Skip to main content

ik weet niet of ik trans ben (ftm)

  • 2 July 2024
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Hey ik ben jay (14), ik weet dat het vroeg is om hierover na te denken maar het zit me nu al een tijdje zo erg dwars dat ik me er niet goed door voel.

 

ik ben bijna 2 jaar geldeden erachter gekomen dat ik non-binair was, maar het heeft mij nooit echt zekerheid gegeven over mijn gender.( Ik ben geboren als meisje) de laatste tijd zit ik er steeds meer over na te denken of ik fout zat of niet en me eigenlijk meer een jongen voel. 
 

als ik me wel een jongen voel, heb ik ook nog het probleem dat ik niet de veiligste omgeving heb om uit te komen als trans masc. Dat geeft natuurlijk extra druk op deze discussie met mijzelf.

 

ik hoop reactie te krijgen van iemand waarmee ik kan praten

 

-Jay

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Jay_09k,

ik ben zelf een transmasc van 14 jaar en ik kan mezelf heel erg vinden in jouw topic. 

Mij heeft het geholpen om anoniem met mensen te chatten, een beetje zoals de Kindertelefoon, maar dan specifiek voor gender-gerelateerde dingen. 
Vooral www.genderpraatjes.nl vind ik zelf een hele fijne site om met mensen te praten over hoe ik me voel. 
Onthoud dat gender niet perse vast staat; er zijn heel veel genders die fluïde zijn, en je label kan ook veranderen over tijd. Je bent niet minder waardig als je besluit dat iets anders beter bij je past; dat is juist helemaal oké.
Ook al zeggen heel veel mensen dat je “te jong” kan zijn om je gender te weten, jij kent jezelf het best. Niemand anders weet precies hoe jij je voelt, dus vertrouw jezelf in plaats van de anderen die zeggen dat je te jong bent. 
Voor coming out zou ik zeggen, praat eerst met iemand waarvan je weet dat die je 100% zeker gaat accepteren. Die kan je vervolgens misschien helpen met tegenover anderen die je niet perse accepteren uit te komen. 
Heel veel sterkte nog Jay!

Liefs Samuel 

Reputatie 7
Badge +8

Heyy! Doe vooral waar je fijn bij voelt, lieve @Jay_09k:). Ik weet dat het heel lastig is als je niet zoveel zekerheid hebt over je gender, maar het komt echt goed! Je bent zeker niet te jong:). @Samuel-le heeft het heel mooi verwoord: Je kent jezelf het best;P!

Misschien kan je met iemand praten op Jong&Out (Kan via browser en het is ook een app) Ik plak hier wel een linkje onder van Jong&Out!
https://www.jongenout.nl/over-jong-out

Nog even over jouw omgeving! Jij bent wie je bent en ik kan begrijpen dat het misschien een kleine schrok zult zijn voor sommige mensen. Geef ze ook vooral de ruimte en tijd om te wennen:)! 

 

Liefs xxx Banaantje <3

 

 

Reageer