Skip to main content
Vraag

ik weet niet of ik lesbisch benโ€ฆ

• May 4, 2025
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1

Hoiiiii, ik ben 123Flowertje, en ik ben net 12, ik zit ook pas net op dit forum. I knooowww dat ik een beetje jong ben maar boeieeee. Ik vraag me dus af of ik lesbisch ben. Ik ben eigenlijk nog ย nooit verliefd geweest(behalve in groep drie mr dat telt niet๐Ÿคฃ) en ik voel me veel meer aangetrokken door meisjes maar ik ben dus nog nooit verliefd geweest dus ik weet het niet zeker. Ik mastuurbeer ย wel best vaak en dan denk ik altijd aan andere vrouwen. ย Heelpppp ik denk dat ik lesbisch ben mr als ik aan mijn toekomst denk zie ik menook best met een man of zoโ€ฆ en soms vind ik jongens ook wel knap mr wel vaker vrouwenโ€ฆ heel erg bedankt dat jullie dit hebben gelezenโ™ฅ๏ธ

groetjes, โ€‹@123Flowertjeย 

ย 

3 reacties

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 5, 2025

Het leven is leren jezelf te ontdekken, wie je bent, hoe je denkt, wat je vindt en waar je ambities liggen.

Op seksueel gebied is het ook zo. Je ontdekt dat terwijl andere vriendinnen over jongens praten jij meisjes leuker vindt. Althans dat kan zo zijn. En daar is helemaal niets mis mee.

In mijn ervaring is het niet zo dat als je een meisje leuk vindt, je gelijk lesbisch of bi bent. Daar is meer voor nodig namelijk dat je lange tijd merkt dat je vooral een bepaald geslacht/gender leuk vindt. Dus je wordt bijvoorbeeld eigenlijk alleen verliefd op meisjes, dat kan erop duiden dat je inderdaad lesbisch bent.

Het is wat risicovol, maar je kunt overwegen het tegen je beste vriendinnen te vertellen. Bijvoorbeeld je kunt zeggen hey ik zit ergens mee en vind het moeilijk te vertellenโ€ฆ. maar ik ben dus verliefd op dit meisje en wat vinden jullie daarvan? De hoop is dat je vriendinnen je helemaal ondersteunen en dat het geen invloed heeft op jullie vriendschap. Soms is het wel zo dat je vriendinnen raar kunnen reageren, vooral als het allemaal wat conservatiever is (christelijke school etc).

Ten slotte, het lijkt me leuk als je een keer ervaring hebt. Dus een keer met een meisje zoenen bijvoorbeeld. Je kunt dus uitproberen of het wat voor je is. Als je een wauw gevoel krijgt van een meisje, ook al ben je niet eens erg op haar verliefd ofzo, dan ben je denk ik wel lesbisch of bijvoorbeeld biseksueel.

Ik vind meisjes ook leuk en hoewel ik ook op jongens kan vallen ben ik eerder lesbisch dan bi denk ik. Bedenk dat er veel voordelen zitten aan een relatie met hetzelfde geslacht. De truc is om te zoeken naar groepjes waar je welkom en veilig bent (geaccepteerd wordt) en waar je weet dat andere meisjes ook openstaan voor de liefde, wie weet ook met jou. ๐Ÿ˜

ย 

Liefs, xxVera

v4p0rgr1nd
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 5, 2025

Hoi @123Flowertje!,

Allereerst wil ik zeggen dat het supermooi is dat je open bent over je gevoelens en jezelf durft te zijn! Ik begrijp hoe verwarrend het kan zijn om je gevoelens niet precies te kunnen plaatsen, zeker als je nog nooit echt verliefd bent geweest. Zelf ben ik 14 en lesbisch, en ik heb ook een tijdje geworsteld met deze gevoelens. Het is helemaal niet gek om nog niet zeker te weten wat je voelt. Liefde is iets dat zich in je eigen tempo ontwikkelt, en je hoeft niet alles meteen te weten.

Wat ik geleerd heb, is dat je geen labels hoeft te plakken op jezelf als je er nog niet klaar voor bent. Het is helemaal okรฉ om je aangetrokken te voelen tot meisjes, jongens of beide โ€“ of om zelfs nog niet precies te weten wat je voelt. Het belangrijkste is dat je je comfortabel voelt met jezelf. Geef jezelf de tijd en ruimte om te ontdekken, en weet dat je niet alleen bent.

En over het idee van een man of een vrouw in je toekomstโ€ฆ Je hoeft niet alles nu al te weten! Het kan allemaal veranderen naarmate je ouder wordt en meer ervaringen opdoet.

Het belangrijkste is dat je jezelf blijft en je gevoelens serieus neemt, zelfs als ze nog een beetje onduidelijk zijn. ๐Ÿ’–

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 5, 2025

โ€‹@Vera16xxย  โ€‹@v4p0rgr1ndย  heel erg bedankt voor jullie lieve reacties๐Ÿค— jullie hebben me echt geholpen! Dankjewel daarvoor ik voel me er meteen beter over.ย 
groetjeessss โ€‹@123Flowertjeย