Vraag

Ik weet niet zeker of ik trans ben? (ftm) en wat ik er mee moet

  • 21 December 2022
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Badge

uh ik ben dus als meisje geboren, maar sinds een paar maanden denk ik dat ik me veel comfortabeler zou voelen als mensen me als een jongen zagen

 

 het is ook niet heel recent of uit het niets ofzo ik ben altijd wel aan de mannelijke kant geweest zegmaar, ik weet dat het maar stereotypes zijn maar ik haatte om jurken te dragen enzo en de kleur roze, ik bracht ook weinig tijd door met andere meisjes in mn klas, mn beste vrienden waren gewoon jongens (dat is nu veranderd, maar doet er nie toe)

dus ik ben onegever 87% zeker dat ik een transjongen ben, maar soms twijfel ik wel is want ik ben al zo lang gewend om als meisje gezien te worden, ik vind het wel vervelend natuurlijk als iemand mij zij/haar noemt of zegt "dames" ofzoiets maar niet meer zo erg als vroeger

mijn vraag is dus, klinkt dit als een transjongen die een beetje onzeker is, of een meisje dat te veel hier over nagedacht heeft en niet trans is maar voor de aandacht doet ofzo? ohja ik heb trouwens al 5 keer ofzo tegen mn ouder gevraagd of ik een therapeut mocht zien, (voor andere redenen maar ik dacht als ik er toch ben kan ook vertellen dat ik trans ben) en elke keer zeiden ze van "ja ja is goed" maar dat was echt maanden geleden en er is niks mee gebeurt, en het gaat steeds slechter met me ik weet nie wat ik hier mee moet nu?

 

ok wow dit is echt een lang bericht, als je zo ver hebt gelezen, respect 

mn hele familie is trans/homofobisch trouwens dus aan hun heb ik sowieso niks


3 reacties

@ikhebslaap weten je vriend(in)nen het?

Badge

Van wat je hebt vermeld lijkt het me wel dat je trans bent. Ik zou zeggen dat dit meer is dan alleen aandacht zoeken hoor, maar ik ken je natuurlijk niet persoonlijk. Ik zou als ik jou was ook nog een beetje onderzoek doen naar andere gender expressie mogelijkheden. Het is namelijk niet het een of het ander dus dat is misschien wel fijn. 

Ik vind het zelf ook wel bs dat je ouders geen therapie voor je willen aanschaffen. Like therapie is echt heel fijn, helemaal met gender identiteit struggles. Neem aan dat 1 bericht op een openbaar forum niks veranderd maar als ik jou was zou ik doorzeuren totdat ze het voor je doen. 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey

 

Je moet je niet aantrekken wat andere denken over je! Ik ben soms ook in twijfel… Maar dat hoort er bij! Ik weet zeker ookal ken ik je niet dat je een fantastisch mooie jongen word! En ik heb het eerst aan een paar vrienden verteld en daarna aan ouders! Misschien kan je dat proberen en een binder dragen? 

 

SUCCES!!!

 

Groetjess <33

Lunatjeee.xoxo

Reageer