afsnijden, ook zeker geen goed idee, maar hij bedoelt geen self harm.

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • May 20, 2025

Hoi ​@Ietsje123 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Ik kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt, maar zoals je hierboven al leest is het niet verstandig om dit zelf te doen. Misschien kun je eens naar de huisarts toe om met diegene te bespreken waar je tegenaan loopt? Mocht je dit nog lastig vinden dan mag je ook altijd met De Kindertelefoon bellen of chatten, wij zijn elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bereikbaar (0800-0432) of chatten via de website, dan kun je je verhaal anoniem delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel succes!

Liefs,

Fem (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • May 20, 2025

Echt beloof het me.

Hij bedoelt vlgm dat hij zn eigen voorhuid wil afsnijden, ook zeker geen goed idee, maar hij bedoelt geen self harm.

Dat denk ik ook weer niet. Ik denk dat het niet mag van de ouders om naar de dokter te gaan.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 22, 2025

Als je voorhuid te krap is, kan een arts je besnijden en kunnen je ouders dat niet verbieden.  Waarom zouden ze dat trouwens verbieden, je hebt een goede medische reden.

Maar doe het zeker niet zelf: je gaat jezelf verminken, je snijdt misschien per ongeluk een stuk van je eikel en met wat pech ga je hevig bloeden en moet je naar het ziekenhuis voor hechtingen.  Slecht idee.

FishFursona
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 30, 2025

Doe het niet! Niet op die manier, praat met een huisarts en wees trots op je voorhuid. De mijne werd afgepakt en het is gewoon onhandig, zeker op latere leeftijd zijn er veel nadelen aan behalve om medische redenen. Maar als je het echt wilt moet je het absoluut NIET bij jezelf doen. Het is heel gevaarlijk en pijnlijk en je kan je geslachtsdeel zelfs kwijt raken aan infecties.