Skip to main content
Vraag

ik weet niet zeker of ik panseksueel of biseksueel ben?

• July 9, 2025
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik weet wat het verschil  is. Panseksueel is dat je op jongens/meisjes en nonbinair verliefd kan worden. Biseksueel is dat je zowel op jongens of meisjes verliefd kan worden.

Mij maakt het niet uit wat geslacht het is. Non binair of wat dan ook. Maak me niet uit. Als we elkaar maar kunnen respecteren en begrijpen en gelukkig kunnen maken. Natuurlijk is de uiterlijk ook belangrijk.

Voir nu heb ik nog niet mijn liefde gevonden. Mij lijkt het wel leuk om iemand te hebben ofzo. Maar het is nog niet gelukt.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Pan betekent letterlijk dat je je aangetrokken kan voelen tot alle genders. Het gender is niet relevant. Je hebt geen voorkeur voor gender.

Bi betekent dat je tot meer dan 1 gender bent aangetrokken, dat kan dus ook zijn vrouw en non-binair. Bij bi heb je vaak wel een voorkeur.

Het is natuurlijk ook belangrijk om altijd in je achterhoofd te houden dat je geen label hoeft te hebben. Je zou ook simpelweg het label queer kunnen gebruiken.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyyyy ​@Zeepsopje

Wat je zegt is heel mooi en heel volwassen! Precies, panseksueel betekent dat je je aangetrokken kunt voelen tot iemand ongeacht geslacht of genderidentiteit, en biseksueel betekent dat je je aangetrokken voelt tot twee of meer genders, meestal jongens en meisjes.

Het belangrijkste is inderdaad dat het niet uitmaakt welk geslacht iemand heeft, maar dat jullie elkaar respecteren, begrijpen en gelukkig maken. Liefde gaat uiteindelijk over verbinding, vertrouwen en samen jezelf kunnen zijn.

Dat het voor jou nog niet gelukt is om je liefde te vinden, is heel normaal. Voor veel mensen duurt het even voordat ze iemand tegenkomen waarbij het klikt. Het komt vanzelf op het juiste moment, zonder druk. Ondertussen is het vooral fijn om te ontdekken wie jij bent en wat jij belangrijk vindt in een relatie.

Hoe zie jij je ideale relatie eigenlijk voor je?

xx liefs Wolf 🐺