Vraag

ik wil geen meisje zijn

  • 25 May 2022
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben dus als een meisje geboren. Ik ben 12 jaar en heb er nooit echt problemen mee gehad dat ik een meisje ben. Maar sinds ik in maart 12 ben begin ik te twijfelen. Ik wil eigenlijk helemaal geen meisje zijn denk ik. Ik wil ook geen jongen zijn. Ik zou echt heel heel heel erg graag Non-binary willen zijn maar ik ben bang dat mijn ouders het niet zullen accepteren daarom probeer ik het steeds gwn achter me te laten en te aanvaarden dat ik een meisje ben maar het gaat gewoon niet. Ik wil echt graag Non-binary zijn. Ik ben heel erg bang dat ik mijn ouders gaan zeggen dat ik gewoon een meisje ben en dat ik te jong ben om dat al te weten enzo. Ik heb namelijk een unlabled flag in mijn hoesje gedaan en mijn ouders vroegen wat dat betekende ik zei inneplaats van: 'Dat ik me niet wil labelen met een geaardheid zoals bi, lesbisch, pan enzovoort'. Maar ik zei perongeluk: 'Dat ik me niet wil labelen aan een geslacht'. Dit ging echt perongeluk trouwens. Maar mijn ouders zeiden toen: 'Dat vind ik echt onzin'. En zulke dingen. Ik heb ze daarna wel meteen uitgelegd dat ik het verkeerd zei en wat het echt betekent maar hierdoor durf ik dus niet te zijn wie ik wil zijn. 

Alsjeblieft, heeft iemand tips of ervaringen? 

Dank je wel voor het lezen:)

- annoniem_meisje


1 reactie

Waarom begin je te twijfelen en waarom wil je eigenlijk geen meisje zijn? Je bent namelijk wel erg jong om dit nu al zo te voelen. Je bent nog maar 12 en zit nog in de puberteit of moet hier nog aan beginnen. Tijdens de puberteit verandert de hormoonhuishouding in je lichaam, waardoor je nog niet goed weet wie je nou eigenlijk bent. Ook ontdek je je lichaam steeds meer in de puberteit en hoort het dus dat je je af kan vragen of je je wel goed voelt in je lichaam, maar dat hoort erbij en dat heeft bijna iedereen. Geef het dus wat meer tijd! Ga met meer jongens en andere meiden om en kijk waar je je goed bij voelt. Wat je ouders betreft, je zou het er met ze over kunnen hebben. Vertel dat je er een beetje mee zit en dat je jezelf nog moet ontdekken, maar dat je het vervelend vindt dat zij nu al vooroordelen hebben en het niet accepteren. Als je dat niet wil kan je er ook met je psycholoog of andere mensen die je vertrouwt over praten, maar onthoud dus dat je lichaam nog aan het ontwikkelen is en dat je het wat meer tijd moet geven.

Reageer