Skip to main content
Vraag

ik wil boob

• May 30, 2025
  • 1 reactie
  • 88 Bekeken

myla0318
Forum|alt.badge.img+2

Heyy ik ben myla een 16jarig transmeisje

en ik wil heel graag 🍒 om me meer meid te voelen

Maar dat gaat lastig als je lichaam want anders van plan is iemand tips waar ik heen kan om me meer vrouwelijk te voelen

1 reactie

FishFursona
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 30, 2025

Hoi Myla! Vanaf 16 jaar kun je hormoonbehandelingen nemen zoals oestrogeen. Omdat je 16 bent heb je ook nu een volledig recht op medische beslissingen over je lichaam. Je kan hier heel veel informatie over vinden bij bijvoorbeeld een therapeut of je huisarts en die kan je weer doorverwijzen naar een clinic! Neem niet te snel beslissingen want er zijn ook dingen aan die je misschien minder fijn vindt.

Je kan natuurlijk ook opvul BH's gebruiken!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@myla,

Wat fijn dat je hier zo open over bent! Het is helemaal begrijpelijk dat je dingen wilt doen om je meer jezelf en vrouwelijk te voelen. Er zijn verschillende manieren om dat te doen, ook zonder meteen grote veranderingen aan je lichaam.

Je kunt bijvoorbeeld kijken naar kleding (opvul BH) en make-up die jij fijn vindt en waarin jij je goed voelt. Vaak helpt het ook om te praten met een gendertherapeut of een transgenderkliniek; daar kunnen ze je professioneel begeleiden en uitleg geven over mogelijkheden zoals hormoontherapie (bijvoorbeeld oestrogeen) die je lichaam kunnen helpen veranderen als je dat wilt. Ook zijn er lotgenotengroepen of online communities waar je ervaringen kunt delen en tips krijgt van anderen die hetzelfde meemaken.

Je bent super waardevol en verdient het om je helemaal jezelf te voelen! 💖

xx liefs Wolf 🐺